;
coinex

تبعیض عجیب توییتر در حذف تیک آبی قدیمی برخی کاربران!

باتوجه به آغاز روند حذف تیک‌های آبی قدیمی از توییتر اخیراً شاهد تبعیض عجیب توییتر در مورد اکانت‌های برخی افراد مشهور نظیر لبرون جیمز و استفن کینگ هستیم.

مدتی است که توییتر از برنامه خود برای حذف تیک‌های آبی قدیمی خبر داد و حالا این شبکه اجتماعی چنین اقدامی را در پروفایل کاربران آغاز کرده است. بنابراین از این به بعد جهت دریافت این تیک تأیید، باید هزینه ماهانه 8 دلاری سرویس آبی الزاماً پرداخت شود. همچنین کسب‌و‌کارها می‌توانند بدون اشتراک تیک طلایی و حساب‌های دولتی و سازمان‌های چندجانبه تیک خاکستری دریافت کنند.

هم‌اکنون طبق گزارش‌های اخیر، توییتر تیک آبی حساب چندین نویسنده و خبرنگار مانند «مت پیرس»، خبرنگار لس‌آنجلس تایمز را حذف کرده است. توییتر نخستین بار در سال 2009 از تیک آبی رونمایی کرد تا ضمن کاهش احتمال جعل هویت و بر روی افراد با تجربه در حوزه‌هایی همچون سیاست، سرگرمی و رسانه متمرکز شود. بااین‌حال در همین راستا هم تبعیض عجیب توییتر کاملاً مشهود است.

بیشتر بخوانید: حذف توییتر از پلتفرم تبلیغاتی مایکروسافت و تهدید ایلان ماسک به پیگیری قضایی!

تبعیض عجیب توییتر در حذف تیک آبی اکانت افراد مشهور

پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک در سال 2022، وی از وجود حساب‌های تایید شده «منقضی» زیادی خبر داد و دستور توقف سیستم قدیمی را صادر کرد. در همین راستا سرویس توییتر بلو را به‌عنوان راهی برای عمومی‌سازی این تیک‌ها دانست. اما در ابتدای معرفی هزینه جدید سرویس بلو به‌منظور دریافت تیک آبی، کاربران از این قابلیت برای جعل هویت چهره‌های برجسته همچون خود ماسک بهره‌برداری کردند و به اجبار توییتر این سرویس را به‌صورت موقت متوقف کرد و پس از مدتی دوباره آن را راه‌اندازی کرد.

بالاخره در روز گذشته، از این شبکه اجتماعی خبر رسید که پس از چندین تلاش توسط ایلان ماسک، دیگر به‌طور رسمی تیک‌های آبی قدیمی حذف خواهد شد.

تبعیض عجیب توییتر

هرچند که توییتر در اجرای این هدف به قطعیت رسیده، اما ظاهراً تعدادی افراد مشهور همچون «استفن کینگ»، نویسنده معروف داستان‌های ترسناک، بدون نیاز به پرداخت هزینه اشتراک، تیک آبی حساب خود را محفوظ نگه داشته‌اند. حالا ایلان ماسک طی توییت کوتاهی اعلام کرد که خودش به‌طور شخصی برای برخی افراد این هزینه را پرداخت کرده است.

از طرفی «لبرون جیمز»، ستاره بسکتبال نیز که اخیراً در توییتر خبر از دست دادن تیک آبی خود را به علت عدم پرداخت هزینه مربوط به اشتراک آن اعلام کرده بود، کماکان از این تیک برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تبعیض عجیب توییتر در حذف تیک‌های آبی قدیمی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر