;
coinex

علی بابا از هوش مصنوعی رقیب ChatGPT رونمایی کرد

بخش علی‌بابا کلاد به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این غول چینی اقدام به رونمایی از مدل هوش مصنوعی رقیب ChatGPT با نام چت‌بات Tongyi Qianwen کرده است.

رونمایی از ChatGPT در نوامبر سال گذشته میلادی، منجر به جلب نظر مردم به حوزه هوش مصنوعی مولد شد. این چت‌بات مطابق با موتور قدرتمند هوش مصنوعی OpenAI طراحی شده و ازجمله قابلیت‌های آن باید به ارائه‌ پاسخ به پرسش‌های گوناگون، سرودن شعر، کدنویسی و غیره اشاره داشت. از طرفی در ادامه این روند توسعه هوش مصنوعی شاهد استفاده مایکروسافت از فناوری بنیادی GPT-4 در بینگ جدید بودیم و این ابزار با بسیاری از محصولات مختلف غول فناوری ردموندی همراه شده است.

هجوم شرکت‌های بزرگ فناوری و سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در هوش مصنوعی همچنان نیز تداوم داشته است. به‌عنوان نمونه مایکروسافت در خبری مدعی سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در OpenAI شده و از طرفی گوگل هم از مدل هوش مصنوعی رقیب ChatGPT خود با نام Bard رونمایی کرده است.

در حالی که رقابت در بخش هوش مصنوعی همچنان با قدرت بیشتری مشغول پیگیری است، بخش علی‌بابا کلاد هم اقدام به معرفی چت‌بات Tongyi Qianwen به‌عنوان هوش مصنوعی رقیب ChatGPT کرد. این هوش مصنوعی هم‌اکنون امکان پشتیبانی از زبان چینی و انگلیسی را دارد و در آینده‌ نزدیک با محصولات مختلف غول تجارت الکترونیک چین ادغام خواهد شد. بااین‌حال، شایان توجه است که تمامی چت‌بات‌های هوش مصنوعی به‌صورت یکسان طراحی نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: مدیرعامل سابق گوگل: چین خواهان توقف توسعه هوش مصنوعی است

معرفی مدل هوش مصنوعی رقیب ChatGPT توسط علی بابا

هم‌اکنون شرکت علی‌بابا ضمن انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دسترسی به مدل هوش مصنوعی این شرکت برای مشتریان و توسعه‌دهندگان هم فراهم خواهد شد؛ این ابزار توانایی ساخت مدل‌های زبان بزرگ سفارشی‌ به‌منظور برطرف‌سازی نیازهای مختلف را دارد.

«دنیل ژانگ»، مدیرعامل علی‌بابا در این راستا بیان داشت: «ما در زمانی به‌سر می‌بریم که هوش مصنوعی مولد و محاسبات ابری نقش مهمی در حوزه‌های مختلف ایفا می‌کنند و پذیرش این فناوری در کسب‌وکارها در همه‌ی بخش‌ها آغاز شده است.»

هوش مصنوعی رقیب ChatGPT

از طرفی خبرگزاری CNET مدل‌های اولیه‌ هوش مصنوعی ساخت شرکت‌های مختلف را مورد آزمایش قرار داده و پاسخ‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار داده تا مشخص شود کدام‌یک مفید‌تر هستند. عماد خان از CNET در همین زمینه دریافت که چت‌بات ChatGPT درحال‌حاضر توانایی ارائه پاسخ‌های بهتری را داشته که شباهت فراوانی به پاسخ‌های انسانی دارند.

به هر حال علی‌بابا اعلام کرده است که مدل هوش مصنوعی ساخت این شرکت ابتدا با DingTalk ادغام خواهد شد؛ این یک نرم‌افزار همکاری محلی سازمانی بوده که با بلندگوی هوشمند و دستیار شخصی آن عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رونمایی از هوش مصنوعی رقیب ChatGPT توسط علی بابا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر