coinex
راهنمای خرید تکراتو

سامانه سراسری کالابرگ با بیش از 50 هزار فروشگاه فعال راه‌اندازی شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر از راه‌اندازی تقریباً کامل سامانه سراسری کالابرگ داده و همینطور خبر از اتصال حدود 50 هزار فروشگاه به این سامانه داده است.

«سید صولت مرتضوی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد آخرین شرایط ارائه کالابرگ‌های الکترونیکی بیان داشت: «سامانه کالابرگ تقریباً در سراسر کشور راه‌اندازی شده است. چیزی حدود 50 هزار فروشگاه؛ چه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و چه غیرزنجیره‌ای تا این لحظه به این سامانه متصل شده‌ است.» طبق شنیده‌ها هم‌اکنون چیزی بالغ بر 58 هزار کارتخوان به این سامانه متصل شده است.

بیشتر بخوانید: موافقت مجلس با تخصیص کالابرگ الکترونیکی به اقشار کم درآمد بدون کسر از یارانه

راه‌اندازی سامانه سراسری کالابرگ

مرتضوی در ادامه اضافه کرد: «همان‌طور که از قبل گفته شد مردم می‌توانند به صورت اعتباری تقریباً حدود یک ماه قبل از واریز یارانه نقدی‌شان خرید اعتباری داشته باشند.»

در اسفند سال پیش هم وزیر امور اقتصادی و دارایی طی نشست خبری هفتگی خود اعلام داشت خانوارهایی که قصد استفاده از مکانیسم کالابرگ الکترونیکی را دارند این امکان را خواهند داشت که یک ماه زودتر یارانه خود را جهت خرید 10 قلم کالای اساسی صرف کنند و در صورتی که چیزی باقی ماند یا از کالابرگ بهره نبردند، می‌توانند از حساب یارانه خود خرج کنند.

سامانه سراسری کالابرگ

پیشتر «حمید فرداد»، مدیر پروژه طرح کالابرگ الکترونیکی، طی گفت‌وگویی با پیوست در مورد شبکه ملی اعتبار تصریح کرد: «این شبکه قابلیت تعریف حساب‌های مختلف برای هر کد ملی به شکل جداگانه را دارد و شبکه‌ای اعتباری و پرداختی به حساب می‌آید که همزمان خرید اعتباری و پرداختی را پوشش می‌دهد. بر این اساس، کاربران با استفاده از سامانه شما می‌توانند از اعتبار یارانه‌ای که به 10 گروه کالایی تعلق گرفته است، از طریق کارت بانکی، USSD و اپلیکیشن موبایلی استفاده و کالاهای تعیین‌شده را خریداری کنند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی سامانه سراسری کالابرگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر