;
coinex

مدیرعامل سابق گوگل: چین خواهان توقف توسعه هوش مصنوعی است

مدیرعامل سابق گوگل طی اظهاراتی مدعی شد که توقف توسعه هوش مصنوعی به نفع چین تمام خواهد شد. وی راهکار را در اتخاذ سیاست‌های حفاظتی مناسب می‌داند.

«اریک اشمیت»، مدیرعامل سابق گوگل، طی مصاحبه‌ای در مورد درخواست فعالان دنیای فناوری همچون ایلان ماسک و استیو وزنیاک جهت توقف توسعه هوش مصنوعی حداقل به مدت شش‌ماهه اظهاراتی را مطرح کرد. به اعتقاد وی چنین تصمیمی کشور چین را منتفع خواهد کرد.

اشمیت درحالی چنین نظراتی خود را ابراز داشته که با وجود ابزارهایی همچون ChatGPT و سیستم تولید تصویر Midjourney، می‌توان گفت که در مرحله انقلاب جهانی هوش مصنو‌عی قرار گرفته‌ایم. شرکت‌هایی نظیر گوگل، متا، مایکروسافت و همچنین غول چینی بایدو تا به امروز از مدل‌های هو‌ش مصنو‌عی خود رونمایی کرده‌اند و در صدد پیش‌بینی آینده حوزه هوش مصنوعی نیز هستند.

مدیرعامل سابق گوگل به نشریه Australian Financial Review اعلام کرد: «من طرفدار این توقف شش‌ماهه نیستم؛ زیرا درواقع به نفع چین خواهد بود. من طرفدار این موضوع هستم که همه در سریع‌ترین زمان ممکن دور یکدیگر جمع شوند تا در مورد شیوه‌های محافظتی مناسب بحث کنند.»

بیشتر بخوانید: نگرانی هالیوود از پیشرفت هوش مصنوعی ؛ بحران بیکاری به اهالی سینما هم سرایت کرد!

توقف توسعه هوش مصنوعی به نفع چین است!

البته اشمیت طی اظهاراتش مدعی عدم درک مناسب بشریت از خطرات ناشی از هوش مصنوعی نیز شده است. او ضمن اشاره به توسعه مدل‌های هوش مصنو‌عی از سوی شرکت‌های فناوری بیان داشت: «فکر می‌کنم نگرانی‌های مربوط به این زمینه را می‌توان دست‌کم گرفت. فکر می‌کنم اوضاع می‌تواند از چیزی که مردم می‌گویند نیز بدتر باشد. در این حوزه، سناریویی دارید که در آن مدل‌های زبانی بزرگ وجود دارند که با بزرگ‌ترشدن، رفتارهای نوظهوری از خود نشان می‌دهند که ما نمی‌توانیم آن‌ها را درک کنیم.»

مدیرعامل سابق گوگل: چین خواهان توقف توسعه هوش مصنوعی است

افزون‌بر اشمیت، بیل گیتس هم در رابطه با این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرده که توقف توسعه هو‌ش مصنوعی راهکار مناسبی نخواهد بود. از طرفی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم اظهار کرد که شرکت‌های فناوری باید نسبت به ایمنی محصولات هوش مصنوعی پیش از عرضه آن‌ها اطمینان حاصل کنند. کلیه این اظهارات درحالی رخ داده که در روز‌های اخیر، یک محقق امنیتی اقدام به ساخت یک بدافزار روز صفر غیرقابل‌شناسایی با ChatGPT کرده است.

به همین دلایل، اوایل ماه جاری، گروهی از فعالان فناوری، متخصصان هو‌ش مصنو‌عی و علاقه‌مندان به این بخش ضمن انتشار یک نامه سرگشاده درخواست توقف توسعه هو‌ش مصنو‌عی به مدت شش ماه را به علت تهدیداتی که برای بشریت دارد ارائه کردند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نفع چین از توقف توسعه هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر