;
coinex

زیردریایی بدون سرنشین سپاه پاسداران رونمایی شد [+عکس]

زیردریایی بدون سرنشین سپاه پاسداران رونمایی شد. این زیردریایی با طول حدودا 5 متر، در دسته‌ی زیردریایی‌های بدون سرنشین بزرگ (LUUV) جای گرفته است.

به گزارش تکراتو و به نقل از عصرایران، در تصاویر بخش سونار فعال و غیرفعال زیردریایی مشهود است، همچنین آنتن مخابراتی جمع شونده زیردریایی نیز دیده می‌شود، زمانی که زیردریایی به روی آب می‌آید، این آنتن را باز می‌کند تا ارتباط و فرامین جدید را از ساحل یا ناو مادر دریافت کند.

بیشتر بخوانید: نخستین شلیک موفق موشک کروز با پهپاد توسط ترکیه انجام شد [+فیلم]

زیردریایی بدون سرنشین سپاه پاسداران رونمایی شد [+عکس]

در بخش پروانه، LUUV سپاه دارای پامپ جت است، معمولا شناورها زمانی که به سرعت‌های بالا می‌رسند با گردش تندتر پروانه همراه هستند، این گردش سریع‌تر باعث شده فشار دینامیکی سیال در اطراف پروانه دچار تغییر شود و به اصطلاح کاویتاسیون یا حفره‌زایی رخ دهد که درنهایت باعث افزایش صدا و اثر آکوستیک آن شناور می‌شود تا در معرض شناسایی سریع‌تر توسط سونار غیرفعال دشمن باشد، در نتیجه با افزوده شدن پامپ جت و ایجاد داکت دور پروانه، تا حدی زیادی اثر حفره‌زایی در سرعت‌های بالا کم می‌شود و این موضوع برای آب‌های کم عمق مانند خلیج فارس نیز بسیار مهم است. کاور دور پروانه زیرسطحی جدید نیروی دریایی سپاه برای کاهش صدا به‌خوبی دیده می‌شود.

زیردریایی بدون سرنشین سپاه پاسداران رونمایی شد [+عکس]

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی زیردریایی بدون سرنشین سپاه پاسداران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر