;
coinex

قاچاق کارت گرافیک با محموله خرچنگ در چین!

قاچاق کارت گرافیک با محموله خرچنگ در کشور چین از جدیدترین شیوه‌های قاچاق کالای کشف شده است. ظاهراً چینی‌ها با افزایش عوارض گمرکی میانه خوبی ندارند.

قاچاق کارت گرافیک با محموله خرچنگ کار دست قاچاقچیان داد. با افزایش عوارض گمرکی در کشور چین قاچاقچیان دست به دامان قاچاق شده و سعی می‌کنند با روش‌های گوناگون کالاهای خود را وارد کشور کنند. این قاچاقچیان سودجود با قرار دادن 70 کارت گرافیک در میان 200 خرچنگ زنده سعی داشتند این محموله را وارد کشور کنند. البته با این وجود و افزایش هزینه‌های گمرکی، میزان قاچاق کالا در هر کشوری نیز افزایش خواهد یافت که چین هم از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: شناسایی قرآن به عنوان نشانه خشونت افراطی در سیستم‌های نظارت هوشمند چین! 

قاچاق کارت گرافیک با محموله خرچنگ در چین دردسرساز شد

در هفته‌های اخیر خبرهای بسیاری در مورد قاچاق محصولات الکترونیکی و به خصوص قطعات کامپیوتر در کشور چین منتشر شده است. به نظر می‌آید قاچاق سخت‌افزار کامپیوتر وارد مرحله جدیدی شده و قاچاقچیان در این زمینه خلاقیت زیادی به خرج داده‌اند.

ماموران گمرک هنگ کنگ در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده‌اند که به تازگی یک محموله بزرگ شامل 70 دستگاه کارت گرافیک را که در میان 200 خرچنگ زنده پنهان شده بودند را کشف کرده‌اند.

قاچاق کارت گرافیک با محموله خرچنگ در چین دردسرساز شد

ارزش این محموله در حدود 76500 دلار برآورد شده که شامل 70 دستگاه کارت گرافیک Nvidia Quadro K2200 است. این کارت‌ها به پردازنده‌ گرافیکی Maxwell با 640 هسته CUDA مجهز شده و از 4 گیگابایت حافظه GDDR5 بهره می‌برند. این کارت‌ها در سال 2014 روانه بازار شده و عملکرد آنها تقریباً با GeForce GTX 750 Ti یا حتی Radeon HD 7850 قابل مقایسه هستند.

پیش از این هم 84 درایو SSD درون یک اسکوتر برقی مدل Yadea KS در هنگام عبور از مرزهای کشور چین کشف شده است. اینطور که پیداست فردی ناشناس بسته بزرگی از SSD های کینگستون را در فضای خالی میله فرمان این اسکوتر جاساز کرده است.

در چند سال گذشته نیز داستان‌های بسیاری مبنی بر تلاش افراد متعدد برای قاچاق صدها CPU اینتل از گمرک چین منتشر شده است. در برخی موارد، قاچاقچیان این پردازنده‌ها به دور بدن خود پیچیده و وارد کشور چین می‌شدند. در بعضی از این تلاش‌ها، ارزش کالاهای قاچاق حتی از 120 هزار دلار هم فراتر می‌رفت.

علاوه بر این یک راننده کامیون هم سعی کرده تا لوازم الکترونیکی به ارزش حدود 3.8 میلیون دلار را از هنگ کنگ به سرزمین اصلی چین قاچاق کند. تلاش برای قاچاق قطعاتی مانند CPU یا گوشی‌های هوشمند از گمرک چین برای دور زدن عوارض گمرکی در چند سال گذشته رایج شده است زیرا خرید این محصولات در چین گران‌تر از برخی دیگر کشورها است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ قاچاق کارت گرافیک با محموله خرچنگ در چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر