;
coinex

کشف صداهایی عجیب در اتمسفر زمین که هیچ توضیح علمی ندارند [+فایل صوتی]

دانشمندان موفق یه کشف صداهایی عجیب در اتمسفر زمین شدند که درحال حاضر نمی‌توانند توضیحی علمی و قابل‌قبول برای آن ارائه دهند.

بالون‌های مخصوصی که با انرژی خورشید فعالیت می‌کنند موفق به کشف صداهایی عجیب در اتمسفر زمین شدند که از نظر علمی فعلاً هیچ توضیحی برای آنها وجود ندارد. این صداهای عجیب در لایه استراتوسفر زمین پدید آمده و احتمالاً این موضوع یک پدیده جدید نیست. گفتنی‌ست که این صداهای عجیب در دهه 1960 نیز یکبار شنیده شده و تاکنون نیز توضیحی برای آن ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: قارچ پلاستیک خوار کلید نجات آینده زمین!

کشف صداهایی عجیب در اتمسفر زمین

بالن‌هایی که به استراتوسفر فرستاده شده‌اند، صداهای عجیبی را ضبط کرده‌اند که مشخص نیست چه منشأیی دارند. این بالون‌ها به صداهای سیاره زمین گوش می‌دهند و می‌توانند اصوات را حتی از فاصله چندین کیلومتری بشنوند. درنتیجه می‌توانند صداهایی مثل امواج دریا، زمین‌لرزه‌ها و فوران آتشفشان‌ها را بشوند. اما چیزی که اخیراً توسط آن‌ها ضبط شده، شامل اصوات دیگری است که محققان نتوانسته‌اند منبعشان را پیدا کنند.

در فایل صوتی حاضر که با تغییراتی در محدوده شنوایی انسان قرار دارد، ابتدا صدای امواج اقیانوس را می‌شنوید، سپس با اصواتی شبیه به خش‌خش، تق‌تق یا ترک‌خوردن روبه‌رو می‌شوید که همان صداهای اسرارآمیز هستند. دانشمندان می‌گویند: «این صداها می‌توانند مربوط به توربولانس، صاعقه‌ها در دوردست یا حتی سوختن شهاب‌سنگ‌ها در اتمسفر سیاره باشند.» بااین‌حال، توضیح قاطعانه‌ای در‌این‌باره وجود ندارد.

صداهای عجیب استراتوسفر پیش‌تر حتی در دهه 1960 میلادی هم شنیده شده بودند، اما هنوز پاسخی برای آن‌ها ارائه نشده است. «دنیل بومن» که این بالون‌ها را به جو زمین فرستاده، در‌این‌باره می‌گوید:

ما از 50 سال پیش این صداها را دریافت می‌کردیم و هنوز هم آن‌ها را دریافت می‌کنیم، اما نمی‌دانیم چه هستند.

کشف صداهایی عجیب در اتمسفر زمین

بومن باور دارد که این صداها احتمالاً منشأ عجیب‌وغریبی ندارند و پیچیدگی‌شان صرفاً به‌خاطر عدم آگاهی ماست. صداهای فروصوت دنیای عظیم و ناشناخته‌ای دارند. امواج صوتی در بخش‌های پایینی اتمسفر به‌سمت بالا خم می‌شوند؛ بنابراین استراتوسفر بهترین موقعیت برای گوش‌دادن به صداهای مخفی سیاره زمین است.

ارسال بالون‌های جوی ظاهراً کار چندانی سختی نیست و بومن از علاقه‌مندان دعوت کرده است تا بالون‌های بیشتری را به آسمان بفرستند و بیشتر به این صداها گوش کنند. البته از زمان سرنگون‌سازی یکی از این بالون‌ها توسط پنتاگون در ماه‌های گذشته، شرایط اندکی برای این فعالیت‌ها دشوارتر شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کشف صداهایی عجیب در اتمسفر زمین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر