coinex
راهنمای خرید تکراتو

پلیس مجهز به دوربین روی لباس ؛ پیشنهاد اتاق فکر همشهری برای مقابله با بی‌حجابی!

روزنامه همشهری ضمن اعتراف به شکست طرح دوربینی پلیس برای مبارزه با بی‌حجابی، پیشنهاد جنجالی و عجیب پلیس مجهز به دوربین روی لباس مطرح کرده است.

روزنامه همشهری در پی شکست طرح دوربینی پلیس برای مبارزه با‌ بی‌حجابی طی پیشنهادی اعلام کرده که ماموران پلیس مجهز به دوربین متصل به لباس در اماکن عمومی شوند و اقدام به مقابله با بی‌حجابی کنند. این روزنامه همچنین تلویحا اشاره داشته که هزینه تجهیزات و نیروی انسانی این طرح هم از مردم اخذ شود!

بیشتر بخوانید: آغاز طرح مقابله با بی‌حجابی در فضای مجازی ؛ مصادیق رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی اعلام شد

پیشنهاد همشهری برای مبارزه با بی‌حجابی؛ پلیس مجهز به دوربین روی لباس

روزنامه همشهری در گزارش خود ضمن اعلام خدا قوت به سردار رادان که به تنهایی در میدان نبرد با بی‌حجابی فعالیت دارد اظهار داشت: «اما واقعیت این است که نسخه سردار نیز ناقص است. به این فهم تصمیم روز شنبه رادان و همکاران در اصلاح قانون‌شکنی‌ها کم‌اثر است. 2 اشکال جدی در این رابطه وجود دارد؛ اول اینکه تجهیزات دوربینی پلیس مگر چه میزان از شهر را پوشش می‌دهد؟ اما دوم و مهم‌تر اینکه آیا دوربین کافی است؟ خدا را خوش می‌آید نگهبانی که نه آموزش دیده است و نه ممکن است انگیزه کافی داشته باشد و نه اساسا چنین ماموریتی داشته و دارد، بخواهد مانع آمد و شد قانون‌شکن‌ها باشد و خدایی ناکرده در مواردی ولو معدود توهین بشنود؟ به‌نظر می‌رسد هیچ رقم حواله دادن وظیفه قهریه به مردم عادی، نگهبان و کارمند منطقی نباشد.»

پلیس مجهز به دوربین روی لباس

در ادامه این روزنامه شرح داده است: «اما راه‌حل چیست؟ فراجا لازم است ۲کار توامان انجام دهد؛ اولا درخصوص نظارت هوشمند و مکانیزه پنهان، باید تأکید شود که این مهم به‌تنهایی کافی نیست. حضور ماموران به جهت نمایش و حضور علنی قانون ضروری است. از این‌رو پیشنهاد می‌شود مأمور پلیس مجهز به دوربین متصل به لباس، در اماکن عمومی حاضر شود و صرفا تذکر لسانی دهد. اگر توجهی هم نشد یا خدایی ناکرده توهین شنید، سکوت و به تذکر لسانی اکتفا و عبور کند. دوربین همه صحنه‌ها را ضبط کرده و متخلف خارج از میدان قابل پیگیری است. این کار باید در همه اماکن عمومی انجام شود. مترو، پارک‌ها، مال‌ها، فرودگاه‌ها و… . ممکن است فراجا بگوید مشکل مالی یا نیروی انسانی دارد؛ این هم بدون راه‌حل نیست. کافی است نیروی انسانی لازم را از نهادهایی مثل بسیج یا داوطلبان مردمی بگیرد و آموزش دهد. هزینه جذب، آموزش و تجهیز را هم می‌تواند از نهادهایی بگیرد که مستقیم یا غیرمستقیم درگیر این موضوع هستند؛ مثل مال‌ها یا شهرداری‌ها و فرودگاه‌ها و…»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پیشنهاد روزنامه همشهری در خصوص پلیس مجهز به دوربین روی لباس برای شناسایی بی‌حجابی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر