;
coinex

خروج بی‌سروصدای متاورس از اولویت‌های متا ؛ پایان رویای میلیارد دلاری زاکربرگ!

ظاهراً متاورس دیگر از اولویت‌های متا نیست و مارک زاکربرگ در حرکتی هوشمندانه تغییر استراتژی داده است!

خروج بی‌سروصدای متاورس از اولویت‌های متا درحالی اتفاق افتاده است که این شرکت 10ها میلیارد دلار در زمینه متاورس خرج کرده است و خیلی به آینده این تکنولوژی امید داشت. مسئله برای غول ارتباطی جهان آنقدر حائز اهمیت بود که حتی نام خود را از فیس‌بوک به “متا” تغییر داد نا بتواند یکه‌تاز دنیای متاورس باشد و برتری خود را به همگان نشان دهد.

اما این پروژه عظیم با میلیاردها دلار سرمایه اکنون حرفی برای گفتن ندارد و روزبه‌روز بیشتر درحال فراموشی‌ است. متاورس را می‌توان دنیای بعدی اینترنت نامید؛ دنیایی که با علم شبیه‌سازی مفهومی می‌توانید در آن گشت‌وگذار کنید و در یک چشم به هم زدن از یک سمت جهان به سمت دیگر بروید و شگفتی‌های بسیاری را نظاره‌گر باشید.

بیشتر بخوانید: تداوم تعدیل نیرو در متا ؛ 4000 هزار نفر دیگر اخراج می‌شوند!

متاورس از اولویت‌های متا خارج شد

فیسبوک نام خود را برای برندسازی در عرصه متاورس به متا تغییر داد. با این وجود به نظر می‌رسد که متاورس آن طور که باید مورد استقبال قرار نگرفته است. بر اساس گزارش‌ها، متا قصد دارد همه برنامه‌های خود برای متاورس را به فراموشی بسپارد.

متاورس از اولویت‌های متا خارج شد

مارک زاکربرگ تا همین چند ماه پیش متاورس را قدم بعدی برای اینترنت می‌دانست و به همین دلیل، میلیاردها دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرده بود. هرچند متا حتی نام خود را نیز برای پیشگام شدن در توسعه این مفهوم تغییر داد، به نظر می‌رسد به این نتیجه رسیده که آن را کنار بگذارد.

اکنون همه چیز تغییر کرده و به نظر می‌رسد ایده متاورس مارک زاکربرگ به جایی نخواهد رسید. این شرکت تا سال گذشته در تمام ملاقات‌ها با شرکای خود، متاورس را به عنوان ایده اصلی خود مطرح می‌کرد و حال در همین جلسه‌ها نیز کاملاً متاورس را کنار گذاشته است.

طبق یک مقاله در وبسایت The Information، متا به جای متاورس، سرمایه‌گذاران و شرکای تبلیغاتی خود را به پشتیبانی از پلتفرم ویدئوهای کوتاه شبیه تیک‌تاک و ابزارهای AI تشویق می‌نماید. پیش از این مارک زاکربرگ در همه گفتگوهای خود به متاورس اشاره می‌کرد.

متاورس از اولویت‌های متا خارج شد

باید به این نکته اشاره کنیم متا سرمایه‌گذاری بسیار زیادی روی پلتفرم واقعیت مجازی Reality Labs داشته و تنها در فصل گذشته، 4.3 میلیارد دلار به آن تزریق کرده است. این پلتفرم در سال گذشته نیز حدود 13.7 میلیارد دلار ضرر متحمل شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خروج بی‌سروصدای متاورس از اولویت‌های متا چیست؟ آیا باید با متاورس خداحافظی کنیم؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر