;
coinex

پاداش 20 هزار دلاری OpenAI برای کشف باگ‌های ChatGPT

پاداش 20 هزار دلاری OpenAI برای کشف باگ‌های ChatGPT را شاید بتوان ضرب شستی برای دیگران رقیبان دانست.

پاداش 20 هزار دلاری OpenAI برای کشف باگ‌های ChatGPT بسیاری از افراد و شرکت‌ها را سرگرم خود کرده است. این رویه می‌تواند برای چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT یک نقطه قوت باشد زیرا درصورت کشف باگ و یا ایرادات دیگر در این چت‌بات، شرکت سازنده می‌تواند فعالیت خود برای مرتفع ساختن آنها را آغاز کرده و یک پلتفرم بی عیب و نقص از دل آن بوجود آورد.

بیشتر بخوانید: تقلب و پیروزی در لاتاری با کمک ChatGPT

پاداش 20 هزار دلاری OpenAI برای کشف باگ‌های ChatGPT

شرکت OpenAI امروز اعلام کرد که یک برنامه گزارش و کشف باگ از محصولات خود، به ویژه مدل هوش مصنوعی ChatGPT را راه‌ اندازی کرده است که کاربران و متخصصان حوزه امنیت می‌توانند در آن براساس نوع حفره امنیتی گزارش شده تا حداکثر 20 هزار دلار پاداش دریافت کنند. این برنامه به OpenAI کمک می‌کند امنیت محصولات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

براساس گزارش منتشر شده از سوی سایت Bleeping Computer، شرکت OpenAI قصد دارد با استفاده از یک برنامه کشف و گزارش باگ (Bug Bounty Program) امنیت محصولات خود از جمله مدل هوش مصنوعی ChatGPT را ارتقا ببخشد.

بسته به نوع باگ گزارش شده از سوی کاربران، پاداش کشف و گزارش این باگ‌ها می‌تواند بین 200 تا 20 هزار دلار متغیر باشد. باگ‌های گزارش شده از سوی کاربران بسته به میزان تاثیر و همچنین اهمیت، دسته‌بندی شده و مقدار پاداش دریافت شده توسط آن‌ها اعلام می‌شود.

پاداش 20 هزار دلاری OpenAI برای کشف باگ‌های ChatGPT

OpenAI اعلام کرده است که با استفاده از این برنامه کشف و گزارش باگ، می‌تواند متخصصان امنیتی که به آن در ارتقا محصولات این شرکت کمک می‌کنند شناسایی کرده و برای آن‌ها پاداشی در نظر بگیرد. در بخشی از مطلب منتشر شده از سوی این شرکت آمده است:

«ما از شما دعوت می‌کنیم حفره‌‌های امنیتی، باگ و دیگر مشکلاتی که در سیستم ما مشاهده می‌کنید را گزارش کنید. با به اشتراک گذاری این اطلاعات شما نقشی حیاتی در بهبود امنیت فناوری‌های ما ایفا می‌کنید».

قرار است در این برنامه باگ‌ها و حفره‌های امنیتی رابط برنامه نویسی (API) توسعه یافته توسط OpenAI و همچنین چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT، توسط کاربران و متخصصان حوزه امنیت مورد بررسی قرار بگیرد. البته OpenAI اعلام کرده است که جیل‌بریک ها و ترفندهایی که کاربران به منظور دور زدن سیستم امنیتی ChatGPT و حقه زدن به آن استفاده می‌کنند در این برنامه مورد پذیرش نیست.

ماه گذشته بود که OpenAI اعلام کرد اطلاعات مربوط به پرداخت‌های صورت گرفته توسط کاربران ChatGPT لو رفته است. باگ موجود در یکی از کتابخانه‌های متن باز این ربات سبب شده بود که این ایراد ایجاد شود. این باگ سبب شد که کاربران عضو برنامه ChatGPT Plus بتوانند آدرس ایمیل دیگر کاربران این ربات را مشاهده کنند. گزارش‌های متعدد منتشر شده از سوی کاربران این ربات سبب شد که OpenAI آن را برای مدتی در وضعیت آفلاین قرار دهد و ایرادات آن را برطرف کند.

OpenAI چندی بعد اعلام کرد که این باگ سبب شده است متن چت‌ها و همچنین اطلاعات شخصی 1.2 درصد از کاربران برنامه ChatGPT Plus فاش شود. این اطلاعات شامل نام، آدرس ایمیل، آدرس‌های پرداخت و همچنین بخشی از اطلاعات کارت بانکی این افراد می‌شد. ابعاد این اتفاق هنگامی گسترش پیدا کرد که چت‌بات ChatGPT به دلیل نقض حریم امن و خصوصی کاربران در کشور ایتالیا مسدود شد. مقامات ایتالیا درخواست کردند که OpenAI راهکارهای خود به منظور جلوگیری از بروز مجدد این اتفاق را اعلام کند.

اگرچه OpenAI آغاز به کار این برنامه کشف و گزارش باگ را به این اتفاقات ربط نداده است اما به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد با این برنامه و بهبود سیستم امنیتی خود از تکرار این اتفاقات جلوگیری کند؛ چرا که در صورت تکرار ممکن است دیگر کشورها نیز دسترسی به آن را محدود نمایند. OpenAI می‌توانست با شروع سریع‌تر این برنامه کشف و گزارش باگ، از بروز این مشکلات امنیتی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پاداش 20 هزار دلاری OpenAI برای کشف باگ‌های ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر