;
coinex

روند احیای دریاچه ارومیه به روایت سازمان فضایی ایران [+فیلم]

روند احیای دریاچه ارومیه درحال انجام است و این دریاچه تاچندی دیگر به حالت سابق باز خواهد گشت. اما این قضیه یک جنبه منفی دارد.

براساس تصاویری ماهواره‌ای که توسط سازمان فضایی ایران منتشر شده است، روند احیای دریاچه ارومیه درحال تکمیل شدن است و این دریاچه عظیم تا چندوقت دیگر به حالت اولیه برمی‌گردد.

اما باید بگوییم که پرشدن دریاچه ارومیه نیازمند وارد شدن مقادیر بالای آب به آن است که همین اتفاق نیز در حال انجام است. حال سؤال اینجاست که با توجه به تأمین آب این دریاچه از منابع دیگر، آیا بحران آب در برخی شهرستان‌ها مانند بحران آبی سال گذشته استان همدان ایجاد خواهد شد یا نه. به هرحال بهتر است تا تکمیل شدن این پروژه صبر کنیم.

بیشتر بخوانید: حمله گروه‌های حامی محیط زیست به غول‌های خودروساز جهان ؛ جنجال‌های فراوان برای نجات زمین

روند احیای دریاچه ارومیه درحال اتمام است

خشکی دریاچه ارومیه به عنوان یک تهدید زیست‌محیطی بزرگ منطقه‌ای کشاورزی است که سلامت مردم را به طور مستقیم در شمال غرب کشور درگیرکرده است و نجات این دریاچه اراده ملی و حاکمیت را می‌طلبد تا با اقدامات به موقع و اثرگذار مانع از بین رفتن این دریاچه آبی شود.

روند احیای دریاچه ارومیه درحال اتمام است

احیای دریاچه ارومیه دغدغه‌ای است که از دولت نهم آغاز و اکنون با ورود مستقیم مجلس شورای اسلامی و پیش از آن به عنوان اولویت اصلی با آغاز دولت سیزدهم و در سفر رییس‌جمهور به آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی دور جدید آن به طور جدی کلید خورده است.

به نقل از ایسنا، حسین دلیریان، سخنگوی سازمان فضایی ایران با انتشار توئیتی با اشاره به روند احیای دریاچه ارومیه، اعلام کرد:

طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه مشکل میزان ورودی آب به دریاچه را حل کرده است.

وی اضافه کرد: «تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد دولت سیزدهم با پیگیری‌ و اجرای پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه، یکی از مهمترین مشکلات دریاچه یعنی کاهش میزان ورود آب را تا حد قابل توجهی حل کرده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص احیای دریاچه ارومیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر