;
coinex

تاکسی جدید افغانستان توسط طالبان معرفی شد؛ تویوتا کرولا آبی و سفید!

تویوتا کرولا 5 سال کارکرد تاکسی جدید افغانستان است که طالبان به تازگی از آن رونمایی کرده. این تاکسی‌های تویوتا کرولا نسل قبل با رنگ آبی و سفید فعالیت خواهند کرد.

تویوتا کرولا خودرویی پرفروش، کم‌استهلاک و بادوام بوده که همواره نسل‌های گوناگون آن تحت عنوان تاکسی در سراسر جهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. حتی نسل‌های پیشین این خودرو نیز تحت عنوان تاکسی در ایران فعالیت داشته و دارند. اما چند وقتی است که اثری از تویوتا پریوس، تویوتا کرولا یا هیوندای سوناتا هیبرید به‌عنوان خودروی حمل‌ونقل عمومی در ایران دیده نمی‌شود.

از طرفی طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده روندی طاقت‌فرسا و کند را به خود گرفته؛ زیرا خرید سورن پلاس یا تارا صفرکیلومتر به‌عنوان تاکسی جدید، هزینه فراوانی را به مالکان خودروها تحمیل می‌کند. با این اوصاف و در شرایطی که خودروسازان ایرانی توانایی تأمین تاکسی‌های جدید را ندارند و از طرفی رانندگان هم قدرت تعویض تاکسی‌های فرسوده خود را در اختیار ندارند، طالبان موفق به فراهم‌سازی تویوتا کرولا برای تاکسی‌داران افغان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: تاکسی اینترنتی مشترک ایرانخودرو و سازمان تاکسیرانی به زودی راه‌اندازی می‌شود؛ جدیدترین رقیب اسنپ و تپسی!

رونمایی از تاکسی جدید افغانستان

طی چند روز اخیر مسئولان وزارت امور داخله و ریاست عمومی ترافیک طالبان اقدام به رونمایی از تاکسی جدید افغانستان کرده‌اند. این تاکسی‌ها تویوتا کرولا نسل قبل هستند که با کد E170 مشهور هستند. از این پس نیز رنگ آبی و سفید، رنگ جدید تاکسی‌های افغانستان در تمامی ولایات این کشور محسوب می‌شود.

تاکسی جدید افغانستان

«مولوی محمدنبی عمری»، معاون اول وزارت امور داخله، طی یک نشست خبری بیان داشت: «ارائه خدمات استاندارد یکی از اولویت‌های امارت اسلامی است. این وزارت متعهد به ارائه خدمات استاندارد به شهروندان است. رنگ تاکسی‌های افغانستان تا به امروز زرد بوده است و از این پس با رنگ جدید تردد خواهند کرد.»

لازم به ذکر است که اطلاعات فنی تاکسی‌های به‌تازگی رونمایی‌شده منتشر نشده‌، اما طبق تصاویر منتشرشده و تطبیق آن با مدل‌های کرولا، جدیدترین تاکسی‌های افغانستان از تریم‌های تویوتا کرولا XSE‌ و تویوتا کرولا LE خواهند بود. این دو تریم در فاصله سال‌های 2017 تا 2019 تولید شده‌اند و حالا نسخه‌های کارکرده آن‌ها تحت عنوان تاکسی به کابل ورود پیدا کرده‌اند.

این در حالی است که در این طرف مرز مدت بسیاری است که صرفاً با خبر طرح واردات خودروهای صفر‌کیلومتر و کارکرده قصد آرام کردن بازار نابه‌سامان خودرو را دارند و درواقع و در عمل خبری از واردات خودرو نیست!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تاکسی جدید افغانستان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر