;
coinex

به زودی امکان مسیریابی در حالت سه بعدی در گوگل مپ فعال می‌شود

در رویداد 2023 گوگل I/O این شرکت اقدام به رونمایی از قابلیت مسیریابی در حالت سه بعدی در گوگل مپ تحت عنوان Immersive View Google Map کرد.

طی رویداد گوگل I/O 2023، در یک ابتکار جالب از پاک کن جادویی مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شد و حالا هم قابلیتی معرفی شده که امکان مسیریابی و تعامل با گوگل مپ را به میزان چشمگیری بهبود می‌بخشد؛ از این پس قابلیت مسیریابی در حالت سه بعدی در گوگل مپ می‌تواند برای کاربران بسیار لذت‌بخش باشد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی Universal Translator گوگل برای دوبله ویدیو و ترجمه سریع معرفی شد

رونمایی از قابلیت مسیریابی در حالت سه بعدی در گوگل مپ

این سیستم در نگاه اول به میزان زیادی شبیه به «فلای اور» (FlyOver) در اپل مپ به‌نظر می‌رسد بااین‌حال به ادعای گوگل سیستم Immersive View، چند برابر کامل‌تر از رقیب خود عمل می‌کند. به‌طور مختصر درباره این ویژگی باید گفت که گویی «نمای پرنده» با یک نقشه سه بعدی و اطلاعات ترافیک مسیر ترکیب شده باشد. در ادامه ویدئویی از عملکرد این قابلیت جدید گوگل مپ قرار گرفته است.

این ویژگی در حالی معرفی شده که پیش از این قابلیت استریت ویو در گوگل مپ، کمی کلافه‌کننده بود و نمای 3D آن نیز چندان مفید برای همه کاربران نبود و تنها جای ساختمان‌ها و اماکن را از نمای بالا به نمایش در می‌آورد. اما حالا به لطف قابلیت جدید گوگل مپ تحت عنوان Immersive View یا همان نمای فراگیر، واقعا این امکان را دارید تا همه مسیر را در قالب یک نقشه‌ سه بعدی ببینید.

مسیریابی در حالت سه بعدی در گوگل مپ

طبق اعلام معاون اول گوگل یعنی میریام دنیل، ویژگی Immersive View در گوگل مپ قرار است تا پایان امسال، در 15 شهر مهم دنیا اعم از آمستردام، برلین، دوبلین، فلورانس، لاس وگاس، لندن، لس آنجلس، میامی، نیویورک سیتی، پاریس، سن فرانسیسکو، سن جوز، سیاتل، توکیو و ونیز، اجرا خواهد شد و سپس در سال 2024 میلادی به سایر نقاط جهان راه خواهد یافت.

مسیریابی در حالت سه بعدی در گوگل مپ

همچنین امکان دریافت نمای فراگیر یا همان ایمرسیو ویو گوگل مپ بر روی اندروید و iOS وجود دارد بااین‌حال به نظر راه‌اندازی آن در سیستم عامل ویندوز زمان زیادی را نیاز داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ارائه قابلیت مسیریابی در حالت سه بعدی در گوگل مپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر