;
coinex

درخواست پیامرسان‌های مبتنی بر رمزنگاری سرتاسری از دولت بریتانیا؛ قید لایحه امنیت آنلاین را بزنید!

پیامرسان‌های مبتنی بر رمزنگاری سرتاسری همچون واتساپ ضمن ارائه درخواست بازنگری دولت بریتانیا در لایحه امنیت آنلاین، آن را موجب تضعیف این فناوری دانستند.

اخیراً تعدادی از پیامرسان‌های مبتنی بر رمزنگاری سرتاسری همچون واتس‌اپ، سیگنال و برخی دیگر ضمن ارسال نامه سرگشاده‌ای از دولت بریتانیا درخواست داشتند که در لایحه پیشنهادی خود در حوزه امنیت آنلاین به‌طور فوری تجدیدنظر داشته باشند. به ادعای این شرکت‌ها این مصوبه جدید بریتانیا می‌تواند رمزگذاری سرتاسری پیام‌‌رسان‌ها را با ضعف شدیدی روبرو سازد.

لایحه امنیت آنلاین بریتانیا درواقع قوانین جدیدی بوده که به‌منظور محافظت از کودکان و بزرگسالان طی فعالیت‌های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی از سوی دولت بریتانیا ارائه شده است. این لایحه به علل گوناگونی اعم از اعطای مجوز به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بریتانیا جهت برخورد با برخی پلتفرم‌ها، انتقادات فزاینده‌ای را در پی داشته است.

حالا طی این نامه سرگشاده امضاشده از سوی شرکت‌های مذکور، درخواستی مبنی بر بازنگری دولت بریتانیا در لایحه مذکور به‌صورت فوری مطرح شده تا از تطبیق کامل با اهداف اعلامی از سوی دولت ازجمله رمزگذاری سرتاسری و احترام به حقوق بشر و حفظ حریم خصوصی اطمینان لازم ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: با آپدیت جدید،‌ دسترسی هکرها به حساب کاربران واتساپ دشوارتر از همیشه شد!

درخواست پیامرسان‌های مبتنی بر رمزنگاری سرتاسری در زمینه قوانین ایمنی آنلاین بریتانیا

براساس این قانون، شرکت‌های پیام‌رسان ملزم به رصد پیام‌های کاربران جهت یافتن مطالبی مرتبط با سوءاستفاده جنسی از کودکان خواهند بود. به باور منتقدان این قانون نگرش و عملکردی کاملاً در تضاد با اهداف رمزگذاری سرتاسری بوده و قوانین حفاظت از حریم خصوصی کاربران را نیز نقض می‌کند.

پیامرسان‌های مبتنی بر رمزنگاری سرتاسری

طی لایحه مورد اشاره توضیح صریحی در خصوص رمزگذاری اعلام نشده است. از همین جهت شرکت‌های مادر پیام‌رسان‌های واتس‌اپ و سیگنال و برخی دیگر پیام رسان‌ها اعلام کرده‌اند که این تصمیم از توانایی لازم برای نقض رمزگذاری سرتاسری برخوردار بوده و در نامه‌ای سرگشاده از دولت بریتانیا درخواست کردند که هرچه سریع‌تر این لایحه پیشنهادی را مورد بازنگری قرار دهند.

گفتنی است که پس از طرح این لایحه، سازمان ملل متحد هم به‌صورت مشابهی درباره این لایحه هشدار داد که طبق آن الزامات حاکی از تغییر پارادایم دیده شده و این امر توانایی فراهم‌سازی مجموعه‌ای از مشکلات جدی با عواقب بالقوه خطرناک را خواهد داشت. واتس‌اپ، سیگنال و برخی دیگر از پیام‌رسا‌ن‌های دارای رمزگذاری سرتاسری نیز مدعی شدند که در صورت تصویب این لایحه، استانداردهای رمزگذاری با مشکلات فراوانی روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص درخواست پیامرسان‌های مبتنی بر رمزنگاری سرتاسری جهت بازنگری در لایحه امنیت آنلاین بریتانیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر