;
coinex

جریمه 8 میلیون دلاری گوگل به علت تبلیغات فریبنده

دادستان کل ایالت تگزاس خبر از جریمه 8 میلیون دلاری گوگل به عنوان یکی از برندهای فرعی هلدینگ آلفابت به علت تبلیغات دروغین گوشی پیکسل 4 داده است.

شرکت گوگل اخیراً پرداخت جریمه هشت میلیون دلاری که به علت تبلیغات گمراه‌کننده برای گوشی پیکسل 4 بوده را مورد پذیرش قرار داده است.

لازم به ذکر است که کن پکستون، دادستان کل تگزاس، روی پرونده‌ی گوگل نظارت داشته و در این راستا طی بیانیه‌ای اعلام کرده است: «اگر گوگل به‌دنبال تبلیغ در تگزاس است، بهتر است که ادعاهایش حقیقت داشته باشد. در این پرونده، گوگل ادعاهایی مطرح کرد که به‌طور واضح غلط بودند و توافق‌نامه‌ی ما گوگل را به‌دلیل دروغ‌گویی به تگزاسی‌ها به‌منظور کسب درآمد، مسئول می‌کند.»

بیشتر بخوانید: سودآورترین شرکت‌های جهان در یکسال گذشته معرفی شدند

جریمه 8 میلیون دلاری گوگل به علت تبلیغات فریبنده گوشی پیکسل 4

غول آمریکایی صنعت جست‌و‌جو که البته مالک اندروید و یوتیوب به حساب می‌آید، به جهت رفتار ضد مصرف‌کننده، از سوی دولت فدرال و دادستان کل ایالت تگزاس مورد تحقیق و نظارت قرار گرفته بود.

جریمه 8 میلیون دلاری گوگل

در همین زمینه طبق گزارش رویترز به نقل از بیانیه‌ دفتر دادستان کل تگزاس، گوگل اقدام به جذب چندین گوینده‌ رادیویی کرده بود تا برای پیکسل 4 تبلیغ مثبت کنند،‌ اما در حقیقت این افراد هرگز از پیکسل 4 بهره‌ای نبرده بودند.

به منظور انجام این موضوع گوگل بیش از 2.6 میلیون دلار به شعبه‌ رادیویی شرکت آی‌هارت‌مدیا و حدود دو میلیون دلار هم به 11 شبکه‌ رادیویی کوچک‌تر پرداخت کرده بود تا تبلیغاتی غیرواقعی برای پیکسل 4 داشته باشند. در این راستا گوگل متن دقیق تبلیغات را تهیه و در اختیار برنامه‌های رادیویی گذاشته تا میزبان برنامه متن را بخواند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جریمه 8 میلیون دلاری گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مرسی از مقاله به روزتون، اتفاقا با دوستان راجب همین مطلب تو کافه آموزشگاه بحث میکردم و الان اطلاعات بیشتری دارم

    پاسخ