;
coinex

بزرگترین موجود زنده کره زمین یک قارچ است!

در میان موجودات عظیم‌الجثه و کهن دنیا، یک قارچ واقع در کوه‌های آبی به عنوان بزرگترین موجود زنده کره زمین و البته قدیمی‌ترین ارگانیسم زنده جهان شناسایی شده است.

آرمیلاریا اوستویا (Armillaria ostoyae) نوعی قارچ است که به قارچ عسلی (Honey mushroom) و یا به «Shoestring Rot» در نزد مردم بومی مشهور است. حالا طبق اعلام هلن صدیق بنای، این قارچ بزرگترین و کهن‌ترین ارگانیسم روی زمین بوده که در کوه‌های آبی زیست می‌کند.

کشف این قارچ هنگامی‌که دانشمندان در پی علت خشک‌شدن و مرگ درختان در منطقه کوه‌های آبی اورگان بودند، رقم خورده است. حالا گستره عجیب و ابعاد وسیع این قارچ آن را به بزرگترین موجود زنده کره زمین تبدیل کرده است.

این موجود زنده به‌دور از چشم انسان، شانس فراوانی جهت گسترش در سراسر منطقه داشته و از آنجا روی آن محل زندگی موجودات زنده دیگر هم قرار داشته که به حیات پنهانی آن کمک زیادی شده است. دانشمندان علت رشد فزاینده این قارچ عظیم را آب و هوای خشک شرق اورگان قلمداد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: برقراری رابطه جنسی در فضا ؛ گامی بزرگ در صنعت گردشگری فضایی!

یک قارچ، بزرگترین موجود زنده کره زمین است!

این قارچ با مساحت 10 کیلومتر مربع حدوداً به ابعاد 1665 زمین فوتبال بوده و با وزن تقریبی 6000 تن به رشد خود ادامه می‌دهد. این گستره‌ زنده‌ همچنین حدود 454 تن قارچ در سال تولید می‌کند. دانشمندان سن این قارچ را چیزی بالغ بر 8000 سال تخمین زده‌اند. که به همین علت می‌توان آن را یک موجود باستانی زنده بر روی زمین هم به‌شمار آورد.

بزرگترین موجود زنده کره زمین

مسئولان محیط زیست هنوز به نحوه توقف رشد آن دست نیافته‌اند. زیرا رشد این موجود باعث مرگ درختان بسیاری شده و این روند هم متاسفانه ادامه خواهد داشت. از طرفی نیز گسترش این موجود یک روند طبیعی زندگی آن به‌حساب می‌آید.

نکته جالب دیگر در این موجود عجیب این است که چهار سال پیش قسمتی از پیکر خود را طی یک آتش سوزی از دست داده است. با این حال باز هم بیشترین مکان زیست محیطی را تحت پوشش خود قرار داده و همچنان در حال رشد و گسترش قلمروی خود است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اینکه یک قارچ بزرگترین موجود زنده کره زمین است، چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر