;
coinex

پروژه بلندپروازانه احداث برج بیت کوین در دبی ؛ در دو نسخه فیزیکی و مجازی!

از طرح اولیه برج بیت کوین در دبی رونمایی شده که دارای یک نسخه فیزیکی و مجازی (به‌منظور متاورس) بوده و قابلیت‌هایی مربوط به کریپتو را فراهم می‌سازد.

«سالواتوره لجیرو»، توسعه‌دهنده برج بیت کوین در دبی (Bitcoin Tower)، از این پروژه طی یک رویداد منحصر‌به‌فرد با محوریت معماری، رونمایی کرد. این برج یک پروژه برنامه‌ریزی‌شده جهت راه‌اندازی نخستین هتل زنجیره‌ای در جهان با 40 طبقه بوده که مزایای ویژه‌ای همچون NFT و خرید و فروش ارز دیجیتال را برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورد. مقصود از این پروژه نمایش اهمیت دارایی‌های دیجیتال و کاهش قابل‌توجه سطح تمایز میان املاک دیجیتال و فیزیکی است.

در مصاحبه‌ لجیرو با کوین تلگراف، وی یادآور شد که این پروژه دو مورد از موارد مورد علاقه او را با یکدیگر ادغام خواهد کرد. وی در مورد توسعه املاک تجربه زیادی داشته و در طول ‌همه‌گیری کرونا نیز به حوزه Web3 نیز روی آورده است.

او در مصاحبه خود به کوین تلگراف اعلام کرد که قصد دارد برج‌ بیت کوین یک پروژه باز بوده و توانایی ساخت یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) را برای آن مهم دانست. لجیرو تشریح کرد: «ما ورودی‌های بسیار زیادی از جامعه دریافت خواهیم کرد؛ زیرا برج بیت کوین باید یک پروژه باز باشد؛ مانند چیزی که ساتوشی ناکاموتو [خالق بیت کوین] به ما آموخته است.»

بیشتر بخوانید: برترین هاب‌های ارز دیجیتال جهان در سال 2022 ؛ جایگاه تهران کجاست؟

ساخت برج بیت کوین در دبی

لجیرو در مصاحبه خود تصریح کرد: «با بسیاری از کارشناسان کریپتو صحبت کرده‌ام و با کمال احترام، آن‌ها هیچ‌چیز در مورد املاک و مستغلات نمی‌دانند. همچنین با بسیاری از توسعه‌دهندگان شهری نیز صحبت کرده‌ام و با تمام احترامی که برایشان قائلم، آن‌ها نیزی چیزی از کریپتو نمی‌دانند.»

برج بیت کوین در دبی

او پس از تجربه خود، پروژه‌ای را توصیف کرد که با تخصص وی در حوزه املاک و اشتیاقش به ارزهای دیجیتال سازگاری خواهد داشت و ایده برج بیت کوین در دبی به این صورت ایجاد شد.

پروژه لجیرو افزون‌بر نسخه فیزیکی خود که در دبی طراحی و اجرا خواهد شد، همچنین یک نسخه مجازی هم در اختیار دارد که در متاورس ایجاد می‌شود. درحالی‌که موقعیت آن هنوز به مرحله نهایی نرسیده، وی ابراز امیدواری کرد تا مجوز ساخت برج را در نزدیکی جاده شیخ زاید، محلی که خط افق معروف دبی در آن قرار دارد، به‌دست بیاورد. هرچند ساخت برج بیت کوین قرار است اواخر سال جاری شروع شود، اما هنوز تاریخ دقیق تکمیل آن تعیین نشده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت برج بیت کوین در دبی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر