;
coinex

هشدار رئیس پلیس فتا در خصوص فروش سوالات امتحانات نهایی ؛ تماما کلاهبرداری است!

رئیس پلیس فتا تهران در اظهار نظری اعلام کرد که پشت‌پرده فروش سوالات امتحانات نهایی تماما کلاهبرداری است و مجرمان سایبری قصد ورود به حریم خصوصی افراد را دارند.

«داوود معظمی گودرزی»، رئیس پلیس فتا تهران، فروش سوالات امتحانات نهایی در فضای مجازی را به عنوان روشی جهت ارسال بدافزار و دسترسی به حریم خصوصی گوشی‌های هوشمند کاربران قلمداد کرده است. طبق اعلام رئیس پلیس فتا، کلاهبرداران با نقض حریم خصوصی صدمه جدی به افراد خواهد زد.

طبق اعلام رئیس پلیس فتا تهران، لینک بدافزار برای داوطلب تحت عناوین مختلف با مضمون دسترسی به سؤالات امتحان فرستاده خواهد شد و در مرحله بعدی صرفاً با یک کلیک کاربر روی لینک، کلاهبرداران به کلیه اطلاعات روی گوشی دسترسی می‌یابند. وی در توضیحات خود تأکید داشته که افراد ضررهای مادی و معنوی بسیاری از این روش کلاهبرداری متحمل خواهند شد.

رئیس پلیس فتا طی گفت‌وگوی صبح امروز خود با شبکه دو صداوسیما بیان داشت: «غالب کسانی که در این حوزه (فروش سؤالات امتحانی) فعالیت دارند، صرفاً با نیت سودجویی اقدام به فروش سؤالات امتحانات می‌کنند.»

وی ضمن اشاره به آسیب‌شناسی و بررسی فرایند جرم از سوی پلیس فتا اعلام کرد: «در گروه‌ها و کانال‌ها، سؤالاتی مرتبط با سال‌های گذشته پخش می‌شود و در کنار این موضوع، مهم‌ترین اتفاقی که رخ می‌دهد، نقض حریم خصوصی است.»

بیشتر بخوانید: دبیر شورای امنیت: در صورت نیاز امکان قطع اینترنت در زمان کنکور وجود دارد!

هشدار درباره کلاهبرداری از طریق فروش سوالات امتحانات نهایی

معظمی ضمن اشاره به پرونده‌ای در خصوص یکی از کلاهبرداران در سال پیش عنوان داشت: «بررسی حساب‌های بانکی بیانگر آن بود که بیش از 100 نفر پول واریز کردند که شکایتی هم از طرف آن‌ها ثبت نشده است. درنهایت بررسی‌ها و پیگیری‌های پلیس فتا نشان داد تعداد قابل‌توجهی از افرادی که پول واریز کردند، والدینشان نسبت به موضوع بی‌اطلاع بودند.»

فروش سوالات امتحانات نهایی

به عقیده رئیس پلیس فتا، این امر یک زنگ‌خطر بزرگ بوده و اولیا باید اطلاع یابند که وابستگی به شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری به‌ویژه در ایام امتحانات صرفاً استرس دانش‌آموزان را بالا خواهد برد.

هفته پیش هم معظمی در واکنش به فروش سؤالات امتحانات نهایی خبر دستگیری 7 نفر در ارتباط با این امر را اعلام کرد و اظهار داشت: «تجربه سنوات گذشته نشان داده است که این کلاهبرداران به‌هیچ‌وجه سؤالات را در اختیار دانش‌آموزان نمی‌گذارند.»

وی همچنین در پایان یادآور جلسات پلیس فتا با آموزش و پرورش شده و خاطرنشان کرد: «هرساله جلساتی را با آموزش و پرورش استان تهران برگزار می‌کنیم. کارگروهی در این زمینه تشکیل شده و اقدامات سایبری در پلیس فتا با جدیت درحال انجام است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هشدار رئیس پلیس فتا تهران درباره فروش سوالات امتحانات نهایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر