;
coinex

اسپیس ایکس گوجه‌های ایستگاه فضایی را به زمین آورد!

کپسول فضایی اسپیس‌ایکس گوجه‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی و همچنین نتایج چند تحقیق علمی دیگر را به زمین آورد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) مدتی را میزبان گوجه‌هایی بود که برای تحقیق و توسعه در این ایستگاه پررش داده شده بودند. حال و پس از بدست آمدن نتایج جالب در مورد گوجه‌های ایستگاه فضایی و همچنین نتابج چند تحقیق دیگر، این گوجه‌ها با کپسول فضایی بدون سرنشین شرکت اسپیس‌ایکس به زمین رسیدند. نتایج این تحقیقات علمی شامل موارد جالبی می‌شوند که در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: طرح اولیه اقامتگاه فضانوردان ناسا در مریخ رونمایی شد [+فیلم]

گوجه‌های ایستگاه فضایی به‌همراه کپسول اسپیس‌ایکس به زمین رسیدند

کپسول بدون سرنشین دراگون اسپیس‌ایکس دیروز عصر از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) جدا شد و 00:28 بامداد یکشنبه به وقت ایران، در ساحل فلوریدا فرود آمد. در این مأموریت نتیجه بخشی از آزمایش‌های علمی ازجمله گوجه‌هایی که در این ایستگاه پرورش داده شده بودند، به زمین آورده شد.

ناسا امروز در پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که کپسول دراگون با موفقیت به زمین برگشته است تا به محققان اجازه دهد نتیجه آزمایش‌های انجام‌گرفته در ایستگاه فضایی بین‌المللی را بررسی کنند. این کپسول شامل چهار محموله مهم است که در ادامه به‌صورت اجمالی به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

گوجه‌های ایستگاه فضایی به‌همراه کپسول اسپیس‌ایکس به زمین رسیدند

اولین و احتمالاً خبرسازترین محموله گوجه‌هایی است که در ایستگاه فضایی پرورش داده شده بودند و حالا به زمین برگردانده شده‌اند تا مورد بررسی قرار بگیرند. هدف دانشمندان از پرورش این گوجه‌ها در گلخانه کوچک ISS، بررسی اثر کیفیت نور و کود، ایمنی میکروبی و ارزش‌های غذایی تولید میوه و سبزیجات در فضا بود. انسان‌ها برای اقامت درازمدت در فضا به غذاهای تازه و سالم نیاز دارند. درنتیجه انجام این آزمایش‌های ضروری است.

دومین محموله کریستال‌هایی بود که توسط سازمان فضایی ژاپن با استفاده از دستگاه کوره‌مانندی موسوم به JEM-GHF در ایستگاه فضایی ساخته شد. این کریستال‌ها درواقع نیمه‌رساناهایی از جنس سیلیکون-ژرمانیم هستند. تولید این کریستال‌ها در فضا می‌تواند به ساخت سلول‌های خورشیدی و لوازم الکترونیکی نیمه‌رسانا در این محیط منجر شود.

گوجه‌های ایستگاه فضایی به‌همراه کپسول اسپیس‌ایکس به زمین رسیدند

محموله سوم درواقع نتیجه آزمایش‌هایی است که پیرامون مشکلات مربوط به سرخرگ‌ها در فضا انجام شده. حضور طولانی‌مدت فضانوردان در فضا می‌تواند به سفت و ضخیم‌شدن دیواره سرخرگ‌ها منجر شود. پس ضروری است که دانشمندان اطلاعات کافی را درباره این تغییرها در اختیار داشته باشند تا بتوانند اقدامات لازم را برای بهبود وضع سلامتی فضانوردان انجام دهند.

این کپسول همچنین شامل داده‌های مربوط به احتراق سوخت و اطفای آتش در محیط ایستگاه فضایی بین‌المللی است که می‌تواند به محققان در کسب اطلاعات بیشتر پیرامون سوزاندن سوخت‌های گوناگون کمک کند. نتایج این آزمایش‌ها ایمنی سوزاندن سوخت در فضا را هم به‌همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رسیدن گوجه‌های ایستگاه فضایی به زمین و نتایج بدست آمده از تحقیقات ناسا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر