;
coinex

دستمزد یک میلیون دلاری برای کارمندان پروژه شکست خورده متا!

باوجود شکست پروژه اصلی شرکت متا در حوزه توسعه واقعیت مجازی (Metaverse)، منابعی از پرداخت دستمزد یک میلیون دلاری به برنامه‌نویسان واقعیت مجازی خبر داده‌اند.

غول فناوری متا، به عنوان شرکت مادر فیسبوک، اینستاگرام و پیام‌رسان واتساپ، از مدت‌ها قبل در پی توسعه خدمات خود در دنیای واقعیت مجازی بوده؛ بااین‌حال در همان آغاز در وضعیت سختی قرار گرفت و متحمل میلیاردها دلار ضرر شد. از طرفی اما مارک زاکربرگ، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل شرکت متا، اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای جهت تغییر چشم‌انداز بلندمدت خود برای این بخش در نظر ندارد.

بیشتر بخوانید: مدل هوش مصنوعی جدید متا با توانایی تشخیص اشیا معرفی شد

امکان دریافت دستمزد یک میلیون دلاری توسط برنامه‌نویسان متا

با تمام این مشکلات اما باتوجه گزارش جدیدی که از سوی وال استریت ژورنال شاهد انتشار آن بودیم، مشخص شد که برنامه‌نویسان این شرکت که اتفاقاً روی توسعه واقعیت مجازی متا مشغول به کار بودند، توانایی دریافت دستمزد یک میلیون دلاری را دارند؛ درواقع کف دستمزد آن‌ها 600000 دلار است.

دستمزد یک میلیون دلاری

از طرفی بررسی‌ها نشان می‌دهد که طبق گزارش ابتدای سال، بخش توسعه واقعیت مجازی این شرکت، Reality Labs، چیزی بالغ بر 13.7 میلیارد دلار در طول سال 2022 ضرر به ثبت رسانده که بزرگ‌ترین زیان سالانه ثبت‌شده در این بخش محسوب می‌شود.

در همین حال در تاریخ 13 مارس، رئیس بازرگانی و فناوری‌های مالی در شرکت متا طی توییتی خبر از توقف موقت پشتیبانی خود از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در فیس بوک و اینستاگرام توسط این شرکت به مرور زمان داد. براساس اعلام این مدیر اجرایی، این اقدام جهت تمرکز بیشتر بر روش‌های دیگری بوده که توانایی ایجاد مزایا برای حمایت از سازندگان، مردم و کسب‌وکارها را دارند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص دستمزد یک میلیون دلاری برنامه‌نویسان شرکت متا با وجود شکست پروژه اصلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر