;
coinex

کاهش 30 درصدی فروش گوشی هوشمند در ایران در سال 1401

کاهش 30 درصدی فروش گوشی هوشمند در ایران صدای فروشندگان را درآورده است. اما علت این اتفاق چیست؟

سعید اشتیاقی، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل، خبر از کاهش 30 درصدی فروش گوشی هوشمند در ایران داد. وی عنوان کرد که فروش گوشی‌های هوشمند در کشور در سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است. اما با گذشت 40 روز از سال جدید نیز این آمار رو به بهبودی نرفته و همچنان قدرت مردم برای خرید گوشی‌های هوشمند روند نزولی خود را طی می‌کند.

براساس اعلام اشتیاقی، یکی دیگر از مواردی که بر فروش گوشی‌های هوشمند تأثیرگذار بوده، فروش گوشی‌های تقلبی است که در بازار امروزی، رونق عجیبی گرفته است. به‌خصوص گوشی‌های تقلبی آیفون که شاید از مجموع فروش این پرچمداران گران‌بها در کل نیز بیشتر باشد. در ادامه می‌توانید صحبت‌های کامل نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل تهران را بخوانید.

بیشتر بخوانید: فقرای ایران دو برابر شده‌اند ؛ سقوط آزاد ایران در رده‌بندی فاسدترین کشورها!

کاهش 30 درصدی فروش گوشی هوشمند در ایران

«سعید اشتیاقی»، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری و تلفن‌همراه تهران، با بیان اینکه فروش موبایل در سال ۱۴۰۱با کاهش ۳۰ درصدی همراه بوده است، از داغ‌شدن بازار گوشی‌های تقلبی خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از بازارنیوز، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری و تلفن همراه تهران پیرامون وضعیت بازار موبایل در سال ۱۴۰۱ گفت:

در سال گذشته فروش تلفن همراه کاهشی ۳۰ درصدی را پشت سر گذاشت. درحال‌حاضر بازار این کالا و لوازم جانبی آن در یک ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ هم از وضعیت خوبی برخوردار نبوده است.

کاهش 30 درصدی فروش گوشی هوشمند در ایران

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل تهران همچنین با تأکید بر اینکه وضعیت بازار قبلاً به‌شکلی بود که روزی ۵ عدد تلفن همراه فروخته می‌شد، اما اکنون میزان فروش واحد‌های صنفی به هفته‌ای ۵ عدد موبایل رسیده است، گفت: «افزایش نرخ ارز مهم‌ترین عامل این کاهش فروش است.» به‌نظر می‌رسد کاهش قدرت خرید مردم و روی آوردن کاربران به تعمیرات گوشی به‌جای خرید گوشی نو نیز از دیگر دلایل این کاهش فروش باشد.

اشتیاقی همچنین از افزایش تقاضا برای خرید تلفن‌های همراه تقلبی در بازار خبر داد و گفت:

زمانی که قیمت کالایی در بازار بیش از توان خرید مصرف‌کننده باشد، کالا‌های تقلبی و ارزان‌قیمت چه درخصوص موبایل و چه دیگر محصولات، روانه بازار می‌شود و برای خود موقعیت ویژه‌ای را ایجاد می‌کند.

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل تهران در مورد گوشی‌های تقلبی گفت: «این کار عمدتاً روی گوشی‌های چینی که از پردازنده (cpu) بسیار پایینی برخوردار هستند، انجام می‌شود. به این صورت که سریال‌های خام را خریداری کرده و سپس روی سیستم پردازنده ضعیف این نوع تلفن‌ها بارگذاری می‌کنند.»

او با تأکید بر اینکه گوشی‌های بی‌کیفیت درواقع قاچاق هستند، گفت:

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی اجازه واردات این موبایل‌ها را نمی‌دهد؛ بنابراین به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده و سپس با درج سریال‌های خام، آن‌ها را روانه بازار می‌کنند.

به گفته اشتیاقی، در زمان شیوع کرونا و مجازی‌شدن آموزش، تقاضا برای خرید انواع تبلت رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد. اکنون پس از فروکش‌کردن خطر این ویروس، تقاضا برای خرید این نوع کالا به حالت سابق خود بازگشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ کاهش 30 درصدی فروش گوشی هوشمند در ایران در سال 1401 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر