;
coinex

رکورد تلفات جاده‌ای ایران در سال 1401 شکسته شد!

بنابر جدیدترین آمارهای منتشر شده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور، رکورد تلفات جاده‌ای ایران در سال 1401 شکسته شد.

رکورد تلفات جاده‌ای ایران در سال 1401 شکسته شد. براساس گزارش جدید که سازمان پزشکی قانونی منتشر کرده است، آمار تصادفات جاده‌ای منجربه مرگ در سال گذشته تا 16 درصد افزایش داشته است. همچنین در این آمار نشان داده شده که شهریور 1401 از نظر میزان تلفات سوانح جاده‌ای بیشترین آمار را به ثبت رسانده و ماه بهمن نیز کمترین آمار تلفات ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: نقش بیش از 50 درصدی پراید و پژو در تصادفات نوروز 1402

رکورد تلفات جاده‌ای ایران در سال 1401 شکسته شد

براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سال 1401 افزایش 16 درصدی داشته است. براساس اعلام این سازمان، متأسفانه ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر در تصادفات رانندگی سال 1401 جان خود را از دست داده‌اند. میزان تلفات حوادث رانندگی در سال 1400 برابر با ۱۶ هزار و ۷۷۸ نفر بود که براین‌اساس، نرخ این تلفات رشد 16.2 درصدی را تجربه کرده و متأسفانه رکورد جدیدی را در چند سال اخیر ثبت کرده است.

در گزارش سازمان پزشکی قانونی به جزئیات تلفات حوادث رانندگی نیز اشاره شده است. از کل افرادی که طی سال گذشته جان خود را در جاده‌های کشور از دست دادند، ۱۵ هزار و ۴۳۹ نفر مرد و چهار هزار و ۵۱ نفر زن بودند. همچنین از کل آمار کشته‌شدگان تصادفات رانندگی، ۱۳ هزار و ۵۴۳ نفر در محور‌های برون‌شهری، چهار هزار و ۶۲۰ نفر در مسیر‌های درون‌شهری و باقی موارد در سایر محور‌ها جان خود را از دست دادند.

رکورد تلفات جاده‌ای ایران در سال 1401 شکسته شد

بیشترین تصادفات رانندگی منجر به فوت در شهریورماه رخ داده‌ است؛ یک هزار و ۹۷۳ نفر در شهریورماه 1401 جان خود را در سوانح رانندگی از دست داده‌اند که شهریور را به سیاه‌ترین ماه جاده‌های ایران تبدیل کرد. از سوی دیگر، بهمن‌ماه 1401 شاهد کمترین میزان فوتی بر اثر تصادفات بوده؛ در این ماه یک هزار و ۳۷۳ فوتی ثبت شده است.

آمار مجروحین نیز در این سال چشمگیر بوده. براساس گزارش پزشکی قانونی، ۳۶۹ هزار و ۲۷۹ نفر در جریان حوادث رانندگی به اورژانس مراجعه کرده‌اند. آمار مجروحین سوانح رانندگی نیز نسبت به سال پیش افزایش 16.4 درصدی را نشان می‌دهد.

کمترین و بیشترین تلفات رانندگی مربوط‌ به کدام استان‌ها می‌شود؟

از بین تمامی استان‌های کشور، بیشترین میزان تلفات ناشی از تصادفات رانندگی متعلق به استان‌ فارس بوده است. یک هزار و ۵۶۷ نفر در جریان تصادفات رانندگی این استان طی سال 1401 جان خود را از دست دادند. استان سیستان و‌ بلوچستان نیز با آمار تلفات یک هزار و ۴۵۳ نفر در رتبه دوم قرار دارد. استان تهران نیز با آمار یک هزار و ۴۳۹ فوتی در رده سوم بیشترین میزان تلفات ناشی از حوادث رانندگی قرار دارد.

در طول سال 1401، 180 نفر در تصادفات رانندگی استان ایلام جان خود را از دست داده‌اند. براین‌اساس، استان ایلام کمترین میزان تلفات را در سال 1401 ثبت کرده است. چهارمحال و‌ بختیاری با ۲۲۹ فوتی و اردبیل با ۲۵۱ فوتی نیز در رتبه‌های بعدی کمترین میزان تلفات حوادث رانندگی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رکورد تلفات جاده‌ای ایران در سال 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر