;
coinex

پلتفرم اختصاصی پرداخت با ارز دیجیتال برای تسهیل واردات به کشور راه‌اندازی شد

ایران به‌نظر در حال راه‌اندازی پلتفرم اختصاصی پرداخت با ارز دیجیتال است تا اقدام به تسهیل پرداخت‌های رمزارزی برای شرکت‌های واردکننده کالا کند.

براساس گزارش رسانه بیت‌کوین دات کام (bitcoin.com) این روزها مقامات ایران سخت در تلاش برای اجرای اقداماتی هستند تا پرداخت‌های رمزارزی را برای شرکت‌های واردکننده کالا در کشور تسهیل سازند. در همین راستا یک پلتفرم جهت بهره‌مندی کسب و کارهای محلی از ارزهای دیجیتال برای تسویه حساب‌های برون مرزی راه‌اندازی شده است.

از طرفی طبق گزارش رسانه‌های داخلی، سازمان توسعه تجارت ایران (TPO) از امکان استفاده از ارزهای دیجیتال برای شرکت‌های ایرانی جهت واردات کالا خبر داده است. شایان توجه است که سازمان توسعه تجارت یا TPO سازمانی به مدیریت علیرضا پیمان‌پاک بوده که وابسته به وزارت بازرگانی ایران است و وظیفه توسعه صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

به گزارش تکراتو و به نقل از پایگاه خبری بانک ایران (ایبنا)، علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت، در همین راستا اعلام داشت: «بانک مرکزی مجوز استفاده از رمزارز برای واردات کالا را صادر کرده است. تصمیم نهایی با وزارت اقتصاد خواهد بود.»

اظهارات پیمان پاک در حالی چند ماه پس از بیانات وی مبنی‌بر انجام نخستین سفارش واردات رسمی ایران با ارزهای دیجیتال رقم خورده که حالا زمزمه‌هایی درباره راه‌اندازی پلتفرم اختصاصی پرداخت با ارز دیجیتال نیز به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: نگهداری از رمزارزها هم مشمول مالیات می‌شود

راه‌اندازی پلتفرم اختصاصی پرداخت با ارز دیجیتال

در همین زمینه در ماه آگوست 2022، پیمان‌پاک فاش کرد که اولین سفارش واردات کالا با رمز ارز به ارزش 10 میلیون دلار رخ داده وی در آن هنگام طی توییتی نوشت: «تا پایان ماه سپتامبر، استفاده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند در تجارت خارجی با کشورهای هدف گسترده خواهد شد.»

این مقام دولتی همچنین خبر از ایجاد پلتفرم اختصاصی پرداخت با ارز دیجیتال جهت اتصال شرکت‌های داخلی که می‌خواهند به تامین‌کنندگان خارجی ارز دیجیتال پرداخت کنند داده است.

پلتفرم اختصاصی پرداخت با ارز دیجیتال

وی در این راستا تصریح کرد: «کسب‌وکارها می‌توانند از این پلتفرم برای انتقال ارز دیجیتال برای تسویه قبوض واردات استفاده کنند. پلتفرمی مانند این برای تسهیل نقل و انتقال پول با استفاده از ارز دیجیتال ضروری بود.»

در همین زمینه فایننشال تریبون طی گزارشی ادعا کرد که کریپتو احتمالاً تحت محدودیت‌های خاصی در تجارت با کشورهایی همچون عراق، افغانستان و پاکستان و ایران نقش مهمی ایفا می‌کند.

این روزنامه انگلیسی زبان افزود: «با این حال ارزهای دیجیتال این امکان را برای ایران در تجارت با کشورهایی همچون چین، هند و روسیه فراهم می‌کند.»

در کنار ایران، روسیه نیز طی مدت اخیر هدف تحریم‌های غرب بوده است. به همین جهت سیاست‌گذاران در مسکو در مورد قانونی‌ کردن محدود ارزهای دیجیتال با یکدیگر توافق داشتند تا به شرکت‌های روسی مجوز دهند تا از آن‌ها در تسویه حساب‌های بین‌المللی با شرکای خارج از کشور بهره ببرند تا محدودیت‌های قابل توجه در معاملات مالی سنتی را دور بزنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی پلتفرم اختصاصی پرداخت با ارز دیجیتال از سوی ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر