coinex
راهنمای خرید تکراتو

جریمه مایکروسافت به علت نقض تحریم‌های ایران

حکم جریمه مایکروسافت به علت نقض تحریم‌های ایران صادر شد. اما غول نرم‌افزاری جهان چه مبلغی برای جریمه باید بپردازد؟

وزارت خزانه‌داری آمریکا حکم جریمه مایکروسافت به علت نقض تحریم‌های ایران و چند کشور دیگر را صادر کرد. مایکروسافت به‌عنوان بزرگترین شرکت نرم‌افزاری جهان همیشه در ارائه خدمات خود به سراسر جهان تلاش کرده و بعضا سهوا یا عمدا برخی تحریم‌ها را رعایت نکرده است.

حال این بی‌توجهی‌ها منجربه جریمه شدن این شرکت از طرف دولت آمریکا شده و مایکروسافت به‌دلیل نقض هزار و سیصد تحریم واشینگتن علیه 4 کشور روسیه، ایران، کوبا و سوریه باید مبلغی برابر با 3 میلیون دلار به وزارت خزانه‌داری آمریکا پرداخت نماید که برای شرکتی به بزرگی مایکروسافت، مبلغ ناچیزی به‌حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: تحریم کاربران ایرانی بازی کلش آو کلنز ؛ ورود کاربران ایرانی به Clash of Clans غیرممکن شد!

جریمه مایکروسافت به علت نقض تحریم‌های ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد:

مایکروسافت موافقت کرده است تا به دلیل یکهزار و ۳۳۹ مورد نقض «مقررات کنترل دارایی‌های کوبا»، «مقررات تحریم‌ها و تراکنش‌های ایران»، «مقررات تحریم‌های سوریه» و مقررات مربوط به تحریم‌های روسیه و اوکراین حدود ۳ میلیون دلار پرداخت کند.

این بیانیه افزود: «این موارد مربوط به نقض ممنوعیت «صادرات خدمات و نرم‌افزار از آمریکا» به افراد و نهادهای این کشورهاست.»

جریمه مایکروسافت به علت نقض تحریم‌های ایران

«اداره کنترل دارایی‌های خارجی» (OFAC) در وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت‌های وابسته به مایکروسافت از ژوئیه ۲۰۱۲ تا آوریل ۲۰۱۹ مجوز نرم‌افزار یا خدمات سروروها و سیستم‌های مستقر را آمریکا و ایرلند را به نهادها، دیگر کاربران و افراد تحریم‌شده در کوبا، ایران، سوریه و روسیه فروخته یا ارائه کرده‌اند. میزان فروش نرم‌افزار و ارائه خدمات بیش از ۱۲ میلیون دلار بوده است. اوفک افزود:

مایکروسافت به محض شناسایی نقض آشکار تحریم‌ها اقدامات جبرانی اتخاذ کرد و با اجرای تغییرات ساختاری و سرمایه‌گذاری قابل توجه برنامه اجرای تحریم‌ها را تقویت کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره جریمه مایکروسافت به علت نقض تحریم‌های ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر