;
coinex

احتمال فروش قشم و کیش برای پرداخت حقوق بازنشستگان [+واکنش نماینده مجلس به ماجرای فروش کیش و قشم]

مدیرکل بیمه های اجتماعی وزارت کار در اظهار نظری عجیب از احتمال فروش قشم و کیش برای پرداخت حقوق بازنشستگان خبر داده است! موضوعی که با واکنش تند یکی از نمایندگان مجلس هم مواجه شده است.

سجاد پادام مدیرکل بیمه های اجتماعی وزارت کار در خصوص مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان با مثالی از کشور یونان گفته که در یونان دولت این کشور برای پرداخت مطالبات بازنشستگان 100 جزیره را فروخته و ماهم به زودی به همین وضعیت دچار می‌شویم! او از احتمال فروش جزایر کیش و قشم برای پرداخت مطالبات بازنشستگان خبر داده است.

بیشتر بخوانید: افزایش حقوق نمایندگان مجلس تصویب شد

احتمال فروش قشم و کیش برای پرداخت حقوق بازنشستگان

سجاد پادام مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت کار اظهار کرد: «کشور یونان ۱۰۰ جزیره فروخت تا بتواند مطالبات بازنشستگانش را بدهد، ما هم به زودی به این وضعیت دچار می‌شویم.۳۰۰ هزار شهید دادیم که یک وجب خاک از دست ندهیم، اما ممکن است به جایی برسیم که مجبور شویم کیش، قشم و خوزستان را بفروشیم تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را بدهیم.»  او افزود:

حتی اگر ۳ میلیون بشکه نفت را بدون تحریم بفروشیم و پولش را کامل بگیریم باز هم نمی‌توانیم بحران بازنشستگان را حل کنیم. باید در ۵ ماه ۸۵ هزار میلیارد کار عمرانی می‌کردیم ولی فقط ۱۳ هزار میلیارد اجرایی شده، یعنی ۲۰ درصد.

احتمال فروش قشم و کیش برای پرداخت حقوق بازنشستگان [+واکنش نماینده مجلس به ماجرای فروش کیش و قشم]

این اظهارات آقای پادام با واکنش تند معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی مواجه شده که این روزها از منتقدان مهم سیاست‌های دولت سیزدهم است. او در واکنش به این موضوع گفت:

 باید در دهان چنین مدیری زد، من تعجب می‌کنم دولت چگونه به خودش اجازه می‌دهد این‌گونه با احساسات میلیون‌ها ایرانی بازی کند؟

به گزارش ایلنا، این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: «چرا یک مدیر نامدیر به خودش اجازه می‌دهد این‌گونه مام میهن را دچار چالش کند؟ من از دولت آقای رئیسی تعجب می‌کنم چرا اجازه می‌دهند مدیران این‌گونه مقدسات مردم را زیر سوال ببرند اگر در این شرایط نمی‌توانند مرهمی بر دردهای مردم باشند اقلاً نمک روی دردهای مردم نپاشند.»

احتمال فروش قشم و کیش برای پرداخت حقوق بازنشستگان [+واکنش نماینده مجلس به ماجرای فروش کیش و قشم]

سعیدی درباره این‌که این سخنان در تضاد با صحبت‌های دولت در خصوص رشد اقتصادی و سایر دستاوردهایی است که مطرح می‌کند، عنوان کرد: «این سخنان پارادوکس محض است، از یک طرف آقایان می‌گویند در بحث فروش نفت به چنین دستاوردهایی رسیده‌ایم، ما تحریم‌ها را دور زده‌ایم ما منابع فروش نفت‌مان افزایش پیدا کرده است، از سوی دیگر این‌گونه دل مردم را خالی می‌کنند که با این روند مجبوریم برای مطالبات جامعه بازنشستگان قشم، کیش و خوزستان را بفروشیم و مثال می‌زنند یونان ۱۰۰ جزیره خودش را فروخت.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص احتمال فروش قشم و کیش برای پرداخت حقوق بازنشستگان چیست؟ آیا ناتوانی حاکمیت در پرداخت مطالبات بازنشستگان توجیه مناسبی برای فروش جزایر کیش و قشم است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    یکی به این بی عرضه بی لیاقت بیسواد بفهمونه اینجا ایرانه سرزمین کوروش و آرش و رستم ، حرفی از یک وجب خاک ایران بصورت جدی زده بشه جای آسمون و زمین رو براتون عوض میکنیم
    قبل از اینکه خودم اون گردن مفت خورت را با دندون بجوم از این غلط اضافی معذرتخواهی کن

    اگر شما صندوق بیت المال غیر دولتی صندوق بازنشستگی کشور را غارت کردید که نباید ملت و کشور ، جواب پس دهند صندوق رو بحال خودش بگذارید ، مفت خوران صندوق بازنشستگی رو از اطراف جسد صندوق کنار بزنید چهار مدیر کارافرین درآمدزا رو خود اعضا روی صندوق بگذارند همه چیز درست خواهد شد

    پاسخ

    واقعا متاسف هستم برای آقایون

    پاسخ

    واقعا اگر نمیتوانید مملکت رو اداره کنید گور خودتون رو گم کنید

    پاسخ

    سلام

    متأسفانه باز متأسفانه
    در سال ۱۳۵۵ استاد اقتصاد در دوره کارشناسی ارشد سر کلاس از سازمان تامین اجتماعی صحبت می‌کردند
    می‌گفتند این وضع مالی سازمان از شرکت نفت ووو بهتره در آلمان و سایر کشورهای جهان‌ سرمایه گذاری کرده غیراز سرمایه گذاریهای داخلی
    اما
    بعداز سال ۱۳۵۷ عده کثیری بدون داشتن سابقه بازنشسته شدند ، و پرسنل اغلب‌ نهادها و ارگان‌ها و سازمان‌های بسیاری بیمه شدند بدون اینکه حق بیمه پرداخت کنند
    و پس انداز سازمان تنخواه دیگران گردید

    پاسخ