;
coinex

پیش‌بینی امیدوارکننده صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران در سال 2023

براساس پیش‌بینی صندوق بین المللی پول از وضعیت اقتصاد ایران در سال 2023 تورم و رشد نقدینگی در ایران کاهش، و رشد اقتصادی حداقل به 2 درصد خواهد رسید.

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس، صندوق بین المللی پول طی جدیدترین گزارش مربوط به خاورمیانه و آسیای مرکزی اعلام کرد که اقتصاد ایران در سال 2023 با وجود تحریم‌ها به میزان دو درصد رشد خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: قانون واردات با ارز دیجیتال در انتظار تایید نهایی وزارت اقتصاد است

پیش‌بینی شرایط اقتصاد ایران در سال 2023

براساس این گزارش این صندوق ضمن بررسی 12 شاخص کلان اقتصادی ایران در سال 2023 اعلام کرده که که در دولت فعلی میزان صادرات نفت ایران به دو برابر خواهد رسید. این نهاد بین المللی همچنین اشاره داشته است: «پیش بینی می‌شود که جمهوری اسلامی ایران تورم و نقدینگی خود را در سال 2023 کنترل کرده و صادرات نفت خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد.»

اقتصاد ایران در سال 2023

در قسمت دیگری از پیش‌بینی‌های صندوق بین المللی پول ذکر شده تولید ناخالص داخلی ایران رشد پیدا کرده و تورم و رشد نقدینگی نیز کاهش خواهد یافت. همچنین از میان 12 شاخص مهم اقتصادی حداقل ایران در 7 شاخص وضعیت بسیار بهتری نسبت به سال پیش پیدا خواهد کرد.

طبق اعلام صندوق، رشد اقتصادی ایران در سال 2023 به رقم دو درصد می‌رسد، بااین‌حال سال گذشته این عدد 2.5 درصد بوده است. همچنین این نهاد بین المللی میانگین رشد اقتصادی ایران در فاصله سال‌های 2000 تا 2019 میلادی را سه درصد اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وضعیت اقتصاد ایران در سال 2023 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر