;
coinex

سفته الکترونیکی بانک تجارت معرفی شد

سفته الکترونیکی بانک تجارت جدیدترین خدمت این بانک جهت تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات غیرحضوری بوده که در اپلیکیشن باجت این بانک معرفی شده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از روابط‌ عمومی بانک تجارت، مراحل اجرایی سرویس سفته الکترونیکی بانک تجارت بر مبنای زیرساخت ارائه شده از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی از اواسط سال 1401 شروع شده و بعد از تأیید کارشناسان و مدیران این وزارتخانه در روز سه‌شنبه نهم خردادماه، مجوز عملیاتی کردن سفته الکترونیک، جهت بهره‌برداری در فرآیند اعطای تسهیلات و اعتبارات برای بانک تجارت صادر شده است.

بیشتر بخوانید: گزارش سالانه شاپرک حاکی از کاهش 11 درصدی ارزش حقیقی تراکنش‌ها در سال 1401 است

ارائه سفته الکترونیکی بانک تجارت

طبق چیزی که در برنامه‌ریزی استفاده از این خدمت جدید مدنظر قرار گرفته، فرآیند امضای سفته از طرف تسهیلات گیرنده و ضامنین کاملاً دیجیتال خواهد بود و به‌منظور رسمی کردن آن در مراجع ذی‌صلاح، یک شناسه خزانه‌داری به هر سفته، پس از تأیید وزارت اقتصاد اختصاص خواهد یافت.

سفته الکترونیکی بانک تجارت

بنابراین اشخاص حقیقی دریافت کننده تسهیلات غیرحضوری از بانک تجارت قادر خواهند بود که از این به بعد از طریق اپلیکیشن باجت، درخواست سفته الکترونیک را ارائه کرده تا صدور این سفته در وجه بانک انجام پذیرد.

کارمزد اندک صدور، حذف سفته کاغذی و تسهیل و تسریع در صدور سفته، ضمانت سفته و امکان واخواست سفته به صورت الکترونیکی از جمله مزایای سفته الکترونیک خواهد بود. این طرح به‌منظور دیجیتالی‌سازی سرویس‌های تسهیلات و اعتبارات بانک تجارت به مشتریان، ساخته و توسعه یافته و امکان استفاده به عنوان ابزار ضمانت و وثیقه در کانال‌های بانک را نیز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ارائه سفته الکترونیکی بانک تجارت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر