;
coinex

گزارش جدید اسپیدتست از وضعیت اینترنت جهان آپریل 2023 ؛ بازهم سقوط ایران!

وضعیت اینترنت جهان آپریل 2023 در گزارش جدید شرکت SpeedTest منتشر شد. اینترنت ایران بازهم نسبت‌به ماه‌های پیش سقوط کرده است.

براساس گزارش شرکت بزرگ سنجش کیفیت و سرعت SpeedTest، وضعیت اینترنت جهان آپریل 2023 منتشر شده است که در آن به‌وضوح می‌بینیم که ایران در این رتبه‌بندی بازهم نسبت‌به ماه‌های پیش افت کرده است.

اما برعکس ایران، کشورهای عربی که در این سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند با افزایش سرعت اینترنت در این میدان نیز تاج‌گذاری کردند. این آمار هرماه به‌روز شده و در دو بخش اینترنت ثابت و اینترنت موبایل منتشر می‌شود. در ادامه می‌توانید گزارش جدید اینترنت در جهان را ببینید.

بیشتر بخوانید:‌وزیر ارتباطات از افزایش 50 درصدی سرعت اینترنت می‌گوید!

وضعیت اینترنت جهان آپریل 2023 براساس گزارش SpeedTest منتشر شد

میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان در ماه گذشته 42.07 مگابیت برثانیه بوده است و سرعت آپلود 10.33 مگابیت برثانیه با تاخیر 28 میلی‌ثانیه‌ای بوده است. در مقایسه با گزارش ماه مارس، شاهد افزایش میزان سرعت دانلود اینترنت موبایل بودیم؛ گفتنی است سرعت دانلود اینترنت همراه در ماه مارس معادل 41.54 مگابیت برثانیه بود. میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت در جهان در ماه آوریل 80.12 و آپلود 35.12 مگابیت برثانیه بوده است.

همچنین در تصویر پایین می‌بینیم تأخیر اینترنت ثابت جهانی به میزان 9 میلی‌ثانیه در ماه آوریل بوده است که تفاوتی با عدد تأخیری ماه مارس ندارد. نتایج فوق حاکی از این است سرعت دانلود اینترنت در بخش‌های ثابت و تلفن همراه با افزایش قابل‌توجهی نسبت به ماه مارس 2023 همراه بوده است.

وضعیت اینترنت جهان آپریل 2023 براساس گزارش SpeedTest منتشر شد

صدرنشینی قطر و افزایش سرعت اینترنت در سنگاپور

برخلاف ماه گذشته، کشور قطر با بازپس‌گیری جایگاه امارات متحده عربی، توانست در ماه آوریل پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل را به مردم خود ارائه دهد. گفتنی است متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل این کشور به میزان 189.98 مگابیت برثانیه بوده است. کشور ایالات متحده عربی در جایگاه دوم پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل قرار دارد و در ماه آوریل توانسته میانگین سرعت دانلود 175.34 مگابیت برثانیه را برای خود ثبت کند.

کشورهای ماکائو، کویت، نروژ، دانمارک، بحرین، کره جنوبی و چین در جایگاه‌های بعدی فهرست پرسرعت‌ترین اینترنت‌های جهان در ماه مارس قرار گرفتند. نکته قابل توجه گزارش ماه آوریل، حضور شبه‌جزیره ماکائو در میان کشورهای ممتاز در ارائه اینترنت پرسرعت همراه است. ماکائو شبه‌جزیره‌ای در دریای جنوبی چین است که تا سال 1999 جز مستعمره پرتغال محسوب می‌شده است. این شبه‌جزیره اکنون بخشی از خاک مناطق ویژه اداری کشور چین شناخته می‌شود. بخش عمده اقتصاد ماکائو از توریسم و گردشگری تامین می‌شود.

سنگاپور هم با میانگین سرعت دانلود 242.01 مگابیت برثانیه پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت جهان در ماه گذشته را از آن خود کرد. شیلی توانست با عبور از امارات، به دومین کشور فعال در ارائه اینترنت پرسرعت در جهان تبدیل شود. پس از سنگاپور، شیلی و امارات، کشورهای چین، هنگ کنگ، تایلند، آمریکا، دانمارک، اسپانیا و رومانی رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. بی‌شک قابل‌توجه‌ترین تغییر در این جدول، سقوط چهارپله‌ای موناکو و صعود چهارپله‌ای هنگ‌کنگ در ماه گذشته است.

وضعیت اینترنت جهان آپریل 2023 براساس گزارش SpeedTest منتشر شد

برخلاف ماه مارس 2023، این‌بار کشور یمن کندترین اینترنت موبایل جهان را در اختیار شهروندانش قرار داده بود. میانگین سرعت دانلود در این کشور به مراتب کندتر از سایر کشورها بوده است و اکنون 3.98 مگابیت برثانیه به ثبت رسانده است. پیش از یمن، کشورهای افغانستان، کوبا، ونزوئلا، هایتی، بولیوی، سومالی، غنا، سوریه، تاجیکستان و کامرون رتبه‌های بالاتر را به خود اختصاص داده‌اند. نکته قابل‌توجه این سمت جدول، تغییر جایگاه کوبا و یمن است که ما شاهد افزایش چهارپله‌ای کوبا نسبت‌به ماه گذشته هستیم.

در بخش اینترنت ثابت، کوبا دوباره با متوسط سرعت 1.97 مگابیت برثانیه ضعیف‌ترین اینترنت را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است. افغانستان، سوریه، ترکمنستان، یمن، تیمور شرقی، بروندی، گامبیا، نیجر، سودان و سوزایلند در رتبه‌های بالاتر نسبت به کوبا قرار داشتند.

وضعیت اینترنت ایران در ماه آوریل 2023

با وجود رقابت تنگاتنگ کشورهای عربی، ایران به عنوان مهم‌ترین کشور خاورمیانه تغییری در وضعیت اینترنت خود ایجاد نکرده است. طبق سامانه «SpeedTest»، وضعیت اینترنت ایران با همان صعود و سقوط یک‌پله‌ای در هر دو بخش همراه بوده است.

میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران در ماه آوریل 11.97 مگابیت برثانیه (معادل 1.49 مگابیت بر ثانیه) بوده است. ایران توانسته با مقداری افزایش در جایگاه 145 قرار گیرد. از سوی دیگر، وضعیت اینترنت ایران در بخش تلفن همراه با سقوط یک‌پله‌ای همراه بوده است. کشور ایران با میانگین 35.98 مگابیت بر ثانیه ( معادل 4.49 مگابیت بر ثانیه) در جایگاه 62 قرار گرفته است، در حالی که ایران در ماه گذشته در جایگاه 61 جدول قرار داشت.

وضعیت اینترنت جهان آپریل 2023 براساس گزارش SpeedTest منتشر شد

بی‌شک کاربران نمی‌توانند از وضعیت لاک‌پشتی اینترنت ایران در دو بخش تلفن همراه و ثابت ابراز امیدواری کنند. هرچند «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات اعلام کرد تا پایان دولت سیزدهم، امکان دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت از طریق فیبرنوری فراهم می‌شود. باید تنها منتظر ماند و دید که آیا ایران در طی ماه‌های آینده صعود چندپله‌ای در بخش اینترنت ثابت را تجربه می‌کند یا خیر. چراکه به نظر می‌رسد وضعیت اینترنت موبایل ایران قرار نیست روند صعودی از خود نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وضعیت اینترنت جهان آپریل 2023 در گزارش جدید SpeedTest چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر