;
coinex

قابلیت جدید آیفون برای تقلید صدای افراد و حرف زدن به جای آن‌ها معرفی شد

قابلیت جدید آیفون برای تقلید صدای افراد و صحبت کردن به جای آنها معرفی شد. در واقع گوشی نیاز به صدای شما به مدت 15 دقیقه دارد.

با تنها 15 دقیقه حرف زدن با آیفون، این گوشی‌ها می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی صدا را تقلید کنند. البته این قابلیت جدید جنبه سرگرمی ندارد و اپل ویژگی تقلید صدا را برای افراد کم‌توان و افرادی که بر روی توانایی ادراکی و شنوایی تمرکز می‌کنند، توسعه داده است.

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون 13 ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

قابلیت جدید آیفون برای تقلید صدا کاربر معرفی شد

اپل مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را برای آیفون به‌نمایش گذاشته است که مخصوص افراد کم‌توان هستند و روی توانایی‌های ادراکی و بصری و شنوایی تمرکز دارند.

یکی از قابلیت‌های جدید Personal Voice است و برای افرادی کاربرد دارد که ممکن است توانایی حرف‌زدن را از دست بدهند. Personal Voice به این افراد امکان می‌دهد تا ازطریق صدایی مصنوعی که شبیه صدای آن‌ها است، با دوستان و خانواده‌ خود سخن بگویند.

قابلیت جدید آیفون برای تقلید صدا کاربر معرفی شد

به‌گفته‌ اپل، کاربران آیفون و آیپد برای فعال‌سازی Personal Voice باید مجموعه‌ای از متن‌ها را با صدای بلند به‌مدت ۱۵ دقیقه بخوانند. این قابلیت با Live Speech ترکیب می‌شود، بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند متن را تایپ کنند تا دستگاه آن را برای طرف مقابل بخواند.

اپل می‌گوید قابلیت Personal Voice از فناوری یادگیری ماشین دستگاه استفاده می‌کند، نه سرورهای ابری. بدین‌ترتیب، اطلاعات کاربران در جایی امن نگه‌داری می‌شود.

اپل در قالب سرویس Assistive Access نسخه‌ ساده‌تری از اپلیکیشن‌های اصلی دستگاه‌هایش را معرفی کرده است. این نسخه‌ها مخصوص افرادی هستند که در زمینه‌ ادراک با مشکل دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. یکی از این اپلیکیشن‌ها، ترکیبی از Phone و FaceTime است. اپل نسخه‌ اصلا‌ح‌شده‌ی Messages و Camera و Photos و Music را نیز معرفی کرده است که گزینه‌هایی با کنتراست زیاد و متن‌های بزرگ و قابلیت‌های مشابه دارند.

قابلیت جدید آیفون برای تقلید صدا کاربر معرفی شد

نخستین‌بار سال گذشته در بتای iOS 16.2 به قابلیت‌های جدیدی اشاره شده بود که اپل برای افراد کم‌توان توسعه می‌دهد. اپل می‌گوید قابلیت‌های جدید بعداً دردسترس قرار می‌گیرند. احتمالاً این قابلیت‌ها بخشی از سیستم‌عامل iOS 17 خواهند بود.

اپلیکیشن Magnifier (ذره‌بین) آیفون نیز قابلیت جدیدی برای کمک به افراد نابینا یا کم‌بینا دارد. این قابلیت جدید به کاربران کمک می‌کند با اشیای فیزیکی دارای برچسب متنی تعامل برقرار کنند. برای نمونه، کاربر می‌تواند دوربین گوشی را به‌سمت صفحه‌ گزینه‌های مایکروفر بگیرد و با حرکت دست کاربر روی گزینه‌های مختلف، آیفون یا آیپد هر گزینه را با صدای بلند می‌خواند.

به‌نوشته‌ ورج، اپل به قابلیت‌های دیگری نیز اشاره کرده است که برای کاربران مک ارائه می‌شوند؛ از جمله کمک به افراد ناشنوا یا کم‌شنوا برای جفت‌کردن دستگاه‌های شنوایی آیفون با کامپیوترهای مک. اپل تغییر ابعاد متن در Finder ،Messages ،Mail ،Calendar و Notes را در مک ساده‌تر می‌کند.

ناگفته نماند که کاربران می‌توانند پخش تصاویر متحرک (گیف) را در سافاری و مسیجز متوقف کنند و سرعت ادای کلمات به‌واسطه‌ سیری را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قابلیت جدید آیفون برای تقلید صدای افراد و حرف زدن به جای آن‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر