;
coinex

هزینه ساخت گلکسی اس 23 اولترا مشخص شد؛ سود کلان سامسونگ از پرچمدار سال 2023!

هزینه ساخت گلکسی اس 23 اولترا اعلام شد. پرچمدار 2023 سامسونگ سود قابل ملاحظه‌ای را در هر نسخه نصیب کمپانی کره‌ای می‌کند.

هزینه ساخت گلکسی اس 23 اولترا توسط مؤسسه آماری Counterpoint Research مشخص شد. سامسونگ برخلاف عادت همیشه و در یک تصمیم هوشمندانه، پرچمداران سال 2023 خود را فقط با پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 ساخت کوالکام که نسخه ویژه برای این برند کره‌ای طراحی کرده بود وارد بازار کرد.

همین موضوع باعث شد که مشتریان بیشتر به سمت خانواده Galaxy S23 بروند و بالطبع فروشی بسیار عالی را رقم بزنند. اما جالب اینحاست که باتوجه به اینکه قیمت این پرچمدار، 1199 دلار بوده سامسونگ برای ساخت هرکدام از آنها تنها 469 دلار هزینه کرده است که نشان از سود بیش‌از 2 برابری این شرکت برای هر دستگاه دارد.

بیشتر بخوانید: آمار فروش گوشی تاشو در فصل نخست 2023 ؛ سامسونگ همچنان در اوج!

هزینه ساخت گلکسی اس 23 اولترا فاش شد

تجزیه‌وتحلیل اخیر هزینه مواد به‌کاررفته در گلکسی اس 23 اولترا توسط Counterpoint Research نشان می‌دهد که سامسونگ سود مناسبی از پرچمداران خود به‌دست آورده است.

Counterpoint اشاره می‌کند که برای تولید یک دستگاه از Galaxy S23 Ultra، سامسونگ تنها به 469 دلار نیاز دارد. به‌عنوان یادآوری، این گوشی با قیمت 1199 دلار به‌فروش می‌رسد. اساساً، هزینه مواد تقریباً کمتر از 40 درصد از ارزش قیمت گلکسی اس 23 اولترا است، بنابراین حتی با ارائه مشوق‌های سنگین سامسونگ به مشتریان برای خرید مدل مذکور، این شرکت موفق می‌شود با این دستگاه سود خالصی به‌دست آورد.

هزینه ساخت گلکسی اس 23 اولترا فاش شد

نکته جالب در تحلیل کانترپوینت این است که کوالکام 34 درصد (یا 159 دلار) از هزینه کل تولید گلکسی S23 Ultra را به خود اختصاص داده است و این شامل هزینه تراشه Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy، حسگر اثرانگشت اولتراسونیک، وای‌فای، بلوتوث، آنتن‌های سلولار 5G، قابلیت GPS و Sub-6، کدک‌های صوتی AptX و آی‌سی‌های مختلف مدیریت انرژی است.

دومین ذی‌نفع بزرگ، واحدهای تجاری دیگر سامسونگ هستند؛ ازجمله نمایشگر، ماژول‌های حافظه و ذخیره‌سازی و برخی از اجزای سخت‌افزار دوربین به‌خصوص سنسور لنز اصلی آن.

گلکسی اس 23 اولترا از یک پنل 6.8 اینچی AMOLED با رفرش‌ریت 120 هرتز ساخته‌شده توسط سامسونگ دیسپلی و ماژول‌های ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی/512 گیگابایتی/1 ترابایتی و همچنین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی ساخت خود سامسونگ استفاده می‌کند. این شرکت همچنین از سخت‌افزار تصویربرداری سونی برای دوربین‌های دیگر S23 Ultra نیز استفاده می‌کند، اما تمام قطعات تولیدشده توسط زیرمجموعه‌های مختلف سامسونگ به 33 درصد از کل هزینه ساخت دستگاه می‌رسد.

هزینه ساخت گلکسی اس 23 اولترا فاش شد

البته، تجزیه‌وتحلیل هزینه ساخت، پولی را که برای مصارف تحقیق‌وتوسعه، بازاریابی و سایر ابتکارات موردنیاز برای عرضه محصول مورد نیاز است را درنظر نمی‌گیرد، اما بینشی از هزینه ابزارهای پیشرفته ارائه می‌دهد. در پایان، Galaxy S23 Ultra یک دستگاه فوق‌العاده است و عنوان یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی 2023 را یدک می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ هزینه ساخت گلکسی اس 23 اولترا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر