;
coinex

شناسایی و حذف بیش از 1 میلیون اپلیکیشن مخرب توسط گوگل پلی در سال 2022

شناسایی و حذف بیش از 1 میلیون اپلیکیشن مخرب توسط گوگل پلی براساس آمار جدید گوگل بدست آمده است. اندروید و گوگل بازهم رکوردشکنی کردند.
شناسایی و حذف بیش از 1 میلیون اپلیکیشن مخرب توسط گوگل پلی در گزارش سالانه شرکت گوگل منتشر شده است. باوجود سیستم‌عاملی مانند اندروید که میزبان چند میلیارد کاربر در جهان است، میزان حملات هکری و جاسوسی در این پلتفرم چیز عجیبی نیست زیرا اندروید یک سیستم‌عامل متن‌باز است و به‌راحتی می‌توان آن را هک کرد.

اما گوکل هرماه تدارک ویژه‌ای برای بالا بردن سطح امنیت سیستم‌عامل اندروید می‌اندیشد و پچ‌هایی را نیز برای آپدیت در گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌دهد اما باوجود همه این موارد، بازهم اندروید متضرر است.

بیشتر بخوانید: هشدار کارشناسان امنیتی: این اپلیکیشن‌های خطرناک را همین حالا از گوشی خود حذف کنید

شناسایی و حذف بیش از 1 میلیون اپلیکیشن مخرب توسط گوگل پلی

گوگل آمار سالیانه‌ای از عملکرد خود در مقابله با اپلیکیشن‌ها و عوامل مخرب را منتشر کرد که نشان داد این شرکت در سال ۲۰۲۲، یک میلیون و ۴۳۰ هزار اپلیکیشنی که مقررات فروشگاه گوگل ‌پلی را نقض کرده‌اند را مسدود کرده است. این شرکت اعلام کرد تعداد بالای اپلیکیشن‌های مسدود شده، تا حدودی به دلیل بهبود ویژگیهای امنیتی و اصلاح خط مشی و همچنین الگوریتم‌های یادگیری ماشینی بهتر بوده است.

در این فرآیند، این شرکت، ۱۷۳ هزار حساب طراحان متخلف را به حال تعلیق درآورد و برآورد کرد که از دو میلیارد دلار تراکنش کلاهبردارانه، جلوگیری کرده است. به منظور جلوگیری از ورود عوامل مخرب به فروشگاه گوگل ‌پلی، طراحان جدید باید از طریق تلفن، ایمیل یا روش‌های دیگر، احراز هویت شوند.

گوگل با هدف وادار کردن اپلیکیشن‌های موجود به رعایت سیاستهای حریم خصوصی سخت گیرانه‌تر، در سه سال گذشته، دسترسی ۵۰۰ هزار اپلیکیشن به مجوزهای مهم غیرضروری را مسدود کرده است. همزمان، گوگل می‌گوید تلاش می‌کند به طراحانی که بهترین شیوه‌ها را دنبال می‌کنند، کمک کند.

طی سال گذشته، گوگل تدابیر بیشتری برای ایمن نگه داشتن کاربران اندروید اضافه کرد. این شرکت، طراحان اپلیکیشن را وادار می‌کند اپلیکیشن‌های خود را به‌روزرسانی کنند تا مانع از آن شوند که با رابط برنامه نویسی کاربردی، قدیمی‌تر و غیرایمن کار کنند.

همچنین بخش ایمنی داده در فهرست اپلیکیشن وجود دارد که سال گذشته راه اندازی شد. در این بخش، طراحان باید اطلاعات قابل درک درباره این که با اطلاعات شخصی کاربران چه کار می‌کنند و آیا این اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند یا خیر، اضافه کنند. موزیلا از این بخش به دلیل این که مبتنی بر اعتماد است، انتقاد کرده است زیرا طراحان می‌توانند هر مطلبی را بدون این که گوگل درستی آن را چک کند، اضافه کند اما مطمئنا این بخش، گامی درست در مسیر صحیحی است که درک سیاست‌های حریم خصوصی را راحت‌تر می‌کند.

شناسایی و حذف بیش از 1 میلیون اپلیکیشن مخرب توسط گوگل پلی

بر اساس گزارش وب سایت اندروید پلیس، با این حال، در خصوص طراحانی که به اشتباه از فروشگاه گوگل پلی حذف شده‌اند، گوگل باید کارهای زیادی انجام دهد. هنگامی که طراحان می‌خواهند درخواست رسیدگی مجدد دهند، گوگل تقریبا غیرقابل دسترس است و تنها طراحانی که موفق می‌شوند اعتراض خود را به گوش رسانه‌ها یا طرفدارانشان برسانند، شانس این را دارند که سرویس‌های خود را برگردانند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شناسایی و حذف بیش از 1 میلیون اپلیکیشن مخرب توسط گوگل پلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر