;
coinex

آمار فروش پیکاپ در سال 1401 منتشر شد؛ موفقیت چشمگیر کرمانی‌ها!

آمار فروش پیکاپ در سال 1401 منتشر شد. کدام پیکاپ‌های دو دیفرانسل بازار بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده‌اند؟

آمار فروش پیکاپ در سال 1401 به‌همراه آمار تولید آنها اعلام شد. پیکاپ‌های دو دیفرانسیل بازار اغلب طرفدارهای خودشان را دارند و شرکت‌های خودروسازی معروف ایران نیز اقدام به ساخت این خودروهای همه‌فن‌حریف می‌کنند. در لیستی که از میزان فروش و تولید خودروهای پیکاپ بازار ایران در سال 1401 منتشر شده این، نام کرمان موتور در صدر لیست با نزدیک به 62 درصد دیده می‌شود.

در کشور بیش‌از 9 مدل خودرو پیکاپ توسط 7 شرکت خودروساز مطرح تولید می‌شود که هرکدام دارای امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود هستند. از میان تمامی این مدل‌ها، خودرو KMC T8 کرمان موتور با 9207 تیراژ تولید در سال گذشته توانسته است نزدیک به 62 درصد از کل فروش خودروهای پیکاپ بازار را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: سایپا پاژ به عنوان جایگزین پراید معرفی شد [+مشخصات فنی و امکانات رفاهی]

آمار فروش پیکاپ در سال 1401 منتشر شد

در سال ۱۴۰۱ پیکاپ‌های دو دیفرانسیلی مانند آمیکو آسنا، فوتون تونلند، یواز پیکاپ، کاپرا ۲، مکث کلوت، KMC T8، زاگرس و… در خودروسازان خصوصی و دولتی مونتاژ شده‌اند. در این بین در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱، پیکاپ KMC T8 با اختلاف زیاد بیشترین تیراژ تولید را داشته و یواز پیکاپ نیز کمترین آمار را به خود اختصاص داده است. در این بین پیکاپ‌های دو دیفرانسیلی مانند مکث کلوت و فوتون تونلند (بنزینی و دیزلی)، آمار تولید معمولی داشته‌اند و جایگاه آن‌ها آنچنان در بازار قوی نبوده است.

آمار فروش پیکاپ در سال 1401 منتشر شد

با توجه به این آمار می‌توان متوجه شد که کرمان موتور جایگاه خوبی را در میان مشتریان پیکاپ‌های دو دیفرانسیل به دست آورده است و با اختلاف بیشترین سهم بازار را دارد. در حال حاضر KMC T8 حدود ۶۱.۶۹ درصد از سهم بازار پیکاپ‌های دو دیفرانسیل را برای کرمان موتور فراهم کرده است. این آمار نشان می‌دهد که بازار پیکاپ‌های دو دیفرانسیل به دلیل کمبود خودروهای SUV آفرودی گسترش پیدا کرده و در این بین سخت است تا خودروسازی بتواند به سهم بازار کرمان موتور و KMC T8 نزدیک شود.

پیکاپ KMC T8 به دلیل طراحی جدید و عامه‌پسند، بازاریابی خوب، گستردگی خدمات پس‌از‌فروش و قیمت رقابتی در کارخانه توانسته تا اختلاف خود را با سایر رقبا افزایش دهد و کرمان موتور را به شهرت بالایی در این بازار برساند.

در سال ۱۴۰۱ خودروسازان توانسته‌اند تا ۱۴ هزار و ۹۲۴ دستگاه پیکاپ دو دیفرانسیل تولید کنند. در سال ۱۴۰۲ قرار است تا خودروهایی مانند بهمن G9، پیکاپ آمیگ، دیار L7، جک T9، کینگ لینگ تاگا H… به بازار پیکاپ‌ها اضافه شوند.

آمار فروش پیکاپ در سال 1401 منتشر شد

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آمار فروش پیکاپ در سال 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر