;
coinex

نرخ مالیات بر عایدی خودرو برای سال 1402 اعلام شد

دولت همواره در صورت فروش خودرو توسط مالک از سود آن درآمد خواهد داشت در همین راستا نرخ مالیات بر عایدی خودرو برای سال 1402 اعلام شده است.

یکی از انواع مالیات در کشور، مالیات بر عایدی سرمایه بوده که از برخی افراد فعال در خرید و فروش در حوزه بازار مسکن، خودرو، طلا و سکه یا ارزهای خارجی، دریافت خواهد شد. در همین راستا نرخ و میزان مالیات بر عایدی سرمایه، بنابر نگهداری ملک و یا کالاهای مزبور در مدت زمان مشخص، از 0 تا 60 درصد خواهد بود که این رقم برای خودرو در حدود 0 تا 30 درصد است.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید محصولات ایرانخودرو اردیبهشت 1402 اعلام شد [+جدول]

تعیین نرخ مالیات بر عایدی خودرو برای سال 1402

بنابراین با توجه به این که در چه مدت زمانی پس از خرید خودرو اقدام به فروش آن خواهید کرد، باید از میزان سود و مابه التفاوت قیمت خرید آن به دولت مالیات برعایدی خودرو پرداخت کنید که طبق جدول زیر محاسبه می‌شود.

مدت زمان نگه‌داری خودرو میزان مالیات بر عایدی خودرو
کمتر از یک سال 30 درصد از مبلغ مابه التفاوت قیمت خرید و فروش
بین یک تا دو سال 20 درصد از مبلغ مابه التفاوت قیمت خرید و فروش
بین دو تا سه سال 10 درصد از مبلغ مابه التفاوت قیمت خرید و فروش

نرخ مالیات بر عایدی خودرو برای سال 1402

لازم به ذکر است که به تعداد اعضای خانوار تا سقف 4 خودرو معافیت مالیاتی اعطا خواهد شد.

براین‌اساس، به عنوان نمونه اگر شما ماه قبل یک خودرو به مبلغ 100 میلیون تومان خریداری کرده باشید و درحال‌حاضر آن را به مبلغ 150 میلیون تومان به‌فروش برسانید شما باید به اندازه 30 درصد از 50 میلیون تومان مابه التفاوت قیمت خرید و فروش مالیات پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نرخ مالیات بر عایدی خودرو برای سال 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر