;
coinex

معرفی و بررسی برند و تجهیزات شبکه نگزنس

در این مقاله معرفی برند و تجهیزات شبکه نگزنس شما با این برند قدرتمند فرانسوی بیشتر آشنا خواهید شد. نگزنس یکی از قدرتمندترین برندهای تجهیزات شبکه در بازار ایران است که محصولاتی باکیفیت و مقرون به صرفه نسبت به سایر برندهای خارجی در ایران دارد. در ادامه به بررسی برند و تجهیزات شبکه نگزنس می‌پردازیم تا ببینیم چرا این برند توانست در ایران کاربران زیادی را جذب محصولات خود کند.

معرفی برند و تجهیزات شبکه نگزنس

شرکت نگزنس در سال 1897 در لیون فرانسه تاسیس شد. این برند در ابتدا در حوزه‌ی تولید کابل‌های برق فعالیت می‌کرد؛ اما، بعدها در زمینه‌ی تولید انواع سیم و کابل از جمله کابل‌های شبکه به فعالیت خود ادامه داد. در حال حاضر نگزنس در پروژه‌های صنعتی و برقی و مخابراتی و همین‌طور پروژه‌های ساختمانی فعالیت گسترده‌ای دارد. در زمینه‌ی فناوری اطلاعات نگزنس در حوزه‌ی دیتاسنترها، شبکه‌ها و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات تولیدات متنوعی دارد. یکی از این فیلدها، تولید تجهیزات پسیو شبکه از جمله کابل شبکه، پچ کورد و سوکت است که در بازار جهانی متقاضیان زیادی دارد.

برند نگزنس در بازار ایران هم به شکل فعالی حضور داشته و انواع تولیدات خود خصوصا تجهیزات پسیو شبکه را عرضه می‌دارد. در این بین برخی محصولات این شرکت از نظر کیفیت ساخت و عملکرد، مشتریان زیادی را جلب کرده و متقاضیان زیادی دارند. از مهم‌ترین تجهیزاتی که در این مقاله معرفی برند و تجهیزات شبکه نگزنس قصد داریم بررسی کنیم، موارد زیر هستند:

  • کابل شبکه
  • پچ کورد
  • سوکت و کیستون
  • پچ پنل

در ادامه هر کدام از این تجهیزات را برای شما توضیح خواهیم داد.

کابل شبکه

در این قسمت از معرفی و بررسی برند و تجهیزات شبکه نگزنس قصد داریم معروف‌ترین محصول این برند یعنی کابل شبکه نگزنس را به شما معرفی کنیم. کابل‌های شبکه‌ی نگزنس جزو بهترین‌ کابل‌های بازار محسوب می‌شوند و برای کاربردهای گوناگون می‌توانید استفاده کنید. این کابل‌‌ها تنوع بالایی دارند و از نظر متراژ، جنس مغزی، نوع شیلد، رده و… با هم متفاوتند. اما به طور کلی از نظر کیفیت ساخت و دوام، کابل‌های نگزنس را می‌توان از بهترین‌های بازار دانست.

کابل‌های شبکه از نوع اترنت بوده و از 4 جفت سیم بهم تابیده تشکیل شده‌اند. این کابل‌ها با استفاده از سوکت RJ45 به سایر تجهیزات شبکه متصل می‌شوند. کابل‌های شبکه رده‌های مختلفی از cat3 تا cat8 دارند که تفاوت این رده‌ها در کیفیت کابل و نرخ پیچش این زوج سیم‌هاست. کابل‌های نگزنس از نظر رده‌ی کابل در رده‌های  Cat5e ،Cat6 ،Cat6a و Cat7 به بازار عرضه شده‌اند که اخیرا کابل‌های cat8 نیز به این جمع اضافه شده است. سرعت و پهنای باند در هر کدام از این رده‌ها با دیگری تفاوت دارد و هر چه نسل کابل بالاتر باشد، این دو مولفه نیز بیشتر خواهند بود. به طور کلی سرعت و پهنای باند کابل‌های نگزنس در رده‌های مختلف به این صورت است:

  • Cat5e: سرعت 1 گیگابیت ثانیه و پهنای باند 250 هرتز
  • Cat6: سرعت 10 گیگابیت ثانیه و پهنای باند 250 هرتز
  • Cat6a: سرعت 10 گیگابیت ثانیه و پهنای باند 500 هرتز
  • Cat7: سرعت 10 تا 40 گیگابیت ثانیه و پهنای باند 600 هرتز
  • Cat7: سرعت 30 تا 40 گیگابیت ثانیه و پهنای باند 2000 هرتز

تمامی کابل‌های رده‌ی cat5e تا cat7 به دو صورت شیلددار و بدون شیلد هستند؛ اما، کابل‌های cat8 همگی شیلددار بوده و برای شبکه‌های گسترده و دیتاسنترها به کار می‌روند. منظور از شیلد، روکشی است که در اطراف زوج‌ سیم‌های کابل کشیده شده است. این شیلدها از بروز نویز و تداخل داخل کابل جلوگیری می‌کنند و کیفیت سیگنال را بهبود می‌بخشند.

تجهیزات شبکه نگزنس

کابل‌هایی که به شیلد محافظ مجهز باشند را sftp یا Ftp می‌گویند. تفاوت این دو دسته در این است که کابل‌های sftp یک لایه روکش آلومینیومی به اضافه‌ی یک شیلد کلی در اطراف کابل دارند؛ ولی کابل‌های Ftp صرفا به یک لایه فویل در اطراف زوج سیم‌ها مجهزند. کابل‌های بدون شیلد نیز utp هستند. نگزنس کابل‌های شبکه‌ی خود را در سه نوع ftp، sftp و utp تولید می‌کند که نوع اولی چندان رایج نیست.

جنس مغزی کابل‌های نگزنس به صورت تمام مس یعنی ccc و مس-آلومینیوم یعنی cca ساخته شده که نوع تمام مس آن از نظر کیفیت و سرعت بهتر است. البته قیمت کابل‌های تمام مسی نیز گران‌تر از نوع دیگر است. از نظر جنس روکش خارجی، کابل‌های نگزنس از جنس pvc یا lszh هستند و رنگ نارنجی دارند. از نظر فاکتورهای کیفیتی هر دو متریال در یک سطح‌اند و تفاوت آن‌ها در این است که کابل‌های lszh هنگام سوختن گاز سمی تولید نمی‌کنند. نوع دیگری از کابل‌های نگزنس کابل‌های اوتدورند که برای نصب در فضای باز استفاده می‌شوند و یک روکش پلی‌اتیلن اضافه دارند که نسبت به دو ماده‌ی قبلی مقاومت بسیار بالایی دارد. رنگ کابل‌های اوتدور نگزنس معمولا مشکی است.

کابل‌های شبکه‌ی نگزنس در بازار ایران سه دسته‌اند؛ کابل‌های نگزنس ایرانی، چینی و فرانسوی. در واقع کابل شبکه نگزنس اصلی، همان محصولات فرانسوی هستند که از نظر کیفیت و کارایی با برندی مثل لگراند قابل مقایسه‌اند.

پچ کورد نگزنس

دومین محصول پرطرفدار نگزنس که در این بخش از بررسی برند و تجهیزات شبکه نگزنس قصد داریم به شما معرفی کنیم، پچ کوردهای این شرکت هستند. منظور از پچ کورد، نوعی از کابل‌های شبکه است که در متراژهای مشخصی به فروش می‌رسند. این پچ کوردها در دو انتهای خود سوکت دارند و این باعث می‌شود که امکان قطعی و خرابی پچ کورد کمتر باشد. پچ کوردهای نارنجی‌پوش نگزنس همه جا قابل شناسایی هستند.

از نظر ویژگی‌های ساختاری پچ کوردهای نگزنس نیز مشابه کابل‌های شبکه این برند هستند. شما می‌توانید این پچ کوردها را در رده‌های Cat5e ،Cat6 ،Cat6a و Cat7 و همینطور cat8 خریداری کنید. به لحاظ سرعت و پهنای باند این رده‌ها عملکردی کاملا شبیه کابل‌های شبکه نگزنس دارند. پچ کوردهای نگزنس هم شیلددار sftp هستند و هم بدون شیلد utp. نوع شیلددار به خاطر وجود دو لایه شیلد محافظ در داخلش از نظر کیفیت بهتر از utp  بوده و البته گران‌تر هستند.

شما می‌توانید پچ کوردهای نگزنس را با مغزی‌های تمام مس ccc یا مس-آلومینیوم cca خریداری کنید. جنس روکش خارجی این پچ کوردها نیز pvc یا lszh است که هر دو عایق خوبی برای دما، نور و رطوبت هستند. پچ کوردهای نگزنس با متراژهای 0.3، 0.5، 1، 2، 3، 5، 10، 15 و 20 متر به بازار عرضه شده‌اند و برحسب نیاز می‌تواند هر اندازه‌ای را انتخاب کنید.

تجهیزات شبکه نگزنس - کیستون شبکه

سوکت و کیستون

سوکت و کیستون نگزنس هم دو محصول کاربردی دیگر هستند که در این قسمت از معرفی برند و تجهیزات شبکه نگزنس قصد داریم به آن‌ها بپردازیم. سوکت شبکه قطعه‌ای پلاستیکی یا فلزی است که در انتهای کابل متصل شده و بین کابل و سایر تجهیزات شبکه ارتباط برقرار می‌کند. سوکت‌های شبکه از نوع RJ45 بوده و هشت پین دارند. سوکت‌های نگزنس در رده‌های CAT6، CAT6A،  CAT7 و CAT8 به بازار عرضه شده‌اند که هر رده باید برای کابل‌های همرده یا رده‌های پایین‌تر به کار رود؛ در غیر اینصورت سرعت کابل را محدود خواهد کرد.

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب سوکت شبکه نگزنس، توجه به نوع روکش آن است. بعضی از مدل‌های سوکت شبکه UTP هستند و برای کابل‌های UTP استفاده می‌شوند. اما بعضی مدل‌ها SFTP یا شیلددار هستند که برای کابل‌هایی با همین مشخصه به کار می‌روند. جنس بدنه‌ی سوکت‌های نگزنس از پلاستیک مقاوم یا فلز است که بسته به حساسیت شبکه باید نوع مناسب را انتخاب کنید. نوع فلزی این سوکت‌ها در مدل‌های SFTP به کار می‌رود.

کیستون‌های نگزنس دیگر قطعات پرکاربرد از این برند هستند که برای انواع بردها و پنل‌های شبکه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کیستون به اتصال مادگی سوکت‌های RJ45 گفته می‌شود. کیستون‌های نگزنس نیز مشابه سوکت‌های این برند از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند و می‌توانید آن‌ها را با اطمینان خاطر در هر شبکه‌ای به کار ببرید. نگزنس کیستون‌های خود را به صورت 180 درجه می‌سازد که به آن‌ها قفل شونده هم گفته می‌شود.

شما می‌توانید کیستون‌های نگزنس را در دو نوع UTP و SFTP خریداری کنید. جنس بدنه‌ی کیستون‌های نگزنس UTP از پلاستیک سخت یا PVC ساخته شده است. اما کیستون‌های شیلددار SFTP بدنه‌ی فلزی دارند. نویزپذیری در کیستون‌های SFTP بالاتر از UTP است و برای کابل‌های شیلددار باید از این نوع استفاده شود.

کیستون‌های شبکه نیز مشابه کابل‌های شبکه رده‌های مختلفی دارند. نگزنس کیستون‌های خود را در رده‌های Cat5e ،Cat6 ، Cat6a، Cat7 و cat8 می‌سازد. این رده‌ها سرعت و پهنای باندی مشابه آنچه در قسمت کابل شبکه گفته شد از خود ارائه می‌دهند. رایج‌ترین نوع کیستون‌های نگزنس در بازار کیستون CAT6 UTP است که برای اغلب کاربردها استفاده می‌شود. محصولات این برند به صورت خرده یا در بسته‌های 24 عددی به بازار عرضه می‌شوند.

پچ پنل

آخرین محصول پرطرفدار و کاربردی نگزنس در این لیست، پچ پنل است. قطعه‌ای که برای اتصال دستگاه‌ها به شبکه استفاده می‌شود و به عنوان یک واسط، مدیریت تجهیزات و اتصالات را راحت‌تر می‌کند. پچ پنل‌های نگزنس جزو بهترین پچ پنل‌های بازار هستند و می‌توان از آن‌ها در شبکه‌های گسترده و حساس استفاده کرد؛ بدون اینکه نگرانی از بابت قطعی و خرابی پچ پنل داشته باشید. برخلاف سایر محصولات نگزنس پچ پنل‌های این برند نسبت به برندهای مشابه، قیمت بالاتری دارند که با در نظر گرفتن دوام و کیفیت محصول، این قیمت قابل قبول است.

تجهیزات پسیو نگزنس - پچ پنل شبکه

محصولات پچ پنل نگزنس در دو دسته‌ی اصلی UTP و SFTP تولید می‌شوند. از نظر ساختار فریم پچ پنل در هر دو نوع یک شکل بوده و از فلز مقاوم ساخته شده است. در واقع تفاوت این دو نوع در کیستون‌های آن‌هاست. منظور از پچ پنل UTP، پچ پنلی است که کیستون UTP دارد. پچ پنل SFTP نیز به کیستون‌های SFTP مجهز است. از آنجا که این کیستون‌ها  قفل شونده هستند، برای نصب‌شان نیازی به آچار نخواهید داشت.

در قسمت پشت پچ پنل‌های نگزنس یک زائده‌ی T شکل قرار گرفته که به مرتب کردن و نظم بیشتر کابل‌ها کمک می‌کند. این قطعات باعث می‌شوند که کار نصب پچ پنل با سرعت بیشتری انجام شود. یکی دیگر از ویژگی‌های پچ پنل‌های نگزنس وجود درپوش پلاستیکی در مقابل پورت‌های ورودی است که حفاظت خوبی برای پچ پنل دارد.  شما می‌توانید پچ پنل‌های نگزنس را در دو نوع مسطح و زاویه‌دار خریداری کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    Paragraph writing is also a excitement, if you be acquainted with after
    that you can write or else it is difficult to write.

    My web page … k53

    پاسخ