;
coinex

پیش بینی سرطان سه سال قبل از وقوع توسط هوش مصنوعی!

طبق نتایج پژوهشی جدید به‌نظر هوش مصنوعی در کنار قابلیت‌های پرتعداد خود توانایی پیش بینی سرطان سه سال قبل از وقوع آن را نیز دارد.

براساس نتایج پژوهشی که اخیراً منتشر شده، به‌نظر هوش مصنوعی توانایی پیش‌بینی سرطان لوزالمعده، سه سال پیش از وقوع آن را دارد. استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی در واقع قسمتی از آن چیزی بوده که به عنوان «پزشکی دیجیتال» طی چند سال گذشته مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: بازسازی چهره کوروش کبیر توسط هوش مصنوعی [+عکس]

توانایی هوش مصنوعی در پیش بینی سرطان سه سال قبل از وقوع

این مطالعه که در‌ مجله «نیچر مدیسن» منتشر شده است بیانگر این است که که هوش مصنوعی قادر خواهد بود تا به عنوان ابزار موثری در پیش‌بینی سرطان لوزالمعده، سه سال پیش از وقع آن باشد. این امر در واقع تحولی بزرگ در این زمینه فراهم خواهد ساخت، زیرا آزمایش‌ها و غربالگری این نوع سرطان، گران و سخت بوده و عموماً تا هنگام شک و تردید پزشک به ابتلای بیمار به این بیماری صورت نمی‌پذیرد.

پیش بینی سرطان سه سال قبل از وقوع

گروهی از محققان بیمارستان دانشگاه کپنهاگ در دانمارک و دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون، ایالت ماساچوست آمریکا، پژوهشی گسترده درباره این موضوع انجام دادند. افرادی که دارای سابقه خانوادگی و جهش‌های ژنتیکی خاصی بودند که آن‌ها را مستعد ابتلا به سرطان لوزالمعده می‌کند عموماً به صورتی هدفمند غربالگری شدند.

همچنین هوش‌ مصنوعی افرادی دیگر را که در این دسته قرار نخواهند گرفت را نیز دسته‌بندی کرد. در عین حال بسیاری از بیماران در معرض خطر حتی احتمالاً از سابقه ژنتیکی یا خانوادگی خود اطلاع نداشته و در غربالگری‌های رایج قرار نمی‌گیرند. هوش مصنوعی این امکان را ارائه کرده که کلیه این افراد بتوانند غربالگری شوند و از ابتلای آن‌ها به این نوع سرطان پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پیش بینی سرطان سه سال قبل از وقوع توسط هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر