;
coinex

نگرانی هالیوود از پیشرفت هوش مصنوعی ؛ بحران بیکاری به اهالی سینما هم سرایت کرد!

نگرانی هالیوود از پیشرفت هوش مصنوعی به طور کامل با عقل جور در می‌آید چراکه هوش مصنوعی به‌سرعت درحال تارومار کردن کسب‌وکارهای مختلف است.

با قدرت گرفتن تکنولوژی هوش مصنوعی و به‌کار گرفتن آن در بسیاری از کسب‌وکارها، روزبه‌روز تعداد افراد بیکار در جهان بیشتر می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که با ورود این تکنولوژی به صنعت سینما، نگرانی هالیوود از پیشرفت هوش مصنوعی کاملاً عقلانی و طبیعی به‌نظر می‌رسد. البته این موضوع بیش از هرکس و هرچیزی متوجه استودیوهای فیلم‌سازی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ابزار تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت در دسترس عموم قرار گرفت

نگرانی هالیوود از پیشرفت هوش مصنوعی طبیعی است

قدرت و فراگیر شدن هوش مصنوعی مولد، باعث شده است برخی افراد با ترس ازدست دادن شغل مواجه شوند. در این میان هنرمندان نگران هستند آثار آن‌ها ازطرف هوش مصنوعی درمعرض سرقت ادبی قرار بگیرند زیرا اکثر مدل‌های هوش مصنوعی براساس آثار کنونی هنرمندان انسانی آموزش داده شده‌اند.

اکنون حتی هالیوود نیز خطر رشد چشم‌گیر هوش مصنوعی و قابلیت‌های درخورتوجه آن را احساس کرده است. فیل وایزر، رئیس فناوری پارامونت گلوبال (Paramount Global) که یکی از بزرگ‌ترین استودیوها و توزیع‌کنندگان فیلم در جهان است، اخیراً زنگ‌ خطر مرتبط با هوش مصنوعی را برای مدیران این شرکت به‌صدا درآورده است.

نگرانی هالیوود از پیشرفت هوش مصنوعی طبیعی است

وایزر در توضیحات خود با استفاده از ابزارهای تولید تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی ازجمله DALL-E، برخی از نمادی‌ترین شخصیت‌های پارامونت را به‌تصویر کشید. او از DALL-E خواست تصویر باب اسفنجی را درحال پرواز ایجاد کند. وایزر سپس از هوش مصنوعی درخواست کرد عکسی از اپتیموس پرایم از مجموعه‌ ترنسفورمرز را درحالی که در محوطه‌ استودیو ایستاده است تولید کند.

وایزر همچنین به سودآوری و کسب‌وکار سرگرمی از حقوق مالکیت معنوی اشاره می‌کند. اما درصورتی‌که هوش مصنوعی با قیمت ارزان و با کارکرد آسان درسترس قرار گیرد، عملاً هرکسی می‌تواند تصاویر جذاب و خیره‌کننده تولید کند؛ عکس‌هایی که احتمالاً براساس آثار هنری یا شخصیت‌های نمادین کنونی ایجاد شده‌اند. اما چه کسی بابت ارائه‌ این خدمات پول دریافت خواهد کرد؟ این سؤال مهمی است انجمن نویسندگان آمریکا درمورد فیلمنامه‌نویسی نیز با آن مواجه شده‌اند. وایزر در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال گفت:

یکی از بزرگ‌ترین خطرات موتورهای هوش مصنوعی تولیدکننده‌ تصویر به مالکیت معنوی آثار هنری ارتباط دارد.

به گزارش فیوچریسم، Getty Images به‌عنوان یکی از پیشروترین ارائه‌دهندگان تصاویر استوک در جهان، ماه فوریه Stability AI را به استفاده از ۱۲ میلیون عکس استوک برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی ابزار محبوب تولید تصویر Stable Diffusion، متهم کرد.

به‌هرحال بسیاری استدلال می‌کنند زمان و مکان خاصی برای هوش مصنوعی مولد وجود دارد. فیلم برنده‌ اسکار Everything Everywhere All At One که با بودجه‌ بسیار کم ساخته شده است از ابزار هوش مصنوعی برای پاک‌کردن سیستم قرقره‌ای که در برخی صحنه‌های فیلم از آن استفاده کرده بود بهره گرفت. ایوان هالک، متخصص جلوه‌های ویژه‌ فیلم مذکور در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال گفت: «استفاده از هوش مصنوعی باعث صرفه‌جویی چشمگیر در هزینه‌ها و همچنین کاهش زمان موردنیاز برای اعمال جلوه‌های ویژه شد.»

به‌هر حال، برخی دیگر هوش مصنوعی مولد را به‌عنوان ابزاری مرگ خلاقیت توصیف می‌کنند. جیسون بلوم، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت تولیدی Blumhouse می‌گوید:

هوش مصنوعی از آن‌چه قبلاً وجود دارد استفاده می‌کند و درواقع آثار تولید شده با این فناوری فاقد نوآوری هستند. اگر به مشهورترین فیلم‌ها و سریال‌ها مثل همشهری کین نگاه کنید، به‌سختی می‌توان باور کرد که چنین محتوایی در دنیای محتوای تولید شده با هوش مصنوعی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نگرانی هالیوود از پیشرفت هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر