;
coinex

آمار عجیب وزیر ارتباطات:‌ نزدیک به 5 میلیون تماس صوتی و تصویری در پلتفرم‌های بومی انجام می‌شود

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیراً طی اظهاراتی مدعی ثبت 5 میلیون تماس صوتی و تصویری در پلتفرم‌های بومی شده است.

«عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم طی گفتگویی جدید با یکی از خبرگزاری‌های داخلی درباره طرحی جهت ادغام پیام‌رسان‌های بومی و داخلی اظهاراتی را مطرح کرد. او در این رابطه تصریح کرد: «طرحی در راستای ادغام پلتفرم‌های داخلی وجود ندارد، بلکه قرار بر این است کلیه پلتفرم‌های داخلی به صورت متقابل به یکدیگر متصل شوند.»

زارع‌پور در ادامه شرح داد: «با اتصال پلتفرم‌های داخلی، فردی که می‌تواند از پیام‌رسان بومی «بله» استفاده کند، می‌تواند به واسطه همان پیام‌رسان به کاربری که عضو پلتفرم فارسی دیگری همچون «ایتا» است، پیام ارسال نماید. چنین قابلیتی برای سایر پلتفرم‌ها نیز «سروش پلاس» و «آی‌گپ» نیز صدق می‌کند.»

بیشتر بخوانید: موافقت وزیر ارتباطات با رفع فیلتر گوگل پلی و کلاب هاوس

انجام 5 میلیون تماس صوتی و تصویری در پلتفرم‌های بومی

وزیر ارتباطات در ادامه افزود: «با اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها کاربران قادر هستند پلتفرم‌های داخلی مورد علاقه خود را نصب نمایند و با ارسال پیام به سایر پیام‌رسان‌های داخلی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.» لازم به ذکر است که زارع پور در ادامه اشاره‌ای به استقبال 75 درصدی کاربران ایرانی از پلتفرم‌های بومی همچون «آی‌گپ»، «سروش پلاس»، «بله» و «روبیکا» در ایام نوروز 1402 داشت.

5 میلیون تماس صوتی و تصویری در پلتفرم‌های بومی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرای چنین اقدامی را امری ضروری در سازوکار شبکه‌های اجتماعی داخلی قلمداد کرده و آن را باعث تقویت کارآمدی پلتفرم‌های مذکور دانست. زارع‌پور در ادامه در خصوص برنامه‌های رفع محدودیت پلتفرم‌های خارجی بیان داشت: «این تصمیم برعهده وزارت‌خانه نخواهد بود. این وزارت‌خانه همچنین تصمیمی در راستای افزایش هزینه تعرفه تلفن همراه در نظر دارد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ادعای وزیر ارتباطات درباره انجام 5 میلیون تماس صوتی و تصویری در پلتفرم‌های بومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر