;
coinex

بررسی ردمی نوت 12 نسخه چین؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

سری ردمی نوت 12 که پاییز سال گذشته معرفی شد، یک نسخه استاندارد چین هم دارد که از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. در ادامه به بررسی ردمی نوت 12 فایو جی نسخه چین می‌پردازیم و مشخصات آن را زیر ذره‌بین می‌بریم.

شیائومی در سری ردمی نوت 12 به رویکرد همیشگی خود در زمینه ارائه گوشی‌های اقتصادی فایوجی ادامه داده است. اوایل آبان سال گذشته بود که شیائومی از خانواده ردمی نوت 12 رونمایی کرد که محبوب‌ترین آنها،‌ نسخه استاندارد گلوبال، ردمی نوت نوت 12 پرو و ردمی نوت 12 پرو پلاس هستند.

برخی از مشخصات فنی نسخه چین و گلوبال ردمی نوت 12 فایو جی با هم یکسان هستند؛ اما مدل گلوبال در پنل پشتی خود، یک دوربین بیشتر دارد. در این مطلب به نقد و بررسی ردمی نوت 12 نسخه چین می‌پردازیم که در بازار ایران معروف‌تر از نسخه گلوبال است. این کمپانی اخیرا از مدل 4G ردمی نوت 12 نیز رونمایی کرده که رقیب خوبی برای مدل‌های 5G است. برای مقایسه بهتر، پیشنهاد می‌کنیم بررسی نسخه گلوبال ردمی نوت 12 را هم از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی M53

بررسی شیائومی 12 لایت

بررسی ردمی نوت 12 فایوجی (نسخه چین)

ردمی نوت 12 فایوجی نسخه چین در پنل پشتی خود یک دوربین 48 مگاپیکسلی و یک حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی دارد. در قسمت جلوی گوشی یک برش پانچ هول برای دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی ایجاد شده و ظرفیت باتری گوشی هم 5000 میلی‌آمپر‌ساعت است که با یک شارژر مجهز به قابلیت شارژ سریع 33 واتی عرضه می‌شود. در این گوشی از همان تراشه اسنپدراگون 4 نسل 1 نسخه گلوبال استفاده شده است و از نظر نمایشگر هم تفاوتی میان این دو گوشی دیده نمی‌شود.

بررسی ردمی نوت 12 فایوجی
بررسی ردمی نوت 12 فایوجی

هر دو گوشی را می‌توان جزو بهترین گوشی های شیائومی 2023 به حساب آورد و از نظر قابلیت‌های گیمینگ می‌توان آنها را جایگزینی مقرون‌به‌صرفه برای بهترین گوشی های گیمینگ 2023 دانست. این گوشی‌ها را نمی‌توان در لیست بهترین گوشی های 2023 قرار دارد؛ اما توانایی رقابت با بهترین گوشی های سامسونگ 2023 در بازار میان‌رده را دارند.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 12 را به طور کامل مشاهده کنید. پس از آن، بررسی ردمی Note 12 5G از جنبه‌های مختلف را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بررسی ردمی نوت 12 5G مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 12
طراحی و ساختار
  • 165.9× 76.2× 8 میلی‌متر
  • 188 گرم
  • گواهی IP53 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب)
  • دو سیم‌کارته (نانوسیم، dual stand by)
  • رنگ‌بندی مشکی، آبی، سفید
نمایشگر
  • AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، روشنایی 1200 نیت (peak)
  • 6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 85.0 درصد
  • رزولوشن 2400×1080 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 395 ppi
نرم‌افزار اندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13
تراشه
  • اسنپدراگون 4 نسل 1 SM4375 (6 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (2 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55)
  • پردازنده گرافیکی Adreno 619
رم و حافظه داخلی
  • رم 4 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایت
  • نوع حافظه داخلی UFS 2.2
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • دوربین اصلی واید 48 مگاپیکسلی، فوکوس خودکار تشخیص فاز، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر
  • لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • فلش LED دوگانه، پانوراما و HDR
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم‌درثانیه
دوربین سلفی
  • لنز واید 8 مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.0، سایز سنسور 1/4 اینچ، سایز پیکسل 1.12 میکرومتر
  • پشتیبانی از HDR
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم‌درثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت
  • شارژ سریع 33 وات باسیم
صدا
  • اسپیکر معمولی
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.1، A2DP، LE
  • NFC ندارد
  • رادیو مشخص نشده
  • GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
  • پورت اینفرارد
  • USB Type-C 2.0 با پشتیبانی از OTG
  • اینترنت 5G
سنسورها اثر انگشت (لبه گوشی)،‌ شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما
  • تاریخ رونمایی
  • قیمت ردمی نوت 12
  • 27 اکتبر 2022 (5 آبان 1400)
  • حدود 190 یورو

بررسی ردمی نوت 12 از نظر طراحی

در بخش اول بررسی مشخصات ردمی نوت 12 به سراغ طراحی ظاهری این گوشی می‌رویم. بلاک دوربین یک رویه براق دارد که اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند؛ اما طراحی کلی گوشی بد نیست. می‌توان گفت که ظاهر ردمی نوت 12 شباهت زیادی به طراحی گوشی‌های ریلمی دارد. امیدواریم که شیائومی برای نسل بعدی ردمی نوت از یک طراحی متفاوت استفاده کند.

بررسی ردمی نوت 12 فایوجی

اما بررسی Xiaomi Redmi Note 12 نشان می‌دهد که این گوشی مقاومت خوبی دارد. این محصول شیائومی برای حفاظت در برابر پاشش آب و گردوغبار، گواهینامه IP53 را دارد. در سمت بالای گوشی یک میکروفون، بلستر مادون قرمز و جک هدفون 3.5 میلی‌متری قرار دارد. یک میکروفون دیگر، پورت USB-C و گریل اسپیکر در قسمت پایینی تعبیه شده‌اند.

اسلات سیم کارت گوشی هم سمت چپ قرار گرفته و دکمه پاور که نقش حسگر اثرانگشت را هم دارد به همراه دکمه تنظیم صدا در سمت راست دیده می‌شود. با بررسی مشخصات ردمی نوت 12 می‌توان گفت که وزن این گوشی 188 گرم و ضخامت آن 8 میلی‌متر است.

در ساخت ردمی نوت 12 از مواد پلاستیکی استفاده شده و به همین دلیل،‌ وزن زیادی ندارد. در مجموع می‌توان گفت که ردمی نوت 12 فایوجی یک گوشی محکم با طراحی شیک و امکاناتی است که نیاز بیشتر کاربران را برآورده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو X5 پرو

بررسی ویدئویی گلکسی A54

بررسی ردمی نوت 12 از نظر نمایشگر

بررسی Xiaomi Redmi Note 12 نشان داده که نمایشگر این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارد. حاشیه‌های سه طرف نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED این گوشی کاملاً باریک است و همین موضوع جذابیت ظاهری آن را افزایش داده است. حاشیه پایینی گوشی کمی پهن‌تر است اما هنگام استفاده از گوشی به ندرت به چشم می‌خورد.

بررسی مشخصات ردمی نوت 12
بررسی مشخصات ردمی نوت 12

یکی از ویژگی‌های مطلوب نمایشگر ردمی نوت 12، قابلیت تنظیم و سفارشی سازی بسیار زیاد آن است. با توجه به امکان جابجایی بین نرخ نوسازی 60 و 120 هرتز، وجود حالت مطالعه، حالت نور آفتاب و حالت نمایشگر همیشه روشن می‌توانید این نمایشگر را متناسب با شرایط و طبق سلیقه خودتان تنظیم کنید. از نظر تم رنگی هم سه گزینه در این گوشی وجود دارد یعنی حالت شاداب (Vivid)، اشباع شده (Saturated) و استاندارد. هر یک از این گزینه‌ها هم چند حالت برای تنظیم دمای رنگ دارند مثل حالت پیش‌فرض، گرم، سرد و سفارشی.

رنگ‌های تولید شده توسط نمایشگر گوشی بسیار دقیق هستند و همین مسئله باعث شده که تجربه کار با این گوشی از نظر کیفیت تصویر بسیار جذاب باشد و حتی زیر نور خورشید در فضای بیرون، تصویر گوشی به راحتی مشاهده شود و استفاده از آن کاملاً لذت بخش است. بیشتر اپلیکیشن‌ها در حالت 120 هرتز اجرا می‌شوند که باعث روان‌تر شدن عملکرد گوشی می‌شود.

اندازه پنل جلوی دستگاه (6.67 اینچ و با رزولوشن 2400×1080 پیکسل) و نرخ نوسازی 120 هرتزی آن مناسب است. نمایشگر AMOLED گوشی بسیار زیبا است و می‌توان گفت که تقریباً برای همه کاربران تجربه کاربری خوبی فراهم می‌کند.

بررسی ردمی نوت 12 از نظر دوربین

بررسی Xiaomi Redmi Note 12 را با مروری بر امکانات دوربین این گوشی ادامه می‌دهیم. کیفیت تصاویر دوربین این گوشی خوب است و با توجه به عملکرد خوب دوربین اصلی و اولترا واید گوشی، رنگ‌ها کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند.

بررسی مشخصات ردمی نوت 12

در اپلیکیشن دوربین گوشی حالت‌های عکاسی مختلفی وجود دارد از جمله حالت عکس، پرتره، شب و More که گزینه آخر شامل امکانات مفیدی مثل حالت عکاسی 48 مگاپیکسلی، پانوراما، حرکت آهسته، تایم لپس و واترمارک هوش مصنوعی است. اما پیدا کردن گزینه ماکرو کمی سخت است؛ این گزینه در تب Pro یا More وجود ندارد و باید از طریق یک آیکون خاص در حالت Photo به آن دسترسی پیدا کرد. در هر صورت حتی در نور کافی هم تصاویر ماکرو کیفیت مطلوبی ندارند.

در حالت پرتره، پس زمینه تصویر به خوبی محو شده و حالت پرتره هر دو دوربین پشت و جلو کاملاً خوب کار می‌کند. دوربین جلو حالت‌هایی برای زیباتر شدن عکس، فیلتر و HDR دارد اما عملکرد کلی گوشی در نور کم و در فضاهای داخلی چندان خوب نیست و نتایج فقط در نور مناسب کیفیت مطلوبی دارند.

ضبط ویدیو در حالت فول اچ‌دی با نرخ 30 فریم‌درثانیه انجام می‌شود و قابلیت ضبط ویدیوی آهسته با کیفیت اچ‌دی و نرخ 120 فریم بر ثانیه وجود دارد. در مجموع، بررسی مشخصات ردمی نوت 12 نشان می‌دهد که قابلیت‌های دوربین این گوشی برای تولید محتوای پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و اسنپ‌چت کاملاً مناسب هستند.

اما از نظر خیلی از کاربران، شباهت زیاد آیکون‌های اپلیکیشن ساعت و دوربین باعث شده که گاهی اوقات این اپلیکیشن‌ها را به اشتباه باز کنند.

با اینکه دوربین ردمی نوت 12 هم نقایص و ایرادات خاص خود را دارد، اما این دوربین هم تحت شرایط مناسب عملکرد مطلوبی دارد و می‌توان گفت که این گوشی برای علاقمندان به عکاسی گزینه خوبی است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A14 فایوجی

بررسی ردمی نوت 10 پرو

بررسی ردمی نوت 12 از نظر عملکرد

بررسی Xiaomi Redmi Note 12 و تجربه کار با این گوشی نشان می‌دهد که عملکرد و سرعت دستگاه کاملاً رضایت بخش است. چیپست اسنپدراگون 4 نسل 1 در ترکیب با 4، 6 و 8 گیگابایت رم با 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی باعث شده که استفاده از اپلیکیشن‌ها و اجرای همزمان چند کار با این گوشی بسیار روان انجام شود.

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 12
مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 12

برای بررسی ردمی نوت 12 از اپلیکیشن‌های مختلف مثل نت‌فلیکس، یوتیوب، اوت‌لوک و کروم استفاده شده که در هیچکدام از این اپلیکیشن‌ها، افت سرعت یا کرش کردن اپلیکیشن مشاهده نمی‌شود. بازی‌های پرطرفدار مثل Asphalt 9 و Subway Surfers هم روی این دستگاه کاملاً روان اجرا می‌شوند؛ بدون اینکه دستگاه بیش از حد گرم شود یا تأخیر و افت سرعت ایجاد شود.

یکی دیگر از جنبه‌های قابل ذکر این گوشی، کانال تک اسپیکر آن است که صدای شفاف و بلندی دارد اما این گوشی فاقد سیستم صوتی 360 درجه است.

شیائومی وعده داده که سیستم‌عامل ردمی نوت 12 را دو سال به‌روزرسانی کند که با توجه به اینکه ردمی نوت 12 با اندروید 12 و MIUI 13 ارائه شده، این موضوع جای امیدواری دارد. البته ردمی نوت 12 هم با تعداد زیادی اپلیکیشن از پیش‌نصب‌شده به دست کاربران می‌رسد که باعث شده رابط کاربری دستگاه بیش از حد شلوغ به نظر برسد.

بررسی ردمی نوت 12 از نظر باتری

بررسی مشخصات ردمی نوت 12 نشان می‌دهد که این گوشی مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که صرف نظر از میزان استفاده، باتری آن یک روز کامل دوام دارد.

تست‌های AnTuTu، گیک‌بنچ و تست فشار سی پی یو بدون هیچ مشکلی روی این گوشی اجرا شدند. علاوه‌براین، نسخه چین ردمی نوت 12 مصرف شارژ زیادی ندارد. حتی در صورت استفاده از بیشترین حد تنظیمات مثل نرخ نوسازی 120 هرتز، فعال بودن اعلان‌های نمایشگر، تماس، تماشای ویدیوهای یوتیوب و گیمینگ سبک باز هم به راحتی شارژ گوشی برای کل روز باقی می‌ماند.

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 12

از نظر سرعت و تکنولوژی شارژ هم این گوشی شیائومی شرایط مناسبی دارد. شارژر 33 وات موجود در جعبه گوشی، دستگاه را طی حدود یک ساعت به طور کامل شارژ می‌کند و با اینکه سرعت شارژ ردمی نوت 12 جزء سریع‌ترین‌های بازار نیست، اما با توجه به قیمت ردمی نوت 12 سرعت شارژ آن قابل تحسین است. قطعاً شیائومی در نسل‌های بعدی این گوشی، سرعت شارژ را افزایش خواهد داد؛ اما در حال حاضر همین سرعت شارژ 33 واتی رضایت بیشتر کاربران را جلب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی 13

بررسی شیائومی 13 پرو

بررسی ردمی نوت 12 از نظر نرم‌افزار

همان‌طور که در جدول مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 12 اشاره شد، این گوشی با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 به دست کاربران می‌رسد. خوشبختانه برای این دستگاه 2 سال آپدیت سیستم‌عامل و چهار سال آپدیت امنیتی منتشر می‌شود.

گفتنی‌است که در کنار اپلیکیشن‌های بومی گوگل، نرم‌افزارهایی مثل آمازون پرایم ویدیو، نت‌فلیکس، لینکدین و غیره هم به صورت از پیش نصب شده روی ردمی نوت 12 وجود دارند و گرچه ممکن است این نرم‌افزارها از نظر عده‌ای نفخ‌افزار به نظر برسند اما می‌توان به راحتی نرم‌افزارهای اضافه را حذف کرد.

اگر به دنبال دستگاهی هستید که دارای جدیدترین نرم‌افزار باشد و به طور مرتب به روزرسانی شود، حتماً ردمی نوت 12 شیائومی را به عنوان یکی از گزینه‌ها در نظر داشته باشید.

قیمت ردمی نوت 12

قیمت ردمی نوت 12 با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی حدود 221 دلار است که با توجه به امکانات و مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 12 می‌توان گفت این قیمت کاملاً مناسب است. اما قیمت مدل 6 گیگابایتی با 128 گیگابایت حافظه داخلی حدود 246 دلار است که ممکن است برای بعضی از کاربران، این گوشی ارزش پرداخت هزینه اضافه را نداشته باشد.

یکی از ویژگی‌های مهم ردمی نوت 12 فایوجی این است که تنها گوشی در چنین سطح قیمتی است که علاوه بر اینترنت نسل پنجم یک نمایشگر 120 هرتزی AMOLED هم دارد. این ویژگی برای افرادی که به دنبال یک نمایشگر باکیفیت و دسترسی به اینترنت پرسرعت بدون صرف هزینه زیاد هستند، یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

چند محصول رقیب مثل پوکو ایکس 4 پرو فایوجی وجود دارند که از نظر امکانات و قیمت به ردمی نوت 12 فایوجی شباهت دارند اما ردمی نوت در مجموع پکیج بهتر و مناسب‌تری است.

جمع بندی بررسی ردمی نوت 12

پس از استفاده و بررسی ردمی نوت 12 می‌توان گفت که مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 12 و عملکرد این گوشی بسیار خوب و رضایت بخش هستند. نمایشگر 120 هرتزی AMOLED این گوشی بسیار روان کار می‌کند و مشاهده محتوا در آن بسیار لذت بخش است. قابلیت اتصال به شبکه فایوجی هم به کاربران اطمینان می‌دهد که همیشه به اینترنت سریع و قابل اطمینان دسترسی خواهند داشت.

در مجموع، عملکرد ردمی نوت 12 بسیار رضایت بخش است به خصوص با توجه قیمت آن. این گوشی با امکانات و قابلیت‌های قدرتمندش و با توجه به ماندگاری شارژ خوب آن توانایی رقابت با گوشی‌های پیشرفته را دارد. قطعاً این محصول شیائومی هم نقطه ضعف‌هایی مثل شلوغی رابط کاربری دارد اما این مشکلات به اندازه‌ای نیستند که تجربه کلی کار با این گوشی را تحت الشعاع قرار دهند.

سوالات متداول

ردمی نوت 12 فایوجی نسخه چین ارزش خرید دارد؟

ردمی نوت 12 یکی از خوب‌های بازار اقتصادی است که با توجه به قیمتش،‌ مشخصات قابل قبولی را ارائه می‌کند. نمایشگر 120 هرتزی AMOLED، شارژدهی خوب باتری و اینترنت 5G از جمله ویژگی‌هایی هستند که قیمت گوشی را بالا برده‌اند. قدرت پردازشی گوشی هم در این رنج قیمتی مناسب است و نیاز کاربر را برطرف می‌کند. درباره نقطه ضعف گوشی هم باید گفت که کیفیت عکس‌های آن چندان بالا نیست؛ اما این موضوع با توجه بازار رقابتی و قیمت ردمی نوت 12 5G نسخه چین، چندان عجیب نیست و کاربر را از خود نا امید نمی‌کند.

قیمت ردمی نوت 12 فایوجی چقدر است؟

قیمت ردمی نوت 12 فایوجی در زمان نگارش این مقاله در بازار ایران حدود 8.300.000 تا 14.500.000 تومان است.

بیشتر بخوانید:

منبع:  phonesdata، gsmarena

نظر شما درباره ردمی نوت 12 نسخه چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر