;
coinex

ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402 اعلام شد

تغییرات ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402 اعلام شد. ماجرای تغییر ساعت کاری ادارات در روزهای اخیر با اعتراضات زیادی مواجه شده است.

سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان خود و سایر افراد شاغل (اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و…) را حداکثر تا ساعت ۱۳ قرار داده و مابقی ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند.

بیشتر بخوانید: ابررایانه هوش مصنوعی ایران در سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد [جزئیات پروژه مریم]

ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402

بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای حفظ پایداری شبکه سراسری برق و کاهش ناترازی تولید و مصرف برق، با هدف آسایش شهروندان و عدم وقفه در خدمت‌رسانی، در اجرای بند ۴ اصلاحی تصویب‌نامه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ هیئت وزیران صادر شده است.

ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402 اعلام شد
ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402 اعلام شد

این بخشنامه تاکید دارد که تمامی دستگاه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ ظهر خاموش شود و بر همین اساس دستگاه‌های مشمول، تا ۱۵ شهریورماه مکلف هستند ضمن برنامه‌ریزی مناسب برای تداوم خدمت‌رسانی و حفظ رضایت‌مندی ارباب رجوع، پایان ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان خود و سایر افراد شاغل (اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و…) را حداکثر تا ساعت ۱۳ قرار دهند و مابقی ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند.

در این بخشنامه ساعت آغاز به کار مادران شاغل دارای فرزند زیر شش سال، افراد دارای معلولیت و افراد ساکن در حومه شهر‌های محل خدمت، با انجام تمهیدات لازم به‌منظور حفظ تداوم خدمت‌رسانی دستگاه، به مدت یک‌ساعت شناور تعیین شده است. رؤسای دستگاه‌های مشمول این بخشنامه می‌توانند به تشخیص خود، سایر مصادیق نظیر را در همین چهارچوب تدبیر کنند.

ساعت کاری جدید ادارات بازهم تغییر می‌کند؟ [بروزرسانی 29 تیر 1402]

وزیر نیرو می‌گوید مصوبه دولت برای تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان جاری برای مدیریت مصرف برق، تا انتهای زمانی که برای آن تعیین شده پابرجاست و دولت نسبت به اجرای آن مصمم است.

علی اکبر محرابیان با اشاره به تغییر ساعات اداری و میزان تاثیرگذاری آن در مدیریت مصرف برق کشور، اظهار کرد: این طرح یک بعد از برنامه‌های تعریف شده مدیریت مصرف است، به زبان ساده با اجرای این طرح، پیک مصرف بخش‌های مختلف متفاوت شده است، اگر ساعات کار ادارات مانند گذشته بود با چالش‌هایی مواجه می‌شدیم چراکه که در پیک مصرف خانگی، ادارات هم اوج مصرف داشتند و این دو پیک روی هم می‌افتاد و فشار زیادی به صنعت برق وارد می‌کرد.

ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402
ساعت کاری جدید ادارات تیر 1402 بازهم تغییر می‌کند؟

وی افزود: پیک‌سایی و پیک زدایی در صنعت برق در کشور‌های پیشرفته به عنوان یک فناوری و تکنیک متداول است، در ایران نیز امسال با تغییر ساعت، کاری کردیم که ساعت اوج مصرف اداری از مصرف خانگی جدا شود، این قدرت تاب آوری صنعت را به شدت افزایش می‌دهد.

وزیر نیرو با بیان اینکه پیش بینی ما ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی بود، گفت: به عبارتی باید ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه احداث تا بتوان ۱۰۰۰ مگاوات بهره برداری کرد یعنی سه بلوک ۵۰۰ مگاواتی می‌بایست احداث شود که نیازمند سرمایه گذاری عظیمی است، تا امروز ۸۰۰ مگاوات صرفه جویی رقم خورده که از طریق کنتور‌های هوشمند دائم رصد می‌کنیم و پیش‌بینی ما این است که تا پایان دوره به عدد ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق با اجرای این طرح برسیم.

به گفته محرابیان، ۹۵ درصد دستگاه‌ها حدود مصرف برق خود را رعایت می‌کنند، پنج درصد از دستگاه‌ها از میزان حدود خود تجاوز کرده‌اند که به آن‌ها تذکر داده می‌شود و اگر رعایت نکنند بلافاصله برق آن‌ها را قطع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مصوبه‌ای که داریم تا انتهای زمانی که برای آن تعیین شده اجرا می‌شود و نسبت به آن مصمم هستیم، گفت: سال‌های گذشته ساعت‌های زمستانی و تابستانی داشتیم که یک ساعت اختلاف داشت، سال قبل از نظر افقی نیز ساعت هفت صبح ادارات کار خود را شروع می‌کردند، هفت صبح پارسال با شش صبح امسال از نظر افقی تفاوتی نکرده است، تا پایان دوره این کار انجام می‌شود تا ببینیم در سال‌های بعد چه قانونی لحاظ خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه قانون به طور دقیق رعایت می‌شود، تصریح کرد: قانون می‌گوید که باید این دستگاه‌ها در طول روز ۳۰ درصد نسبت به شرایط گذشته کاهش مصرف داشته باشند، در بعداز ظهر و غروب نیز باید ۶۰ درصد صرفه جویی اتفاق بیافتد؛ اگر این ۳۰ درصد رعایت نشود دو مرتبه تذکر داده می‌شود و در صورت عدم رعایت توسط هر نهاد یا اداره‌ای، برق آن‌ها قطع می‌شود و در نهایت وصل آن با دریافت تعهد از بالاترین مقام دستگاه امکان پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه معمولا دستگاه‌ها کمتر به این نقطه می‌رسند، گفت: با این حال اگر این موضوع رعایت نشود قانون به طور دقیق اجرا می‌شود و منعی برای این مساله نیست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جزئیات تغییر ساعات اداری از تیر 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (100 نظر)

    به جای این طرح های بی پایه و اساس ، فکر اساسی برا مصرف برق و هدر رفت انرژی کنین که اینجوری با تصمیمات اشتباه ، باری بر زندگی مردم تحمیل نکنید ، میتونید قوانین ساخت ساختمان ها رو بازبینی و اصلاح کنید و مجاب کنید که از پنجره های دوجداره و دیوار پوش های عایق که مانع هدر رفت انرژی میشه استفاده کنن ،که تو فصل سرما باکمبودگاز و تابستان کمبود برق مواجه نباشیم که بیاید طرح بدید ساعت ۶بیاید سرکار ، و زندگی ما که کارمند هستیم تحت شعاع قرار بگیره

    پاسخ

    این تغییر ساعت کار خیلی مزخرفه که هیچ فکر درستی پشتش نبوده ، ما که فرزند زیر 6سال داریم باید بچه رو ساعت چند بیدار کنیم و ساعت 6صبح کدوم مهد بازه که بچه رو بذاریم؟ برا کاهش مصرف برق اگه دولت محترم صلاح می دونن ساعت کاری رو از یک بامداد تا هفت صبح کنه که مصرف برق کاهش پیدا کنه ،البته از این مغزهای متفکر چنین تصمیم گیری ای هم در آینده دور از ذهن نیس

    پاسخ

    بخدا اینجوریا هم نیس . کشور های شمالی مثل امریکا کانادا اروپا روسیه چون مناطق سرد سیری هستن اگر ۹ صبح هم برن مثلا سر کار از اونور ۳ بعداز ظهر هواشون انچنان گرم نیست . ولی کشور ایران ،خاور میانه همینطوریش هواش گرمه دیگه چه برسه وقتی که دمای کره زمین ۱۸ درجه گرمتر بشه . بخدا به همتون حق میدم . نمیشه که ادم ۹ شب بخوابه تا از اونور ۴ونیم صبح بلند شه . اینجوری حال ادم گرفته میشه. ولی خب اینجا ایرانه ‌. هر لحظه یه قانونی رو تصویب میکنن.لامصب آب و هوای کشور خودمونم تعریفی نداره . فقط #تحمل

    پاسخ

    این طرح در کنار مزایایی که دارد یک عیب بسیار بزرگ و آن هم کاهش کارآیی و دقت کارکنان ادارات و مخصوصأ بانک ها شده است. از قیافه کارمندان هم مشخص است که همه خسته و درحال چرت زدن هستند و فقط جسم آن ها سر کار است و با ذهن و فکر خسته نمی توانند آنچنان که باید کار کنند. ولی اگر شروع به کار از ساعت 7 باشد عملا مفیدتر خواهد بود.

    پاسخ

    تا خود ۱۵ شهریور
    هنوز ساعت کاری ها هی تغییر می کند
    نمایندگان و مسئولان مدیر مدبر و صالح
    آفرین برشماها

    پاسخ

    کارمند ها و مردم اذیت میشن ، این سیاست کار آن هاست که مردم را به جان کارمند و کارمند را به جان مردم بیندازند ، کارمند ۵ صبح از خونه میزنه بیرون میاد سرکار و مردم تازه ساعت ۱۱ از خواب بیدار میشن و میان بانک و ابلاغ شده درب هارو هرروز ۱۲ و نیم ببندید ، هر روز هم دعواست هرروز ، بر بزرگ و کوچک این حاکمیت لعنت

    پاسخ

    اداره برق خراسان همچنان ساعت کاریش از ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ هست و تغییری نداده به نوعی روزی یک ربع ساعت کار ما هر روز اضافه شده به اضافه اینکه اخر هفته ها قبلا یک ساعت زودتر تعطیل می شدیم که الان انگار یک ساعت و ربع هم به اخر هفته مون اضافه شده چه پیک مصرفی ؟ چه رعایتی ؟ از شش صبح میاییم تا سه بعد از ظهر عملا

    پاسخ

    بعضی از دستگاههای اجرایی مصوبه دولت را در مورد تغییر ساعت کاری رعایت نمی. کننند وخود مختار ساعت کاری را مدیر دستگاه از ساعت هفت تا سه ونیم تعیین کرده است که نه تنها در مصرف انرژی صرفه جویی نمی سود بلکه کارکنان را تا ساعت سه ونیم در گرمای تابستان در محل اداره نگه میدارند خواهشمندیم استانداران در این خصوص نظارت کنند وبا مدیران متخلف برخوردنمایند .

    پاسخ

    سلام این چه قانون آخه ساعت ۶ چخبرع همه چرت می‌زنیم تو اداره خواهشاً ساعت شروع بکار همون هفت باشه به نظرم

    پاسخ

    حداقل صندلیا رو تخت شو بکنین راحتتر بتونیم بخوابیم سرکار
    اینطوری پیش بره آرتروز گردن اینام اضافه میشه به دردامون

    پاسخ

    👌 تو شهر ما هم

    پاسخ

    متاسفانه تامین اجتماعی اضافه کاری اجباری گذاشته باید ۲ ساعت بیشتر وایسیم. یعنی ساعت ۳ بریم خونه حتی اگه کاری نداشته باشیم…

    پاسخ

    شهرستانها مردم ساعت هفت و نیم و هشت میان اداره ما تقریبا دوساعت اول بیکار و خواب الودیم
    . برنامه ریزان فعلی کاری بجز ازار ندارند این چه طرح بیخودیه اخه کجای این طرح باعث افزایش راندمان شده…پادگان نظامیه یا نانوایی

    پاسخ

    نتیجه تصمیمات یک شبه و بدون برنامه، مثل همه امور
    یکی هم پاسخگوی مردم و کارمندان نیست

    پاسخ

    این کشور درست بشو نیست از وقتی چشمام به سیاست باز شده این مملکت یا گاز صادرمیکنه یا آب یا بنزین یابرق حالا هم نوبت این شده که نیروی کار صادر کنه به قطر برای ارز آوری دید اونای که بالا گفتم دستش رو نگرفتن میخواد نیرو بفرسته ارز ها رو براش بیارن آهای اونایی که رفتیم اون ور دیگه برگردین قطر بهشتی هست برا خودش

    پاسخ