coinex
راهنمای خرید تکراتو

رشد 60 درصدی فروش خودروهای برقی در سال 2022 ؛ پیش به سوی جهان پاک!

آمارهای منتشر شده از فروش جهانی خودروها در سال 2022 حاکی از نکته مهم رشد 60 درصدی فروش خودروهای برقی در سال 2022 بوده است.

باتوجه به آمارهای منتشر شده، فروش جهانی خودروهای الکتریکی در سال 2022 چیزی بالغ بر 60 درصد رشد پیدا کرده و برای اولین‌بار از 10 میلیون دستگاه فراتر رفته است. درواقع از هر هفت خودروی فروخته‌شده در جهان یکی از آن‌ها به خودرو برقی اختصاص یافته است. این آمار در حالی است که در سال 2017 از هر 70 خودروی فروخته‌شده یک مورد آن خودرو برقی بوده است.

بیشتر بخوانید: تصاویر جدیدی از خودرو برقی شیائومی منتشر شد

 یک آمار جالب: رشد 60 درصدی فروش خودروهای برقی در سال 2022

در زمینه خودروهای الکتریکی هم دوباره نام کشور چین پیشتاز است و در سال 2022 در این کشور از هر چهار خودروی خریداری‌شده، یک خودرو الکتریکی بوده است. در اتحادیه اروپا نیز از هر پنج خودرو یکی الکتریکی و در آمریکا از هر 10 خودرو یک مورد الکتریکی بوده است.

نکته جالب این آمر همزمانی این روند، با کاهش فروش خودروهای معمولی با موتورهای احتراق داخلی طی پنج سال اخیر به میزان یک‌چهارم بوده و این امر با دلمشغولی افراد درباره محیط زیست ارتباط دارد؛ لذا اشخاص تمایلی بیشتر به خرید خودروهای الکتریکی پیدا کرده‌اند.

رشد 60 درصدی فروش خودروهای برقی در سال 2022

به اعتقادکارشناسان حرکت به‌سوی خودروهای الکتریکی قطعاً اقدام مثبتی است اما به‌منظور جبران انتشار جهانی گازهای آلاینده کاملاً کافی نخواهد بود. طبق گزارش ویفروم، کل فروش خودرو پس از رشد در سال 2021، نزدیک به 0.5 درصد کاهش را تجربه کرده و به حدود 75 میلیون در سال 2022 رسیده است.

بازار خودرو ایالات ‌متحده و اتحادیه اروپا با 8 و 4 درصد بیشترین کاهش را تجربه کرده‌اند که به‌نظر بی‌ارتباط با کمبود قطعات و همچنین افزایش تورم و نرخ بهره بالاتر نبوده است اما در چین افزایش فروش خودروهای سواری به بیش از 10 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رشد 60 درصدی فروش خودروهای برقی در سال 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر