;
coinex

دستور حذف قیمت خودرو از پلتفرم‌های آنلاین توسط وزارت صمت ابلاغ شد

وزارت صمت طی نامه‌ای خطاب پلتفرم‌های آگهی آنلاین بر لزوم حذف قیمت خودرو از پلتفرم‌های آنلاین و اجرای دستورالعمل‌هایی در این راستا تأکید کرد.

وزارت صمت در نامه‌ای با موضوع «قیمت فروش نقدی خودرو» در تاریخ 20 اردیبهشت 1402 خطاب به پلتفرم‌های آگهی آنلاین، دستورالعمل‌هایی را جهت درج قیمت خودرو ذکر کرده است.

مخاطبان این نامه وب‌سایت‌های دیوار، شیپور، کارنامه، همراه مکانیک، سوییچ، خودرو45، بانی خودرو، دورهاتو، ایران تجارت، های کارز، تخته گاز، ماشین بانک، ایران پلاک و خودرو شاپ هستند.

بیشتر بخوانید: افت فروش شدید خودروسازان در فروردین 1402 ؛ تبعات طرح‌های بزرگ دستوری؟

ابلاغ نامه حذف قیمت خودرو از پلتفرم‌های آنلاین از سوی وزارت صمت

طبق چیزی که در نامه وزارت صمت ذکر شده در واقع از آن‌ها درخواست شده تا قیمت خودروی دست دوم را از روی پلتفرم‌های خود حذف و برای خودروی نو تنها قیمت اعلامی اتحادیه را اعلام کنند.

حذف قیمت خودرو از پلتفرم‌های آنلاین

در متن این نامه ذکر شده است: «با عنایت به نوسانات اخیر در بازار خودرو و افزایش قیمت حاشیه بازار نسبت به قیمت درب کارخانه و اقدامات برخی افراد سودجو در قیمت‌سازی با هدف ایجاد بازارهای کاذب در خرید و فروشخودرو و بهره‌برداری سوء از التهابات ایجاد شده وبا توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهرانمبنی بر بارگذاری و درج روزنامه قیمت متعارف بازار خودروهای صفر کیلومتر معامله شده تولید داخل در سایت اتحادیه مذکور به نشانی www.ueade.ir، مقتضی است تا اطلاع ثانوی و به منظور ساماندهی بازار خودرو ترتیبی اتخاذ نمایید اعلام و درج قیمت فروش نقدی خوردوهای صفرکیلومتر تولید داخل از سقف آخرین قیمت بارگذاری شده در سایت اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهران تجاوز ننماید. در ضمن آگهی فروش سایر خودروها اعم از کارکرده و صفر کیلومتر که قیمت آنها در سایت اتحادیه بارگذازی نشده به صورت توافقی و بدون نمایش قیمت منتشر گردد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص دستور وزارت صمت مبنی بر حذف قیمت خودرو از پلتفرم‌های آنلاین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر