;
coinex

تماشا کنید: مرد معلول هلندی که با کاشت تراشه مغزی می‌تواند راه برود!

یک مرد 40 ساله هلندی که دارای معلولیتی بر اثر تصادف با موتورسیکلت بود حالا پس از کاشت تراشه مغزی امکان ایستادن و راه رفتن را پیدا کرده است.

مرد 40 ساله هلندی که 12 سال پیش طی حادثه تصادف با موتورسیکلت در چین دچار معلولیتی شده بود، حالا با کاشت تراشه مغزی و تلاش محققان سوئیسی، توانایی ایستادن روی پاهای خود و راه رفتن را پیدا کرده است. این مرد 40 ساله می‌گوید پس از ایستادن و راه رفتن، احساسی همچون یک بچه کوچکی را داشته که به‌تازگی راه افتاده است.

این فرد چیزی بالغ‌بر یک سال بوده که از این تراشه بهره می‌برد و بدون هیچ علامتی از قطعی اتصال، مسیرها را می‌پیماید. نتیجه بررسی و دستاورد این فناوری در مجله Nature منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: نورالینک مجوز آزمایش بالینی انسانی تراشه مغزی خود را از FDA دریافت کرد

درمان یک مرد معلول با کاشت تراشه مغزی

در سال 2011 برای «گِرت-یان اسکام» حین رانندگی با موتورسیکلت حادثه‌ی رخ داد. او به مدت 12 سال هیچگونه امکان راه رفتن نداشت. اما حالا ایمپلنتی که در مغز وی قرار داده شده به وی دوباره قدرت راه رفتن را عطا کرده است. تراشه الکترونیکی مغزی، افکار وی را به پاهایش منتقل خواهد کرد. این انتقال به صورت بی‌سیم صورت می‌پذیرد.

این روزها به‌طور مستمر فناوری ایمپلنت مغزی در حال توسعه بوده و هم‌اکنون محققان این حوزه موفق شده‌اند تا با کمک کاشت تراشه مغزی امکان راه رفتن را به پاهای یک مرد معلول پس از 12 سال فراهم کنند. یک موسسه خیریه کمک به آسیب‌دیدگان نخاعی در بریتانیا امیدواری بسیاری به این فناوری دارد.

ایمپلنت امکان اتصال دوباره مغز و نخاع را به یکدیگر فراهم می‌کند. در نتیجه فردی مانند این مرد 40 ساله هلندی توانایی راه رفتن را بازیابی می‌کند. محققان سوئیسی توسعه‌دهنده این فناوری، آن را به عنوان «پل دیجیتالی» بین مغز و نخاع بیمار قلمداد می‌کنند که نواحی آسیب دیده بدن او را ترمیم می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص امکان راه رفتن یک فرد معلول پس از کاشت تراشه مغزی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر