;
coinex

برنامه فروش بیت‌کوین‌های دولت آمریکا فاش شد

به نظر بدبینی و انتقادات دولت ایالات متحده به صنعت ارزهای دیجیتال و کلاه‌برداری‌های این حوزه اخیراً منجر به فروش بیت‌کوین‌های دولت آمریکا شده است.

بدبینی‌های ایالات متحده و گسترش احساسات عمومی منفی نسبت به صنعت کریپتو یکی از دلایل اصلی تصمیم آمریکا برای فروش ذخایر BTC بوده است. لازم به ذکر است که این بیت کوین‌ها از سه طریق به دست دولت آمریکا افتاده بود: رسوایی صرافی Mt.Gox، هک صرافی Bitfinex و توقیف از کلاهبرداری به نام جیمز ژونگ (James Zhong).

بیشتر بخوانید: محبوب‌ترین رمزارزها در شبکه‌های اجتماعی کدامند؟

تاثیر فروش بیت‌کوین‌های دولت آمریکا بر بازار کریپتو

براساس گزارش‌ها، قسمتی از فروش بیت‌کوین‌های دولت آمریکا در اوایل سال جاری و در تاریخ 14 مارس بوده و درحال‌حاضر صرفاً 491,041 واحد BTC در اختیار دولت آمریکا باقی مانده که قصد دارد آنها را هم در قالب چهار دسته تا اواخر سال بفروشد.

فروش بیت‌کوین‌های دولت آمریکا

طبق اعلام مارتون (Maartunn)، از تحلیلگران برجسته شرکت CryptoQuant، درصورتی‌که تعداد روزهای یک سال را بر تعداد دسته‌ها (5) تقسیم کنیم، به عدد 73 روز دست می‌یابیم.

نکته جالب این است که در نخستین دسته از این بیت‌کوین‌ها در روز 73ام سال 2023 به‌فروش رسیده است. لذا، اگر این الگوی فروش از طرف دولت ایالات متحده پیگیری شود، احتمالاً هر 73 روز کوین‌های باقی‌مانده فروخته شوند. این امر دارای تبعات منفی و البته کوتاه‌مدتی بر قیمت بیت کوین نیز خواهد بود و به فروشندگان کوتاه‌مدت امکان برخورداری از سود به طور بالقوه را می‌دهد.

بااین‌حال، تاکنون در هنگام نوشتن این خبر معامله‌‌گران رویکرد چندان نزولی نسبت به بازار نداشته‌اند. البته، باوجود خوش‌بینی معامله‌گران نسبت به آینده بیت کوین، نباید همین امر را در مورد ماینرها صادق دانست. براساس داده‌های Glassnode، خروجی ماینرها به بالاترین میزان خود طی یک ماه اخیر رسیده که حاکی از فروش اکثر بیت‌کوین‌های استخراجی ماینرها بوده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص فروش بیت‌کوین‌های دولت آمریکا طی ماه‌های اخیر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر