;
coinex

بهترین گوشی های هواوی تا 5 میلیون تومان [مهر 1402]

تحریم‌های چند سال اخیر باعث شده تا هواوی نتواند مثل سابق، در بازار گوشی‌ها قدرتنمایی کند؛ اما این کمپانی هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. بر همین اساس،‌ در این راهنمای خرید به معرفی بهترین گوشی های هواوی تا 5 میلیون تومان می‌پردازیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

گوشی‌های هواوی از زمان‌های گذشته تاکنون طرفداران مخصوص به خود را داشته‌اند. این کمپانی از سال‌ها پیش توانسته خود را در دل افراد بسیار زیادی در سراسر جهان جا کند. هواوی گوشی‌هایی با قیمت‌های متنوع عرضه کرده است که بتواند خرید را برای هرکسی امکان‌پذیر سازد. اما به نظر شما آیا می‌توان یک گوشی هواوی با قیمت تقریبی 5 میلیون تومان خریداری کرد؟

در مقاله‌های قبلی برخی از بهترین گوشی های اقتصادی هواوی تا 3 میلیون و 4 میلیون را معرفی کردیم. در این مقاله نیز بهترین گوشی های 5 میلیون تومانی هواوی را معرفی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی [در رده‌های مختلف قیمت]

بهترین گوشی های هواوی از نظر باتری و نگهداری شارژ [مرداد 1401]

بهترین گوشی های هواوی تا 5 میلیون تومان

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که هرکسی هنگام خرید یک گوشی هوشمند به آن توجه می‌کند، قیمت آن است. در واقع، شما در ابتدا بودجه خود را تعیین کرده و براساس آن، یک گوشی انتخاب می‌کنید. اگر بودجه شما نزدیک به 5 میلیون تومان است، چند انتخاب پیش روی شماست. موارد موجود در این لیست، بهترین گوشی های اقتصادی هواوی هستند که در لیست میان‌رده‌ها و یا پایین رده‌ها قرار می‌گیرند. در ادامه اطلاعات بیشتری را درباره هر یک از این گوشی‌های هوشمند در اختیار شما قرار می‌دهیم.

هواوی نوا Y70

بهترین گوشی های هواوی تا 5 میلیون تومان
بهترین گوشی های هواوی تا 5 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.75 اینچی از نوع TFT LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: Kirin 710A (14 نانومتری)
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت (استفاده از شیار دوم سیم‌کارت)
  • دوربین: 48+5+2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • باتری: 6000 میلی‌آمپر ساعت

یکی از بهترین گوشی های 5 میلیون تومانی هواوی که با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، گوشی نوا Y70 است. این اسمارت فون با ابعاد 168.3×77.7×8.98 میلی‌متر و وزن 199 گرم، بسیار خوش‌دست است و به‌راحتی می‌توانید از آن در هر مکان و زمانی استفاده کنید. هواوی نوا Y70 دارای سیم‌کارت هیبریدی است که یعنی می‌توانید از یک سیم‌کارت و کارت حافظه یا دو سیم‌کارت استفاده کنید.

نوا Y70 که یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 5 میلیون تومان به شمار می‌رود، با یک نمایشگر 6.75 اینچی با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همان‌طور که انتظار می‌رود، هواوی در ساخت این گوشی هوشمند از نمایشگر اقتصادی نوع TFT LCD استفاده کرده است.

این اسمارت فون که با استفاده از تراشه Kirin 710A قدرت می‌گیرد، برای کارهای روزمره کاملاً مناسب است و کار شما راه می‌اندازد. البته توجه داشته باشید که این تراشه 14 نانومتری گزینه چندان مناسبی برای بازی‌های ویدئویی نیست. سیستم‌عامل گوشی هواوی نوا Y70 در زمان عرضه هم EMUI 12 بوده است.

نوا Y70 تنها با یک نسخه رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود؛ شما می‌توانید آن را با رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایت خریداری کنید و اگر فکر می‌کنید به فضای ذخیره بیشتری برای نگهداری فایل‌های خود نیاز دارید، می‌توانید سیم‌کارت دوم خود را خارج کرده و به‌جای آن کارت حافظه قرار دهید.

با نگاه کردن به تصویر نوا Y70 متوجه می‌شویم که سه دوربین در پنل پشتی قرار دارد. دوربین اصلی گوشی هواوی نوا Y70 با سنسور 48 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 1.8 عرضه می‌شود و کیفیت نسبتاً خوبی دارد. به همین دلیل هم ما آن را در میان بهترین گوشی های هواوی تا 5 میلیون تومان قرار داده‌ایم.

سنسورهای اولترا واید 5 مگاپیکسلی و تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی هم تنظیمات دوربین را تکمیل می‌کنند. یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز در بالای نمایشگر تعبیه شده است.

هواوی نوا Y70 پلاس

بهترین گوشی های هواوی تا 5 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.75 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: مشخص نشده
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت (استفاده از شیار دوم سیم‌کارت)
  • دوربین:  48+5+2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • باتری: 6000 میلی‌آمپر ساعت

گوشی نوا Y7 پلاس با اندازه نزدیک به گزینه قبلی و با ابعاد 168.3×77.7×9 میلی‌متر و وزن مشابه 199 گرم با فریم و بدنه پلاستیکی عرضه می‌شود. تفاوت دیگری که این گوشی با گزینه قبلی دارد، نوع نمایشگر آن‌هاست. در نوا Y7 پلاس نمایشگر IPS LCD بکار رفته است. این نمایشگر 6.75 اینچی با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل، توانایی نمایش 16 میلیون رنگ را دارد.

در برخی منابع، هیچ اشاره‌ای به مشخصات تراشه و پردازنده این گوشی نشده است؛ اما بعضی منابع به وجود تراشه اسنپدراگون 680 4G اشاره کرده‌اند. این تراشه 6 نانومتری به شما این امکان را می‌دهد که از این گوشی هوشمند برای بازی‌های ویدئویی استفاده کنید.

نوا Y7 پلاس که یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 5 میلیون تومان است، با رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایت عرضه می‌شود. در این گوشی هم خبری از درگاه اختصاصی حافظه نیست و برای افزایش فضای ذخیره، می‌توانید از شیار دوم سیم‌کارت استفاده کنید.

دوربین و باتری این گوشی هوشمند دقیقاً مشابه مورد قبلی است و با دوربین سه‌گانه و باتری 6000 میلی‌آمپری، به شما این امکان را می‌دهد که از لحظات زیبای خود عکاسی کنید و نیازی به شارژ مداوم آن هم نداشته باشید.

با استفاده از دوربین نوا Y7 پلاس، شما می‌توانید ویدئوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کنید که نسبت به هزینه پرداختی، یک قابلیت مناسب به نظر می‌رسد. نکته جالب‌توجه درباره گوشی نوا Y7 پلاس این است که با اندروید 11 و بدون سرویس‌های گوگل عرضه می‌شود که این موضوع می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. زیرا در این صورت، شما هیچ دسترسی به هیچ یک از سرویس‌های گوگل ندارید و احتمالاً با مشکلاتی مواجه شوید.

هواوی Y8s

بهترین گوشی های 5 میلیون تومانی هواوی

  • نمایشگر: 6.5 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل
  • پردازنده: Hisilicon Kirin 710 (12 نانومتری)
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: 48+2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 8+2 مگاپیکسل
  • باتری: 4000 میلی‌آمپر ساعت

هواوی در ساخت این اسمارت فون از نمایشگر اقتصادی نوع IPS LCD استفاده کرده است که توانایی نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. این نمایشگر 6.5 اینچی با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل عرضه می‌شود که نسبت به دو گزینه قبلی کیفیت بهتری دارد. شما می‌توانید گوشی هواوی Y8s را در رنگ‌های مشکی، سبز و آبی خریداری کنید که طراحی نسبتاً زیبایی هم دارد.

گوشی هواوی Y8s از تراشه نسبتاً قدرتمند Hisilicon Kirin 710 قدرت می‌گیرد و گزینه‌ای عالی برای کارهای روزمره و معمولی است. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده که شامل چهار هسته Cortex-A73 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 1.7 گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی گوشی هواوی Y8s هم بر عهده Mali-G51 MP4 است.

مانند دو گوشی قبلی، گوشی هواوی Y8s هم با رم 4 گیگابایت در اختیار شما قرار می‌گیرد و در دو نسخه حافظه 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود. اگر همچنان فکر می‌کنید به فضای ذخیره بیشتری برای نگهداری فایل‌های خود نیاز دارید، فقط می‌توانید از شیار دوم سیم‌کارت استفاده کنید.

این اسمارت فون که یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 5 میلیون تومان محسوب می‌شود، دارای دوربین دوگانه با کیفیت 48 و 2 مگاپیکسل است. دوربین اصلی این گوشی، یک لنز واید با دریچه دیافراگم 1.8 است که از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. در این گوشی خبری از لنزهای اولترا واید و ماکرو نیست و دومین سنسور آن هم دوربین تشخیص عمق تصویر با کیفیت 2 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.4 است.

نکته جالب‌توجه درباره هواوی Y8s این است که با دوربین سلفی دوگانه عرضه می‌شود. دوربین‌های سلفی این گوشی شامل یک لنز واید 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.0 و یک سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4 است. این تنظیمات دوربین، ویدئوهای 1080 را با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره می‌کند. به همین دلیل هم می‌توان هواوی را یکی از بهترین گوشی های 5 میلیون تومانی هواوی موجود در بازار دانست.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی تا 9 میلیون تومان

هواوی Y7 پرایم

بهترین گوشی های هواوی تا 5 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.26 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1520 پیکسل
  • پردازنده: کوالکام SDM450 اسنپدراگون 450 (14 نانومتری)
  • رم: 3 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 و 64 گیگابایت
  • دوربین: 13+2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
  • باتری: 4000 میلی‌آمپر ساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی های اقتصادی هواوی که می‌توانید با هزینه‌ای کاملاً منطقی خریداری کنید، گوشی هواوی Y7 پرایم است. این اسمارت فون با ابعاد 158.9×76.9×8.1 میلی‌متر و وزن بسیار سبک 168 گرم، به شما این امکان را می‌دهد که از آن در هر زمان و مکانی استفاده کنید. همچنین وزن بسیار کم آن باعث می‌شود که حتی در حین استفاده طولانی هم اصلاً احساس خستگی نکنید.

همان‌طور که انتظار می‌رود و در سایر گوشی‌های قبلی هم دیدیم، هواوی در ساخت این گوشی هوشمند هم از نمایشگر اقتصادی نوع IPS LCD استفاده کرده است که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. نمایشگر این گوشی هم نسبت به سایر گوشی‌هایی که تاکنون توضیح دادیم، اندازه کوچک‌تری دارد و با اندازه 6.26 اینچ، با رزولوشن 720 در 1520 پیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرد.

Y7 پرایم که یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 5 میلیون تومان به شمار می‌رود، از تراشه کوالکام اسنپدراگون 450 بهره می‌برد. مسئولیت پردازش گرافیکی این اسمارت فون برعهده Adreno 506 است که عملکرد پردازشی خوبی دارد. نکته جالب‌توجه درباره این گوشی هوشمند این است که برخلاف بسیاری از گوشی‌های هواوی، با سرویس‌های گوگل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

با این وجود، رم این اسمارت فون نسبت به سایر گوشی‌هایی که تاکنون توضیح دادیم، پایین‌تر است و این موضوع نشان می‌دهد که نمی‌توانید برنامه‌های سنگین و بازی‌های ویدئویی پیچیده را روی آن نصب و اجرا کنید.

این گوشی هوشمند با رم 3 و حافظه 32 و 64 گیگابایت روانه بازار می‌شود که اگر فکر می‌کنید برای ذخیره فایل‌های خود به فضای حافظه بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از کارت حافظه استفاده کنید و فضای ذخیره گوشی را تا 512 گیگابایت افزایش دهید.

در گوشی Y7 پرایم که یکی از بهترین گوشی های 5 میلیون تومانی هواوی در بازار محسوب می‌شود، یک لنز واید 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8 و سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی تعبیه شده است.

یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم در بالای نمایشگر آن تعبیه شده است که می‌توانید عکس‌های سلفی نسبتاً خوبی از خود بگیرد. به همین دلیل هم Y7 پرایم را می‌توان یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 5 میلیون تومان به شمار آورد.

سؤالات متداول

قیمت گوشی‌ها از کجا استعلام می‌شود؟

محدوده قیمت بر اساس نسخه‌های متفاوت رم و حافظه است و استعلام قیمت گوشی‌ها از فروشگاه‌های آنلاین، از جمله ترب، ایمالز، ایران موبایل، دیجی‌کالا و … انجام می‌شود.

مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب گوشی چیست؟

برای پاسخ به این سوال هم باید نیاز و الگوی استفاده خود را مد نظر قرار دهید. برای مثال، اگر به عکاسی علاقه ندارید و یا کمتر از قابلیت‌های دوربین استفاده می‌کنید، لازم نیست برای خرید گوشی‌هایی که روی این ویژگی بهینه‌سازی شده‌اند، هزینه کنید. اگر معمولا با چندین اپلیکیشن به‌صورت همزمان کار می‌‌کنید یا اینکه زیاد بازی می‌کنید، قطعا به گوشی نیاز دارید که تراشه قوی‌تر و رم بالاتری داشته باشد. و اگر به ویژگی‌های مولتی مدیا نیاز دارید و از گوشی خود برای تماشای محتواهای ویدیویی استفاده می‌کنید، به گوشی با نمایشگر و پردازشگر گرافیکی بهتر نیاز دارید. در مجموع، گوشی‌های رده‌بالا و پرچمدار، تمام این ویژگی‌ها را ارائه می‌کنند؛ اما برخی گوشی‌های میان‌رده در برندهای سامسونگ، هواوی، شیائومی، پوکو و برخی برندهای چینی، تنها روی بعضی از این ویژگی‌ها تمرکز می‌کنند. به‌طور کلی، برای انتخاب گوشی مناسب، باید فاکتورهایی مثل تراشه، رم و حافظه، نمایشگر، دوربین و کیفیت ساخت آن را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

منبع: TECHRATO

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر