;
coinex

ایران و چین پرچمداران سرکوب دیجیتالی مخالفان در سراسر جهان هستند!

به ادعای یک مقام ارشد اطلاعاتی ایالات متحده، دو کشور ایران و چین در زمینه سرکوب دیجیتالی مخالفان چه در داخل و چه در خارج از کشور سردمدار هستند.

به گزارش تکراتو و به نقل از بلومبرگ، «آوریل هاینز»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا که در بنیاد کارنگی درمورد صلح بین‌المللی سخنانی را مطرح کرده، اعلام داشت: «نرم‌افزارهای جاسوسی تهاجمی، اطلاعات نادرست و سایر ابزارهای تکنولوژیکی، تهدید جدی برای امنیت ملی ایالات متحده هستند.»

از طرفی موضوع نگران کننده به عقیده وی، امکانات هوش مصنوعی در زمینه توانمندسازی کشورها برای جلوگیری از تلاش برای مقابله با این حکومت‌ها خواهد بود. هاینز در این رابطه افزود: «استفاده از این فناوری‌ها و روش‌ها برای نظارت و محدودسازی مخالفت‌ها در حال فراگیرتر، هدفمندتر و پیچیده‌تر شدن قرار دارد.»

وی همچنین عنوان داشت: «ما شاهد موارد بیشتر و بیشتر از کشورهای دیگر هستیم که سرکوب دیجیتال را به‌کار می‌گیرند و اتخاذ این رویکردها به نوبه خود، به فرسایش بیشتر دموکراسی می‌انجامد. در همین رابطه، آمریکا 44 نفر را به آزار و اذیت چینی‌های مخالف حکومت در خارج از کشور متهم کرد.»

بیشتر بخوانید: فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی در پاکستان ؛ الگوبرداری از ایران

ایران و چین در حوزه سرکوب دیجیتالی مخالفان پرچمدار هستند!

هاینز همچنین انتقاداتی از روسیه، به علت تصویب قوانینی در زمینه سانسور مخالفین تهاجم این کشور به اوکراین و زندانی کردن افراد به بهانه انتشار «اخبار جعلی» مطرح کرد.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت: «چین، مجرم اصلی سرکوب فراملی در جهان است.» طبق اعلام وی، ایران و چین پرچمدار سرکوب دیجیتالی مخالفان در داخل و خارج کشور هستند.

وی در ادامه به کیفرخواست اخیر علیه چندین مقام چینی به اتهام آزار و اذیت شهروندان این کشور در آمریکا اشاره داشت. هاینز همچنین هشداری را نسبت به گسترش رویه دولت‌ها در زمینه قطع دسترسی به اینترنت اعلام کرد.

سرکوب دیجیتالی مخالفان

از طرفی اما «لیو پنگ‌یو»، سخنگو سفارت چین، ضمن تکذیب ادعاهای هاینز اعلام کرد که چین به قوانین بین‌المللی پایبند خواهد بود. او طی بیانیه‌ای اظهار داشت: «چین قاطعانه با تهمت‌های آمریکا، دستکاری سیاسی و تعبیر نادرست «سرکوب فراملی» مخالف است.»

وی همچنین اضافه کرد: «سوءاستفاده آمریکا از ابزار قضایی و اجرای قانون علیه شهروندان چینی، سرکوب فراملی واقعی است که آسیب بیشتری به اعتماد متقابل بین دو کشور و همکاری دوجانبه در زمینه‌های مربوطه وارد می‌کند.»

این در حالی است که طبق اعلام هاینز، سال پیش، قطعی اینترنت، بیش از 180 بار در 35 کشور رقم خورده است. جامعه اطلاعاتی ایالات متحده، آمار بی‌سابقه‌ای از دولت‌هایی را که وب‌سایت‌هایی با محتوای سیاسی، اجتماعی یا مذهبی را مسدود کرده‌اند، به دست آورده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پرچمداری ایران و چین در زمینه سرکوب دیجیتالی مخالفان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر