;
coinex

برخی آیفون 14‌های وارداتی قاچاق هنوز فعال هستند؛ در دست مسئولین و آقازاده‌ها؟

ظاهراً برخی از آیفون 14‌های وارداتی قاچاق باوجود اینکه امکان رجیستری ندارند هنوز فعال هستند و آنطور برمی‌آید که انگار رجیستر شده‌اند. اما چطور ممکن است؟

حسین روزبه عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی، در خبری عجیب عنوان کرد که برخی آیفون 14‌های وارداتی قاچاق هنوز در کشور فعال هستند. دولت گوشی آیفون 14 اپل را به دلیل داشتن امکان ارتباط ماهواره‌ای از لیست مجاز رجیستری گوشی‌های هوشمند خارج کرد و اعلام امکان رجیستری این گوشی در کشور وجود ندارد. به همین دلیل نیز واردات این گوشی توسط وزارت صمت ممنوع اعلام شد.

البته این موضوع نمی‌توانست مانع واردات پرچمدار اپل شود و این گوشی خوش‌ساخت با روش‌های محتلف به ایران وارد شده است. اما با گذشت چند ماه از ممنوعیت واردات و رجیستری این گوشی‌ها، هنوز برخی از این گوشی‌ها در کشور فعال‌اند در صورتی که گوشی رجیستر نشده در ایران حداکثر تا یک ماه می‌تواند فعال باشد و پس‌از آن تمامی خدمات ارتباطی قطع خواهد شد.

با این اوصاف جای این پرسش باقی است که این آیفون‌ 14‌های غیرقانونی و قاچاق که از قضا فعال و کاملا آزاد هستند در دست چه اشخاص مهمی هستند که هنوز کسی جرات قطع کردن خدمات ارتباطی آن‌ها را نیافته است!

بیشتر بخوانید: معامله آیفون 13 دست دوم با قیمت‌های نجومی ؛ پیامد ممنوعیت واردات آیفون 14!

برخی آیفون 14‌های وارداتی قاچاق هنوز فعال‌اند!

«حسین روزبه»، عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان لوازم الکترونیکی در مورد آخرین وضعیت رجیستری گوشی‌های آیفون 14 گفت که انجمن در حال پیگیری این مسئله است. شنیده‌ها حاکی از این است بخشی از موبایل‌های این مدل که در حال حاضر وارد بازار شده، هنوز فعال هستند و قطع نشده‌اند. گزارش‌هایی به دست آمده که افرادی که دو سیم کارت نیز عوض کردند و دوباره آن‌ها را در داخل دستگاه گذاشته‌اند، فعال بوده است. او تایید کرد اکنون هیچ نظارتی روی این وضعیت وجود ندارد.

«روزبه» افزود: «بنا بود تا مهر سال گذشته، مهلت استفاده از آیفون‌هایی که توسط مسافران وارد شده بودند، تا تعیین تکلیف یک ماه تمدید شود و چند بار هم تمدید شد.» او گفت:

گوشی‌های آیفون 14 که در حال حاضر در ایران وجود دارد، همگی به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند و حقوق گمرگی نیز برایشان پرداخت نشده است.

گفتنی است قیمت آیفون 14 حدود 70 میلیون و آیفون 13 که از طریق صادرکنندگان وارد می‌شود، حدود 120 تا 130 میلیون تومان است.

برخی آیفون 14‌های وارداتی قاچاق هنوز فعال‌اند!

دولت سیزدهم از پاییز سال گذشته نسبت به موضوع رجیستری یا عدم رجیستری گوشی‌های آیفون 14 بی‌تفاوت بود تا اینکه مسئولان در زمستان 1401 به صراحت اعلام کردند واردات تجاری این موبایل ممنوع است و واردات حتی از طریق مسافر هم نباید انجام شود. این اقدام باعث شد قیمت آیفون 13 رجیستری شده در ایران افزایش شدیدی پیدا کند.

عده‌ای هم ترجیح دادند با پول کمتر، از آخرین فناوری موجود استفاده کنند و در کنار آن با استفاده از یک موبایل ارزان قیمت سیم‌کارت خود را فعال کنند و با جدیدترین مدل آیفون به اینترنت یک موبایل ارزان متصل شوند و کارهای خود را پیش ببرند.

باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولان دولت سیزدهم راهکاری برای رفع مشکل رجیستری گوشی‌های آیفون 14 ارائه می‌دهند یا خیر. آیا آن‌ها روی موضوع ممنوعیت ورود گوشی‌های مذکور پافشاری می‌کنند و مدل آیفون 13 آخرین مدل قانونی از برند محبوب «اپل» (Apple) تبدیل می‌شود؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ آیفون 14‌های وارداتی قاچاق که هنوز فعال هستند چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر