;
coinex

ویندوز 12 با ویژگی جدید مایکروسافت مدرن‌تر می‌شود

مایکروسافت یک ویژگی جدید و البته بسیار کارآمد و همه‌فن حریف برای ویندوز 12 درنظر گرفته است که به گفته کارشناسان، آن را بسیار مدرن خواهد کرد.

مایکروسافت پروژه‌ای تحت‌عنوان “CorePC” راه‌اندازی کرده که اولاً دنباله‌رو ویندوز 10X است و دوماً به ساختار ویندوز حالت ماژولار می‌دهد که هم امنیت سیستم‌عامل را به‌شدت بالا برده و هم روحی مدرن و بی‌نظیر به آن می‌بخشد. غول نرم‌افزاری دنیا قصد دارد این پروژه را در ویندوز 12 پیاده‌سازی کند تا بتواند از دل آن، یک سیستم‌عامل ناب و منحصربه‌فرد بیرون بکشد.

پیش‌تر نیز در خبری عنوان کردیم که مایکروسافت درنظر دارد ویژگی‌های هوش مصنوعی را در Windows 12 قرار دهد تا هم سیستم‌عاملی کاربردی‌تر و هم مدرن‌تر بسازد که بتواند انتخاب اول هر کاربری باشد. حال با این خبر مایکروسافت یک قدم دیگر به سمت جاودانگی برداشته و ضرب‌شستی محکم به رقیبانی همچون اپل، گوگل و دیگر برندهای مطرح جهان نشان داده است.

بیشتر بخوانید: پیش نیاز نصب ویندوز 12 فاش شد؛ از اجبار SSD تا حداقل 8 گیگابایت رم!

ویندوز 12 با پروژه CorePC مستقیماً به جنگ کروم‌بوک‌ها و IpadOS می‌رود

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که مایکروسافت در تلاش برای مدرن‌سازی ظاهر سیستم‌عامل خود در ویندوز 12 است. گفته می‌شود پروژه CorePC، ادامه‌دهنده راه ویندوز 10X خواهد بود و اجرای روان در کنار عملکرد بهینه را روی سخت‌افزارهای مختلف، تضمین می‌کند.

مایکروسافت برای سال‌های طولانی روی پروژه Core OS تمرکز داشت تا بتواند با حذف برنامه‌های منسوخ‌شده، سیستم‌عاملی سبک و امن با امکان نصب سریع بسته‌های به‌روزرسانی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. البته مایکروسافت هیچ وقت موفق نشد نسخه‌ای رسمی از این پروژه را برای کامپیوترهای سنتی ارائه کند و ویندوز 10X نیز که آخرین تلاش ردموندی‌ها در این زمینه بود، با شکست مواجه شد. نهایتاً هم پروژه در سال ۲۰۲۱ پس از سال‌ها توسعه و تست، متوقف گردید.

ویندوز 12 با پروژه CorePC مستقیماً به جنگ کروم‌بوک‌ها و IpadOS می‌رود

اکنون به نظر می‌رسد که مایکروسافت برای بار دیگر قصد دارد امکانات مرتبط با ویندوز 10X را با پروژه CorePC به نسخه بعدی سیستم‌عامل خود اضافه کند. سازگاری با دستگاه‌های گوناگون یکی از اهداف اصلی این پروژه خواهد بود و احتمالاً این‌بار به جای حذف برنامه‌های قدیمی، پشتیبانی از آنها در مواقع ضروری و لازم، صورت خواهد گرفت. همچنین نسخه آتی ویندوز طراحی ماژولار دارد که امکان شخصی‌سازی بیشتری را فراهم می‌سازد تا در نسخه با توجه به سخت‌افزار، از قابلیت‌ها و امکانات متمایزی برخوردار باشد.

ماژولار بودن خروجی پروژه CorePC به معنای نصب و عملکرد مجزای قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل است. همین مسئله باعث می‌شود تا به‌روزرسانی آن، آسان‌تر از نسل‌های قبلی شود و با مهیاکردن پارتیشن‌های مجزا برای اپ‌ها، سطح امنیت را نیز افزایش دهد. تمامی این موارد می‌توانند ویندوز را به رقبایی مثل اندروید و iPadOS نزدیک کند تا شاید سهم این سیستم‌عامل از بازار تبلت‌ها و دستگاه‌های قابل‌حمل افزایش یابد.

شایان ذکر است که نسخه فعلی ویندوز به‌صورت یک بسته واحد در یک پارتیشن نصب می‌شود؛ درنتیجه اطلاعات برنامه‌ها در کنار داده‌های کاربر و فایل‌های سیستمی در کنار هم قرار می‌گیرند.

ویندوز 12 با پروژه CorePC مستقیماً به جنگ کروم‌بوک‌ها و IpadOS می‌رود

گمان می‌رود که پروژه CorePC بتواند بالاخره راه‌حلی جهت رقابت با کروم اواس نیز برای مایکروسافت فراهم سازد و بتواند عملکرد و تطبیق‌پذیری مشابه را به کاربران خود ارائه کند. چنین نسخه‌ای از ویندوز قادر خواهد بود مرورگر و برنامه‌های تحت وب در کنار ابزارهای آفیس و اپ‌های اندروید را به راحتی اجرا کند و به گزینه مناسبی برای دستگاه‌های دارای سخت‌افزار ضعیف و ارزان تبدیل شود. احتمال می‌رود برخی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مثل بررسی خودکار محتوای روی صفحه و تشخیص متن درون عکس‌ها هم به ویندوز 12 اضافه شود؛ اگرچه بعضی از آن‌ها به سخت‌افزار اختصاصی نیاز خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره طراحی مدرن ویندوز 12 چیست؟ آیا مایکروسافت می‌تواند با پروژه CorePC، گوگل و اپل را شکست دهد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر