;
coinex

گرانترین بستنی جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد

گرانترین بستنی جهان با مواد اروپایی در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. اما این بستنی یک بستنی اروپایی نیست!

شاید برایتان جالب باشد که کشور متمدن ژاپن گرانترین بستنی جهان را دارد که در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده است. البته این بستنی خاص با مواد اروپایی تولید می‌شود. این بستنی گران‌قیمت به‌نام Byakuya (به معنای خورشید نیمه‌شب) توسط یک شرکت به‌نام شرکت «سلاتو» ساخته شده است که در آن از یک ماده کمیاب و ورقه‌های طلای خوراکی استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: بستنی که هرگز آب نمی شود، بستنی چینی با قابلیت ضد ذوب شوندگی

ژاپن گرانترین بستنی جهان را دارد

این خوراکی در ژاپنی «Byakuya» به معنای «خورشید نیمه‌شب» نامیده می‌شود و بهای آن حتی بیشتر از میانگین هزینه یک تعطیلات خانوادگی است. برای این بستنی قیمت خیره‌کننده ۸۷۳۴۰۰ ین ژاپن معادل ۶۲۰۰ یورو تعیین شده است.

ژاپن گرانترین بستنی جهان را دارد

دلیل قیمت بسیار گران این محصول هم مواد منحصربفرد و کمیابی است که از معتبرترین مراکز اروپایی تهیه شده است؛ از جمله طعم‌های ویژه بستنی از ایتالیا همچون طعم پنیر Parmigiano Reggiano و ترافل سفید کمیابی که از منطقه آلبا در این کشور به دست می‌آید و هر کیلوگرم آن ۱۳۸۰۰ یورو قیمت دارد.

این دسر یخ زده مجلل، همچنین شامل ورقه‌هایی از طلای خوراکی نیز هست. این بستنی گران‌قیمت محصول برند «سلاتو» است. این شرکت برای تهیه این بستنی که‌ترکیبی از طعم‌های اروپایی و ژاپنی در آن یافت می‌شود، با یک سرآشپز معروف به نام یامادا تادایوشی از رستوران «ریوی» اوزاکا که برای غذاهای ترکیبی خلاقانه‌اش معروف است، همکاری می‌کند. شرکت «سلاتو» همچنین اعلام کرد:

بیش از ۱.۵ سال طول کشید تا این بستنی‌را تهیه کردیم؛ آنهم با آزمون‌ و خطاهای زیاد برای بدست آوردن طعم مناسب. دستیابی به‌رکورد جهانی گینس نشان داد که‌این تلاش ارزشش را داشته است.

شرکت «سلاتو» در حال برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات ترکیبی جدید دیگری از ترکیبات لوکس مانند شامپاین و خاویار است. پس باید گفت اگر می‌خواهید این خوراکی‌ها را امتحان کنید، بهتر است پس‌انداز کنید!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص گرانترین بستنی جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    توایران یه بستنی ده هزاری تومنی راهم مردم به
    زور میخرند حساب کنید من بایه حقوف بازنشستگی بخوام بستنی بخورم الان گوشت توخونه ام نیست باید صبر کنم تا بیستم که حقوق بگیرم لعنت به این زندگی درصورتی که یه جای دیگم کارمیکنم ونمیرسه

    پاسخ