;
coinex

پیوند کلیه یک ایرانی به اتباع خارجی ممنوع است

مشاور عالی وزیر بهداشت ضمن اشاره به مشکلات کلیوی و نیاز به پیوند کلیه به‌عنوان بحرانی جهانی خبر از ممنوعیت پیوند کلیه یک ایرانی به اتباع خارجی داد.

«ناصر سیم فروش»، مشاور عالی وزیر بهداشت طی یک نشست خبری به مناسبت روز ملی اهدای عضو بیان داشت: «هیچ فرد خارجی نمی‌تواند از یک ایرانی کلیه بگیرد و این ابتکار کشور ما است؛ چراکه در کشورهای دیگر اینگونه نیست.»

بیشتر بخوانید: توسعه اپلیکیشنی برای تشخیص سکته مغزی بدون نیاز به پزشک

ممنوعیت پیوند کلیه یک ایرانی به اتباع خارجی

طبق اعلام سیم فروش، بهترین راه درمان نارسایی کلیه، پیوند کلیه بوده و این روش نسبت به دیالیز اولویت بالاتری دارد.

پیوند کلیه یک ایرانی به اتباع خارجی

سیم‌فروش ضمن اشاره به مساله اهدا عضو به عنوان یک معضل جهانی با توجه به کمبود عضو در دنیا، اعلام کرد: «در مورد کلیه می‌توان گفت پیوند کلیه یک بحران جهانی است. در آمریکا حدود 100 هزار نفر در لیست انتظار پیوند کلیه قرار دارند و در واقع در این کشور هر 12 دقیقه یک نفر در لیست انتظار جان می‌بازد. به همین دلیل کشورها به دنبال راه‌کارهایی هستند که این مشکل را حل کنند.»

مشاور عالی وزیر بهداشت، دیابت و فشار خون را به عنوان دو بیماری قاتل خاموش کلیه‌ها نام برد و در پایان خاطرنشان کرد: «به علت سبک زندگی، بشر این مشکل را پیدا کرده است. از این رو حتما افراد فشار خون و قند خون خود را ماهی یک بار اندازه بگیرند. پیشگیری همچنان باید شعار طلایی ما باشد؛ چراکه در دنیا ما هر چقدر پیوند انجام دهیم و دیالیز کنیم به هیچ وجه به تعداد مریض‌ها نخواهیم رسید.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوع بودن پیوند کلیه یک ایرانی به اتباع خارجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر