;
coinex

ممنوعیت فعالیت شرکت‌های فاقد مجوز وزارت ارشاد در حوزه پیامک انبوه

شرکت‌های فاقد مجوز زین‌پس نمی‌توانند در حوزه ارسال پیامک انبوه فعالیت کنند. این تصمیم با هدف ساماندهی تبلیغات بر بستر پیامک انبوه گرفته شده است.

براساس اعلام رئیس مرکز توسعه‌ فرهنگ و هنر در فضای مجازی، شرکت‌های فاقد مجوز وزارت ارشاد زین‌پس نمی‌توانند فعالیت در حوزه پیامک انبوه داشته باشند و این شرکت‌ها قربانی هدفی به‌نام ساماندهی تبلیغات در حوزه پیامک انبوه شده‌اند. ذکر این نکته ضروری‌ست که قانون ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در سال 1393 توسط شورای عالی فضای مجازی ابلاغ و لازم‌الاجرا شد اما چرا تاکنون شرکت‌های فاقد مجوز به فعالیت خود ادامه داده‌اند مشخص نیست. جزئیات کامل خبر را در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: افزایش مبلغ یارانه برای این اقشار تایید شد؛‌ کدام افراد یارانه بیشتری می‌گیرند؟

فعالیت شرکت‌های فاقد مجوز وزارت ارشاد در حوزه پیامک انبوه ممنوع شد

سی‌و هفتمین جلسه‌ی کارگروه ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی با گزارش تخلفات شرکت‌های ارسال پیامک انبوه و انتقادهایی به برخی از آن‌ها همراه بود. حامد حاجی‌ملامیرزایی اعلام کرد با همکاری وزارت ارتباطات قرار است فعالیت شرکت‌هایی که از وزارت ارشاد مجوز ندارند در حوزه‌ پیامک انبوه ممنوع شود. او تاکید کرد که این شرکت‌ها باید بیشتر قوانین تبلیغات را رعایت کنند و تبلیغات در حوزه‌ پیامک انبوه ساماندهی شود.

۲۲ مهرماه سال گذشته و پس از آنکه پیامک کوتاهی درباره‌ اعتراضات مردمی ارسال شد، امکان ارسال پیامک‌های انبوه مختل شد. دو روز پس از آن وزارت ارتباطات اعلام کرد که محدودیت‌ها با دستور قضایی اعمال شده و با پیگیری این وزارتخانه برطرف شده است. اما همان مدت زمان هم باعث خسارت به کسب‌وکارهایی شد که پس از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی فقط راه پیامکی برای تبلیغاتشان باقی مانده بود.

فعالیت شرکت‌های فاقد مجوز وزارت ارشاد در حوزه پیامک انبوه ممنوع شد

تاکید رئیس مرکز توسعه‌ فرهنگ و هنر بر مجوز داشتن برای ارسال پیامک انبوه در حالی است که «سیاست‌های ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی» در سال ۱۳۹۳ در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده و هر گونه فعالیت برای ارائه‌ خدمات محتوایی پیامکی منوط به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چهارچوب قوانین است.

بر اساس این مصوبه در مراحل اخذ مجوز پس از ارائه‌ درخواست متقاضی و بررسی و تایید آن در کارگروه «ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی»، متقاضی همچنین به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا معرفی می‌شود و در آن‌جا پس از ارزیابی فنی-امنیتی گواهی‌نامه‌ امنیت پیام‌رسانی دریافت می‌کند.

پس از آن می‌تواند مجوز فعالیت واحد فرهنگی دیجیتال با موضوع «تصدی رسانه برخط پیام‌ده» از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی دریافت کند. تا پیش از اتمام این فرآیندها ارسال پیامک انبوه غیرمجاز است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره‌ ممنوعیت فعالیت شرکت‌های فاقد مجوز وزارت ارشاد در حوزه پیامک انبوه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر